Gå til innhold

Ny gaming pc med mini-ITX HK til 10k

Anbefalte innlegg

Hei

Tenker å bygge en pc som skal fungere som en gaming PC i en mellomfase inntil jeg har tid (og penger) til å bygge en større pc dedikert bare til gaming og annet.

- Hovedformålet med PC-en er: 

• Se bra nok ut til å ligge fremme synlig i tv-benken
  • Kunne drive det meste av spill i en hvis tid fremover, men jeg har ikke noe behov for å sette alle innstillingene på ultra.
  • Skal kunne være sterk nok til å sende bilde til min 4k TV (kobling: HDMI 2.0b med HDCP 2.2)
  • Når evt. en bedre gaming pc bygges, kunne streame fra denne til pc under tven (den jeg skal bygge nå), f.eks. med NVIDIA GameStream/Moonlight/Steam In-House streaming... (kommer selvfølgelig ikke til å gjøre dette for multiplayer spill, men for singleplayer)
  • Greit om HK har SPDIF utgang for å koble på forsterker

- Prisantydning: 10 000 kr

- Maskinen trenger ikke å kunne overklokke. Jeg ønsker sterkt å ha et Nvidia skjermkort, da jeg tenker å bruke CUDA teknologien til forskjellig prosessering som utnytter denne teknologien.

- Deler jeg ikke trenger: PC skjerm, tastatur, mus, OS og PSU (som følger med i kabinettet).

Foreslått oppsett:

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker å bygge en pc som skal fungere som en gaming PC i en mellomfase inntil jeg har tid (og penger) til å bygge en større pc dedikert bare til gaming og annet.

Hva å kjøpe en litt bedre pc GTX 1070-1080 brukt er ikke så veldig dyrt heller ikke ryzen 1700 men sikkert litt bedre til gaming.

4k krever en del av cpu\skjermkort.

EVGA Geforce GTX 1080 selges

3 900,

Skal du ha intel cpu: Intel i7-8700K (Ny i eske)

kan jo prøve å prute den litt ned.

Selvfølgelig må du i så fall ha større PSU og kabinett. For det blir nok varmt.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...