zeitgeist Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Rett nok har ikke Python like mange brukere som Perl, men det bør da være rom for et forum om ikke annet. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Tenkte på det samme, har ingen anelse om det faktiske antallet Python-brukere, men det ser bare ut til å stige i popularitet. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jepp. Støtter 153% opp under forslaget! Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Kanskje kombinere Perl/Python/Ruby? Disse språkene har et visst slektskap, og Perl-delen av forumet ser ikke ut til å bli oversvømt med trafikk. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Det skal være godt over en million brukere world wide nå ;-) Støtter forslaget om fellesforum. Lenke til kommentar
burre Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) eget forum for python hadde vært kjempe. Bruker det veldig mye for tiden. Å kombinere perl/python i ett forum er som å be om bråk, det er desverre en del fanatisme når det gjelder hw/os/språk etc. Ser for meg et spørsmål om perl/python vil bli svart med hvor dumt perl/python er og sånn gjøres det i python/perl som er mye bedre etc. Burre Endret 7. oktober 2004 av burre Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Kanskje man kunne hatt et forum Scriptspråk, og så sub-forums under det igjen? Noe a la http://forum.hardware.no/index.php?showforum=168 Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Kanskje man kunne hatt et forum Scriptspråk, og så sub-forums under det igjen? Noe a la http://forum.hardware.no/index.php?showforum=168 Kanskje ein god idè, men problemet er at t.d. PHP er eit skriptspråk, og det vil gjere det litt vanskelig å dele opp. Eg trur ikkje forumet er modent for eit eige Python-forum, eg kan rett og slett ikkje sjå at det er nok interesse for det. Eg foreslår at Python-diskusjonar blir lagt i Generell/annen programmering. (Såvidt eg huskar, hadde me tidlegare eit Python-forum. Dette blei fjerna pga. manglande bruk.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg stotter ogsaa en blanding av Perl og Python! Lenke til kommentar
søppel Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Har ikke lest tråden, men en egen kategori for "scriptspråk" er ingen god idé da det finnes språk som både "interpretes" (tolkes) og kompileres. Kompilering og/eller tolking er egentlig totalt uavhengig av selve språket. Alle programmeringsspråk kan tolkes eller kompileres. Språk bør kategoriseres etter deres ("interne") egenskaper (syntax, semantikk o.s.v.), ikke måten de er implementert på på maskinen. Hvis noe skal gjøres - så hermer man etter "det andre gjør": http://en.wikipedia.org/wiki/Generational_...mming_languages Jeg synes absolutt ikke det er noen god idé å kombinere flere språk i ett forum, samme hvor nært beslektet språkene er. For det første er det "ukorrekt", og for det andre skaper det unødvendig forvirring og irritasjon. Hva i himmel og hav gjør det at noen forum "nesten er tomme"? Spiller det noen rolle? Kan noen forklare meg? Jeg har to "bokmerker" her; et til "C++"-forumet, og et til "Generell.."-forumet. Og hadde det f.eks. vært lite aktivitet i C++-forumet, hadde ikke det hatt noen betydning. Vi driver ikke "business" her - og vi er ikke jålete. Frihet, fakta, kommunikasjon og morro - det er (bør være) alt. Dette blir mest en rant fra min side: Ellers støtter ikke forumet godt nok oppdeling og muligheter som f.eks. å ha et felles forum under to kategorier o.l. (edit: eller går slike ting?) -- det kommer aldri til å bli "perfekt" slik ting er nå. For eksempel kan man snakke om APIer uavhengig av hvilket språk man bruker. (f.eks. OpenGL og wxWidgets ..) Edit2: Forøvrig er jeg for et Python-forum (og andre forum); samme hvor lite aktivitet det kommer til å bli i dem. Det har ikke en dritt å si. Endret 10. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
jrz Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 jeg kunne tenke meg et python forum da jeg tar et fag i python i år kommer til å være aktiv Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Eg trur ikkje forumet er modent for eit eige Python-forum, eg kan rett og slett ikkje sjå at det er nok interesse for det. Desto større grunn til at programmer.no(norges største programmerings-forum?) burde skape et miljø og en interesse for et språk som Python! Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Bare slenger meg på bølgen: Jeg synes også et Python-forum er en god idé. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Bleh. Eneste grunn til å bruke Python er at du ikke har hørt om Ruby.. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Fikk aldri helt sansen for Ruby, men for all del, de har såpass mye til felles at jeg ennå mener at et felles Perl/Python/Ruby-forum ville ha gitt mening. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Støtter også opp om forslaget til et Python forum. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Har akkurat lest innlegget til Søppel, og kan vanskelig erklære meg uenig. Hvorvidt aktviteten er høy eller lav, er irrelevant. Forumet vil ikke ta stor plass! Jeg er også enig i at et språk er et språk og ikke blande det med alt annet. Det er det beste. Minner om at en genial protokoll som BitTorrent er skrevet i Python. Google, kanskje verdens raskest voksende it-foretak noenesinne har Python som førstespråk i all intern utvikling. Installerene til RedHat skrives i Python. Osv * 50.000. Python kommer! Gi oss et Python-forum nå! Jeg lover å ta del! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg støtter Phyton forum fult ut Noe som mangler ! Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Det er klart Python må med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå