Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (16 minutter siden):

Et aspekt jeg nylig lærte om pasta, er at pasta som er laget med bronze-verktøy har mer anledning til å trekke til seg saus enn de som er laget med hva enn de ellers bruker.

Man kan se forskjellen ved hvorvidt pastaen er glanset eller matt, pastaen som er laget med bronze-verktøy har en mer matt overflate, mens den andre er mer glinsende og glatt (sistnevnte er den man som regel finner i vanlige butikkhyller, jeg fant en fra änglamark som var bronze-produsert).

Ooh! Takk for det tipset! 👍👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laget fiskewok i dag. Veldig uheldig med fisken, det var en sånn frossen firepakning med regnbueørret. To av filetene hadde knapt rødfarge og luktet harskt. Fikk trikset det til med litt ekstra grønnsaker og tilbehør. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
16 hours ago, Duriello said:

Snedig! 😄

Tagliatelle er lettere å spise ja. Ikke at det er noe problem med vanlig spaghetti, men det er litt småkjipt når du blander sausen oppi pasta og skal røre i det. Kjøtt og bønner legger seg alltid, uten unntak, på bunn, og det blir ett strev å få tak i noe annet en spaghetti.. 🙄

Da tenker jeg du har hatt i for lite pastavann :)

Den beste tørkede pastaen tilgjengelig i "normale" dagligvarebutikker tenker jeg forresten er Rummo. - Den går for å være høy kvalitet https://oda.com/no/products/brand/1226-rummo/

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (44 minutter siden):

Den beste tørkede pastaen tilgjengelig i "normale" dagligvarebutikker tenker jeg forresten er Rummo. - Den går for å være høy kvalitet https://oda.com/no/products/brand/1226-rummo/

Nei, det har jeg ikke, jeg snakker om hvor lett den er å behandle med pasta skjed, øse.

Jeg tror heller det er at slike pasta skjeder i plast er laget for spagetti.

Men det funker er litt enklere å røre rundt i spagetti...  Jeg har alltid en liten klattpasta kjelen ekte smør og litt virgin jomfru olje i til slutt etter å ha helt av vannet i dørslag ( for smaken og teksturen skyld ), men i Tagliatelle må man ha i mindre enn i spagetti.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (1 time siden):

Jeg mistenker at problemstillingen missforståes. 🙂

Koker spaghetti, siler av vann av spaghetti. Spaghetti tilbake i kjelen den ble kokt i, kjøttsaus tømmes over, det blandes. 

Problemet mitt, om man kan kalle det ett problem, er når du blander dette godt sammen.

Kjøttdeig, pølse, bønner og tomat legger seg meget pent på bunnen av kasserollen, og nekter pent å blande seg skikkelig med spaghetti. 

Du forsyner deg, 95% av tallerken er kun spaghetti, 4% saus, 1 % kjøtt/bønne. 😂

Edit* Ingen anelse om hva det blir til middag enda. Må få unna frokosten først. 🥴

Endret av Duriello
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Duriello said:

Jeg mistenker at problemstillingen missforståes. 🙂

Koker spaghetti, siler av vann av spaghetti. Spaghetti tilbake i kjelen den ble kokt i, kjøttsaus tømmes over, det blandes. 

Problemet mitt, om man kan kalle det ett problem, er når du blander dette godt sammen.

Kjøttdeig, pølse, bønner og tomat legger seg meget pent på bunnen av kasserollen, og nekter pent å blande seg skikkelig med spaghetti. 

Skjønner det, men dersom du beregner mengden av pastavannet som skal tilbake i kjelen riktig så blir det nok stivelse til at den blir såpass kremet at dette problemet blir mindre er min erfaring :)

Endret av kjetilkl
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (22 minutter siden):

Skjønner det, men dersom du beregner mengden av pastavannet som skal tilbake i kjelen riktig så blir det nok stivelse til at den blir såpass kremet at dette problemet blir mindre er min erfaring :)

Viktig med stivelse, prøv å la skummet/stivelse bli igjen i pastaen.

Dette elsker italienerne og jeg også, i Italia koker de på restaurant i flere omganger med samme vann, jo mer gult skum, stivelse jo bedre smak.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 minutter siden):

blomkål

Elsker blomkål, med bacon og ostegratinering på toppen som renner nedover, rett ut fra ovnen. Ellers også, bruker til mange andre retter som tillegg, med kryddersmør osv.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (12 minutter siden):

Da vet jeg hva jeg skal ha i helgen!

Idag ble det hjemmelaget burger med salat.

Burger på torsdag og seibiff på lørdag? Jeg hadde kanskje byttet om på de to. :wee:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (Akkurat nå):

Burger på torsdag og seibiff på lørdag? Jeg hadde kanskje byttet om på de to. :wee:

Helg hele uka. 😂

Med tanke på prisen på fisk, så tror jeg jeg holder meg til planen jeg har. 😄

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (22 minutter siden):

Hva er de riktige dagene, egentlig? 

Komletorsdag, fredagstaco, lørdagspizza...?

Jeg går mot strømmen... Jeg synes burger og taco er hverdagskost.. og usunt.. men godt er det..

Om jeg skal ha texmex så mekker jeg heller Nachos med ost og kjøttdeig og hjemmelaget Guacamole dipp.. og salza. Og godt med litt ananas biter og en øl til.

Helgen for meg er treretters biffmiddag, og spagetti eller pasta.

Hjemmelaget norsk pizza amerikansk pan stil med masse kjøttsausfyll og masse Jarlsberg ost er godt også i helgen.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...