kake_fredrik Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvis jeg kjøper meg et tv-kort vil jeg da kunne koble til prarabolen og kunne se alle verdens kanaler uten kort fra canal digital og viasat osv. Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg har tv kort jeg kobler den i veggen(felles parabol på taket) så får jeg se de kanalene som jeg ellers ville ha fått med tv. du ser bare de kanalene du har eller har betalt for Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 koble rett på egen privat parabol har jeg ikke prøvd.men husk å hold deg for øra hvis det smeller Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Nei, så klart ikke. Både CD og Viasat har CAS systemer som vil gjøre det umulig! Du må ha TV-kort med mulighet for tilkobling CI. Elers får du ikke inn noen ting . Kort kan du naturligvis skaffe på "billige" måter, men det skal man helst holde seg unna:). Noen kanaler sender FTA, altså gratis, og de får du inn uten noe kort i CI-modulen du eventuelt kjøper... Men det er bare møkka . Det du kan gjøre ha en vanlig tuner koblet til tv-kortet ditt med kort osv. Endret 16. desember 2003 av John Abrahamsen Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 men kan jeg se tvnorge,tv2,nrk1 nrk2? jeg har veldig dårlige signaler der hvor jeg bor så jeg er avhengig av parabol! Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 tv kort er en erstattning for tvn ,bruker data skjermen i steden ikke bedere signal eller no. du ser akkuratt det du ser på en tv Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Du kan jo koble tuneren til tv-kortet så velge kanal via tuneren. Tror ikke der er noen andre løsninger med mindre du kjøper et tuner kort til pcen. Så du må nok belage deg på å bare få opp en og en kanal på pcen uten mulighet for å skifte kanal andre steder enn via tuneren. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 tv kort er en erstattning for tvn ,bruker data skjermen i steden ikke bedere signal eller no. du ser akkuratt det du ser på en tv dt var ikke dt jeg mente! dt jeg mente var dt at kan jeg koble parabolen til ett tvkort og se de norske kanalene helt gratis! skjønner har flytta og er så dårlige signaler med en bor antenne og vi har parabol satt opp! men tuner`n står i stua og jeg vil se tv på gutte romet! Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 husk å skaff et tvkort som kan tune parabol da, de vanlige tvkorta tar bare vanlig uhf/vhf og kabeltv signaler. (og hvis du er så gneten at du ikke har råd til en "e" mello d og t så er det lite håp for deg desverre) Lenke til kommentar
Taita Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Klart du kan få kort med plass til cam og dersom du leiter ekstra godt kan du finne kort som ligner på dreambox. Multicom har for.eks Hauppauge Common Interface 2 slots, dvs her har du plass til to cammer..., da funker det akkurat som en vanlig paraboltuner. Antagelig kan du sende signalet til tven også. Men det er jo ikke særlig familievennlig da.. Skal du se gratis da er du jo ute på "ulovelige veier", men dem finnes det jo nok av da på nettet så lenge det varer.. Endret 16. desember 2003 av Taita Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 eventuelt en splitter hvis de vil se tv i stua også og lang ledening inn til rommet dit. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Nei, så klart ikke. Både CD og Viasat har CAS systemer som vil gjøre det umulig! Du må ha TV-kort med mulighet for tilkobling CI. Elers får du ikke inn noen ting . Kort kan du naturligvis skaffe på "billige" måter, men det skal man helst holde seg unna:). Noen kanaler sender FTA, altså gratis, og de får du inn uten noe kort i CI-modulen du eventuelt kjøper... Men det er bare møkka . Det du kan gjøre ha en vanlig tuner koblet til tv-kortet ditt med kort osv. Tssss... Ingenting er umulig, i allefall ikkje med Viasat. Det du trenger er eit SkyStar 2 kort. Dei koster rundt 1000 kr. Da kan du sjå Nrk, Nrk2, viasat osv... Vis du vil betale kan du og sjå Canal Digital (og viasat lovlig) Edit: visse endringer har skjedd... eventuelt en splitter hvis de vil se tv i stua også og lang ledening inn til rommet dit. trur det er bedre og bruke eit twinlnb. Da kobler du tunern du har i stova i det eine tilkoblinga, og pc'n i det andre. Endret 29. desember 2003 av Cornel Lenke til kommentar
snole Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du MÅ bruke Twin LNB, hvis du skal benytte 2 stk paraboltunere samtidig på samme satelittposisjonen. (Med et par små unntak, som gjør det hele ubrukelig uansett). Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du må nok ha twin hoder ja, splitte uttakk går ikke siden hodet blir styrt av tuneren etter de behovene den har for å motta de forskjellige frekvensene. Det er altså ikke et passivt signal du får fra hodene. kake_fredrik du må betale for alle de kanalene du oppgir. NRK1 og 2 kan du få på bade Viasat og CD abonnement, men Tv2 og TV Norge må du ha CD kort for å få. Men ett TV-kort med CI slot og conax cam og ett kort med "Local" abonnementet til CD så kan du få tak i de kanalene du vil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå