Harald Brombach (digi.no) Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Personvernskandalen kan være årsaken.Svært mange amerikanere sier de har sluttet å bruke Facebook Lenke til kommentar
Lars Fosdal Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Deaktiverte min konto på FB i April, og beordret permanent sletting for et par uker siden. Om fem dager er den historie. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Etter den siste omgjøringen av brukergrensesnittet har jeg også begynt å bruke det mindre og mindre. Nå er Messenger hovedgrunnen til at jeg fortsatt bruker det. 1 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Sletta kontoen rundt årsskiftet. Herlig å være uten alt tullet folk kan finne på å lire av seg. Alt fra selvskryt til regelrett piss. 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg har egentlig aldri brukt Facebook, lagde min første konto i 2015. Bruker stort sett kun Messenger, men kan ikke helt se for meg hvordan jeg skal kunne klare å slutte med Messenger når det er den eneste måten jeg kan kontakte de aller fleste av mine bekjente. I hvert fall alle de som bor på den andre siden av planeten, slik som familien min. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Noen ganger er det rett og slett helt ok å ikke være avhengig av sosiale medier. Du går til slutt lei av middags- og ferieoppdateringer, og endeløse diskusjoner. 1 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Det ser ut for at det er håp for verden likevel. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg har egentlig aldri brukt Facebook, lagde min første konto i 2015. Bruker stort sett kun Messenger, men kan ikke helt se for meg hvordan jeg skal kunne klare å slutte med Messenger når det er den eneste måten jeg kan kontakte de aller fleste av mine bekjente. I hvert fall alle de som bor på den andre siden av planeten, slik som familien min. Hva med å bruke signal appen både på telefonen og på pc/mac? Den har jo alt du trenger; meldinger, bilder, video, facetime (uavhengig plattform) og vanlig telefoni. Alt går via datatrafikk og er fullstendig kryptert, så har du også personvernet i behold!! Link: https://signal.org/ Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Sikkert kjempebra, men da må alle andre også begynne å bruke det. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Noen ganger er det rett og slett helt ok å ikke være avhengig av sosiale medier. Du går til slutt lei av middags- og ferieoppdateringer, og endeløse diskusjoner. Det er jo du som styrer hva du selv følger, så hvis du bare får slikt innhold så er det fordi du har valgt det. Litt tåpelig å klage over Facebook når det er du selv som velger innholdet. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Hva med å bruke signal appen både på telefonen og på pc/mac? Den har jo alt du trenger; meldinger, bilder, video, facetime (uavhengig plattform) og vanlig telefoni. Alt går via datatrafikk og er fullstendig kryptert, så har du også personvernet i behold!! Link: https://signal.org/ Takk for tipset. Sjekk han her sin kommentar : After reading the code, I literally discovered a line of drool running down my face. It’s really nice. Matt Green, Cryptographer, Johns Hopkins University Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Sikkert kjempebra, men da må alle andre også begynne å bruke det. Noen ganger så tar det ikke så lang tid før ilden i gress har spredd seg heller. Kan hende iStereo har bidratt her til litt flere norske brukere allerede. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Har brukt Signal i to/tre år, men det hjelper jo lite når svært få andre gjør det samme. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Sikkert kjempebra, men da må alle andre også begynne å bruke det. Hvis de klarer å installere FB appen med tilbehør på sin enhet, så klarer de signal også! Og den er enklere å installere enn FB appene er iallefall.. Her i huset har den erstattet all form for kommunikasjon, dvs altså som har med familie og unger går via denne, også videoer, blider og samtaler.. Fungerer helt sømløst!! Lenke til kommentar
Computron Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 (endret) Jeg er fortsatt litt aktiv på Facebook, og er innom en kort stund nesten daglig, men det har blitt mindre og mindre de siste 3-4 årene. Ikke at jeg brukte det så veldig mye før den tiden heller da. Det at folk generelt etterhvert bruker Facebook mindre enn før er nok som forventet. Med den utviklingen som har vært og et par skandaler eller tre, samt at enkelte populære ting mister sin dragning over tid, må man regne med at folk ikke er like interesserte lenger. Dette kan bli faktisk bli en utfordring over tid for Facebook sin del, med tanke på at dette er en plattform som baserer sin forretningsmodell på det å ha en så aktiv brukermasse som mulig, som man kan tjene penger på fra ulike kilder. Endret 6. september 2018 av Computron Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Har brukt Signal i to/tre år, men det hjelper jo lite når svært få andre gjør det samme. Vel, du får drive med litt opplysning da! Saueflokken vet jo bare om FB, og tror at det er det som er internett.. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Vel, du får drive med litt opplysning da! Saueflokken vet jo bare om FB, og tror at det er det som er internett.. Joda, men jeg har to kompiser som ikke har mottatt mine sms fordi de har bytta tilbake fra Signal til en annen SMS-app. En annen har fått nytt nummer, og med Signal blir det bare surr. Skulle kommet installert som default på alle mobiler, spør du meg. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg har ikke sluttet å bruke Facebook. Har ikke engang begynt...... Problemstillingene rundt personvern har vært rimelig tydelige siden dag 1 og det er fint lite som forbauser i så henseende. Det eneste som har endret seg er at jeg den gang sa "bare vent og se" mens jeg nå sier "hva var det jeg sa" 1 Lenke til kommentar
ERDGX45R Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Etter den siste omgjøringen av brukergrensesnittet har jeg også begynt å bruke det mindre og mindre. Nå er Messenger hovedgrunnen til at jeg fortsatt bruker det. Uten Messenger, tror jeg nok fort det hadde vært historie for flere.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå