Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Toro spinatsuppe, en kyllingbuljongbit. gulerotbiter, purreloek, poelsebiter og tre  baater med  hvitloek.

Mandelpoteter og Kiwi sitt "Bakerens utvalgte" speltbroed ( anbefales ) med smoer paa, ved siden av.

Staar og setter seg naa, har ikke smakt paa det enda.

To kokte egg ogsaa, de glemte jeg.

Endret av Karltorbj
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (6 timer siden):

Toro spinatsuppe, en kyllingbuljongbit. gulerotbiter, purreloek, poelsebiter og tre  baater med  hvitloek.

Mandelpoteter og Kiwi sitt "Bakerens utvalgte" speltbroed ( anbefales ) med smoer paa, ved siden av.

Staar og setter seg naa, har ikke smakt paa det enda.

To kokte egg ogsaa, de glemte jeg.

Smakte veldig godt, men ertersuppen, med samme fremgangsmaaten, er jo vinneren da.

Det som er kult med spinatsuppen, er at den har det samme som tomatsuppen, det er godt med egg i.

Suppeegg, skal vaere faste, men ogsaa bloete. ha de i, paa oppkokingen, med salt i vannet og 6 min koking og rett i kaldt vann til  avkjoeling, stoppe kokeprosessen. Da blir det perfekte suppeegg.

Endret av Karltorbj
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

I helgen disket jeg opp med Entrecote middag for gutta/kameratene i Norge.

Det ble litt øl og vin og sånn, men vi koste oss og hadde det bra.

Vi kjøpte fryste potet båter med skal og stekte løk og champinjong i smør og lagde en "norsk" berneause pose saus med H melk og smør.

De svenske "sausene" er ikke noe god btw.

De svenske entrecote biffene var gigantiske, og det ble veldig godt selvom kameraten dumpet en gigant smør kube i biffpanna.

Panna var gul dagen derpå. Men økologisk smør er godt det...

Idag skal vi ha reprise for kona hadde også lyst på. Siden hun er sykmeldt etter en operasjon, så står jeg for maten igjen.

Denne gangen med Norsk Tine Smør som vi fikk et knalltilbud på i Sverige.

Jeg skal ta andre halvdel av Bordeaux jeg nevne sist, som jeg har lagret på en korket halvflaske.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...