Karltorbj Skrevet tirsdag kl 17:30 Del Skrevet tirsdag kl 17:30 Duriello skrev (1 minutt siden): Fikk en digg plukkfisk da jeg var innlagt på sykehus i sommer. Masse bacon, og plukkfisken minnte mer om en fiskegrateng som ikke var gratinert/stekt i ovn. (Fiskegrateng er av en eller annen grunn er livretten min). Nydelig! Fiskegrateng, er ogsaa en av livrettene mine. Det maa vaere mye potetbiter i plukkfisken, slarvet most, synes jeg 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 17:44 Del Skrevet tirsdag kl 17:44 (endret) Hjemmelaget pizza med pinsa, kjøttdeig, gulost, mais, løk, pizzasaus og oregano. Endret tirsdag kl 17:46 av Mannen med ljåen 2 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet tirsdag kl 17:59 Del Skrevet tirsdag kl 17:59 Fiskekaker i brun saus, potetmos og gulrøtter. 3 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet tirsdag kl 18:23 Del Skrevet tirsdag kl 18:23 Rester fra i går med frisk salat og guacamole ved siden av. 1 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet onsdag kl 10:29 Del Skrevet onsdag kl 10:29 Oksehale suppe igår og idag.. 2 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 15:57 Del Skrevet onsdag kl 15:57 (endret) :utakt skrev (På 13.1.2025 den 21.10): Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften. Bloggen ville bruke friske grønnsaker, men jeg var lat i dag og kjøpte en pose frosne wokgrønnsaker. Greit nok, og sparte meg for en del kuttejobb. https://www.stabilmat.no/wok-med-kylling-nudler-og-hjemmelaget-enkel-woksaus/ Sausen var skikkelig god. Dette ble dagens middag. Takk for oppskriften! 😀 Knallgodt 😀 Bilde av mitt resultat. Jeg brukte også frosne kinawok-grønnsaker. Hadde oppi usaltede cashewnøtter. Brukte disse nudlene, praktisk i porsjonspakning fra asiatisk importbutikk. Liker at oppskrift-siden lar deg velge antall porsjoner, så slipper du brøkregning/multiplikasjon hvis du skal lage stor eller liten mengde. Endret onsdag kl 17:21 av Mannen med ljåen 3 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet onsdag kl 15:59 Del Skrevet onsdag kl 15:59 (endret) Gouldfan skrev (7 timer siden): Oksehale suppe igår og idag.. Jækla godt, med fyldig aroma og smak, jeg bruker å ha et kokt egg til og et par brødskiver attåt.. Endret onsdag kl 18:15 av Jarmo 2 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet onsdag kl 16:13 Del Skrevet onsdag kl 16:13 Jarmo skrev (13 minutter siden): Jækla godt med fyldig aroma og smak, jeg bruker å ha et kokt egg til og et par brødskiver attåt.. Og mektig, jeg hadde et surdeigs rundstykke attåt. 2 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet onsdag kl 16:23 Del Skrevet onsdag kl 16:23 Gouldfan skrev (5 minutter siden): Og mektig, jeg hadde et surdeigs rundstykke attåt. Oksehalesuppe har ikke jeg vaert borti, siden jeg var guttunge og det var Toro sin, tror jeg. Hoeres skikkelig god ut, heimelaga. Finner man oksehale i vanlige butikker, meny, slakter? Er det billig? 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 16:42 Del Skrevet onsdag kl 16:42 Gå gjerne i slakter-avdelingen på en større matbutikk, og se etter nedprisede datovarer/tilbud. Google oppskrift etterpå, finn ut hva det kan brukes til. Kan fort bli bedre og billigere enn å bestemme seg for en plan på forhånd, og betale full pris for ingrediensene. En gang for mange år siden impulskjøpte jeg billig høyrygg. Resultatet ble en god søndagsmiddag med løksaus. Hadde ikke skjedd uten at butikken hadde nedpriset varen. 1 1 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet onsdag kl 16:52 Del Skrevet onsdag kl 16:52 Chili sin carne i dag. https://kiwi.no/oppskrifter/restemat/gronnsaker/chili-sin-carne/ Droppa nachosen. 1 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet onsdag kl 18:53 Del Skrevet onsdag kl 18:53 (endret) Karltorbj skrev (2 timer siden): Oksehalesuppe har ikke jeg vaert borti, siden jeg var guttunge og det var Toro sin, tror jeg. Hoeres skikkelig god ut, heimelaga. Finner man oksehale i vanlige butikker, meny, slakter? Er det billig? På Nordby i Sverige er det billig, vi kjøpte på Nordby köpcenter, de har på Coop også i Strømstad, men der er det dyrere. I Norge tror jeg de skal ha det på Meny butikker, om du ikke har Slakter i butikken slik vi har i Østfold der min familie kommer fra. Endret onsdag kl 18:55 av Gouldfan 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet torsdag kl 10:44 Del Skrevet torsdag kl 10:44 Blir kylling i dag, den opptar så mye plass i fryseren. Ovnsbakte løk, tomater og paprika. Slenger bare alt inn i ovnen i ei ildfast form. 1 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet torsdag kl 20:24 Del Skrevet torsdag kl 20:24 "Tandoorifisk" (stekt ørretfilet, krydret med tandoorikrydder), ris, salat og rømmedressing. Jeg husker ikke hvem som anbefalte meg å krydre rød fisk med tandoori. Det høres helt bonkers ut, men det funker faktisk veldig bra! Så der har dere et tips dere kan teste ut. 1 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet fredag kl 01:47 Del Skrevet fredag kl 01:47 Sent ute idag. Var på Burger King for første gang etter år 2000. Husker ikke navnet på burgeren jeg spiste, Bacon King eller noe sånt? Var en positiv overraskelse. 👍 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet fredag kl 16:18 Del Skrevet fredag kl 16:18 (endret) Ovnsbakt laks av enkleste slag. To frosne laksefileter ble nuket i microen, og deretter stekt i ildfast form i stekeovnen. Servert med blomkålblanding fra frysedisken, og tyrkisk yoghurt. Edit: Det smakte nydelig! Tyrkisk yoghurt funker like bra som rømme. Endret fredag kl 16:58 av Mannen med ljåen 3 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet fredag kl 16:23 Del Skrevet fredag kl 16:23 Klassisk fredagstaco 1 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) Pannestekt rosenkål (delt i 2) med baconterninger. Aner ikke om det er en kjent greie, men jeg fant på det nå nettopp pga. dato. EDIT: Det finnes visst fra før. https://meny.no/oppskrifter/Gronnsaker/stekt-rosenkal-med-bacon/ Minner om dette. Endret 19 timer siden av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå