:utakt Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar I dag blir det medisterkaker, poteter, rødkål, gulrøtter og brun saus. Egentlig er jeg greit ferdig med julemat, men vi kom på at vi hadde kjøpt en pakke medisterfarse som måtte stekes opp snart ... 2 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Spiste kun brødskiver med godt pålegg igår, regner med det blir det samme idag. Om jeg da ikke gidder grave fram en big one fra bunnen av fryseren. 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar (endret) Türkiye med Waldorf-salat Jeg etterkommer president Erdogans ønske angående navnebytte. Endret 5. januar av Mannen med ljåen 1 1 Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar (endret) 18 nuggets fra mcdonalds, er det kvalmeste måltidet jeg har hatt på lenge, tåler bbq sausen dårlig ass hadde en deilig kebab igår som faktisk var mindre kvalmt Endret 5. januar av bakoversalto 1 2 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar (endret) Karltorbj skrev (På 4.1.2025 den 22.28): Toro peppersaus med ei blokk, med Toro kyllingbuljong, hvitloek og stekt kjoettdeig. Mandelpoteter og erterstuing ( heimelaga ) med chili og honning. Tror jeg maa komme med en advarsel her. Den var virkelig god, men ble veldig hard for magen, den erterstuingen. Endret 8. januar av Karltorbj 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Wienerpølser i brød i dag, med en liten dæsh smoky chipotle ketchup. 2 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Duriello skrev (2 minutter siden): Wienerpølser i brød i dag, med en liten dæsh smoky chipotle ketchup. Kjempegodt, veldig enkelt og raskt. Kun ei gryte med litt varmt vann og thats it. 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Karltorbj skrev (2 minutter siden): Kjempegodt, veldig enkelt og raskt. Kun ei gryte med litt varmt vann og thats it. Slenger alltid en buljongterning oppi, men ja, enkelt og digg. Digg den ketchupen og, men den egnet seg ikke helt på wienerpølse, bedre på burger. 😅 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Duriello skrev (4 minutter siden): Slenger alltid en buljongterning oppi, men ja, enkelt og digg. Digg den ketchupen og, men den egnet seg ikke helt på wienerpølse, bedre på burger. 😅 Buljong er sikkert fint. En slakter raadet meg, til aa ha litt salt i, naar jeg trakk poelser. Mer luksus, din variant. 😀 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar (endret) "Hjemmelaget" İskender kebap. Ferdig stekt, frosset kebabkjøtt fra en importbutikk, klart for oppvarming i micro eller stekepannen. Servert med ruccola, nan-brød og tyrkisk yoghurt. Usikker på om det er helt autentisk med ruccola og nanbrød, men nært nok. Kjøttet er laget i Danmark, for de som er skeptisk til kjøtt fra importbutikker. Tyrkisk yoghurt selges også på Meny. Det er en god og mild yoghurt som ikke renner utover. Jeg bruker den ofte. Endret 9. januar av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar Her ble det en frossenpizza. En Big One XL Spicy meat.(eller hva det var) 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar (endret) Sitat I kjøleavdelingen finner man ulike varianter av denne fetaosten. Knallgod i salat, som jeg ofte spiser. Da bruker jeg også svarte oliven, agurk, cherrytomat og hvis jeg skal være fancy: skinkeboks. Endret tirsdag kl 14:01 av Mannen med ljåen 4 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar (endret) Mannen med ljåen skrev (41 minutter siden): Matlei? Da anbefaler jeg en tur til importbutikken for å få inspirasjon. Sistnevnte kebabkjøtt var en stor suksess, og tok kortere tid å varme i stekepanna enn å forvarme stekeovnen for ferdigpizza. De hadde også store poser billig, lokalprodusert ruccola, som heretter vil ha en fast plass i mitt kjøleskap. Nan-brødet har jeg i fryseren, nuker dem enkeltvis i microen og brødristeren ved behov. I kjøleavdelingen finner man ulike varianter av denne fetaosten. Knallgod i salat, som jeg ofte spiser. Da bruker jeg også svarte oliven, agurk, cherrytomat og hvis jeg skal være fancy: skinkeboks. Kunne vurdert det hadde det ikke vært for 1.5 time hver vei med bil til nærmeste importsjappe + bomstasjon. 🙃 Edit* Flott at du lager link rett til produktene du benytter deg av! 👌👌 Endret 9. januar av Duriello 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar (endret) https://www.jamoona.com/products/haldirams-283g-minute-khana-rajma-raseela-spicy-vegan-2-serves Indisk suppe med bønner. Jeg serverte med tyrkisk yoghurt og nan-brød. Veldig god, og veldig rask i micro. Også kjøpt i importbutikken. Beskrivelse funnet på nettet: Red kidney beans cooked in spicy onion and tomato gravy. Endret 10. januar av Mannen med ljåen 1 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar Del Skrevet 11. januar (endret) Ca. 2,5 kg svineribbe(tynnribbe) koser seg i ovnen. Serveres med kålrotstappe, medisterkaker og julepølser. Osv.. Litt akevitt og rødvin har jeg også. Resten av kjøttet fryses ned for senere bruk, det være seg pytt i panna, betasuppe og gryteretter. Endret 11. januar av Jarmo 2 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. januar Del Skrevet 11. januar (endret) I can haz cheezburger og pommes frites. Det er jo lørdag. Endret 11. januar av Mannen med ljåen 2 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet lørdag kl 22:17 Del Skrevet lørdag kl 22:17 Biff, potetbåter, grønnsaker og saus. Jadda. 1 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 22:24 Del Skrevet lørdag kl 22:24 Laga nachos på mitt vis, blir mer som en tacograteng, men godt uansett. 🙂 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet søndag kl 12:40 Del Skrevet søndag kl 12:40 (endret) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shashlik Har ikke grill, så det blir tilberedt i ildfast form i stekeovnen med oppkuttet løk, tomat, paprika og olivenolje. Dette var godt. Kjøttet hadde røyksmak, og minner veldig om grillmat fra tyrkist restaurant. Derfor spiste jeg det med tyrkisk yoghurt. Burde også hatt ris eller bulgur til, men jeg laget så mye grønnsaker at det var unødvendig. Ny rett i repertoaret. Skal definitivt lages igjen. Kjøpte kjøttet i disken på den lokale importbutikken, som fokuserer på østeuropeiske land. Vanlig rett i Sovjetunionen. Endret søndag kl 14:18 av Mannen med ljåen 1 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet søndag kl 12:52 Del Skrevet søndag kl 12:52 bakoversalto skrev (På 5.1.2025 den 16.26): 18 nuggets fra mcdonalds, er det kvalmeste måltidet jeg har hatt på lenge, tåler bbq sausen dårlig ass hadde en deilig kebab igår som faktisk var mindre kvalmt Kanda kebab eller stabburet ? Jaja Kanda er best 😀 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå