Redaksjonen. Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Samme pris uansett hvor og hvor lenge.Nå er det fastpris på lading hos Ionity Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 (endret) Det koster nå 8 euro, 8 pund, 8 sveitsiske franc eller 80 kroner å lade. Det er samme pris hver gang, uansett hvor mye eller lite du lader. Så hvis man skal på lengere biltur må man vente til batteriet er under 20-10% før man lader? Syns det er tåpelig å ha fastpris. Var som bensin\diselbiler må betale 30 liter tank ca 500 kr hver gang. Uansett hvor stor og liten motor. Ser for meg de som lader om vinteren eller har dårlig batteri dropper å lade i så fall der. Vet ikke hvordan elmotorsykkel går for? Vet noen om bobil basert på elbil eller busser slipper billig unna her? Endret 6. september 2018 av LMH1 1 Lenke til kommentar
molna Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Ro ned, dette er bare midlertidig frem til januar Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Så hvis man skal på lengere biltur må man vente til batteriet er under 20-10% før man lader? <snip> Artikkelen er oppdatert med kommentarer fra Ionity, som forklarer dette litt bedre. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Så hvis man skal på lengere biltur må man vente til batteriet er under 20-10% før man lader? Syns det er tåpelig å ha fastpris. Det er bare en midlertidig introduksjonspris. Det kan være at folk venter lenger med å lade (og dermed bruker mer tid når de først lader) for å få mest mulig for pengene, men det får tiden vise. Hvis det blir et problem så blir det uansett nye priser snart. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Vet ikke hvordan elmotorsykkel går for? Vet noen om bobil basert på elbil eller busser slipper billig unna her? Få el-mc som hurtiglader, og de som gjør det, klarer maks å utnytte 22 kW effekt. De kommer neppe til å lete etter Ionity-ladere. Og det er få bobiler på el, det er nesten begrenset til City/Weekendcampere bygget ut av Nissan E-NV200. Dvs, bortsett fra innredning er det en helt standard E-NV200, og lades da på samme måte som en LEAF/E-BV200. Fastpris vil jage vekk mange som bare trenger litt strøm. Da går de heller til konkurrentene. Samme med de med små batterier som ikke vil få noen bedring ved å bruke Ionity. Da står vi igjen med de som skal lade lenge... Alltså lite ønskelig åmæte opp og oppdage at det er kø... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Tipper dette bare er vokse-smerter jeg, og de kommer til å få en mer normal prising etterhvert som de får kontroll på alt. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Optimal prismodell bør være en fastpris på 15minutter til en hyggelig sum og minuttpris over dette til gjerne det dobbelte. Med 150 og senere 350kw ladere vil man på den måten redusere ladekøene betydelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå