Fredinand Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Hei Tenker å bygge en pc som skal fungere som en gaming PC i en mellomfase inntil jeg har tid (og penger) til å bygge en større pc dedikert bare til gaming og annet. - Hovedformålet med PC-en er: Se bra nok ut til å ligge fremme synlig i tv-benken Kunne drive det meste av spill i en hvis tid fremover, men jeg har ikke noe behov for å sette alle innstillingene på ultra. Skal kunne være sterk nok til å sende bilde til min 4k TV (kobling: HDMI 2.0b med HDCP 2.2) Når evt. en bedre gaming pc bygges, kunne streame fra denne til pc under tven (den jeg skal bygge nå), f.eks. med NVIDIA GameStream/Moonlight/Steam In-House streaming... (kommer selvfølgelig ikke til å gjøre dette for multiplayer spill, men for singleplayer) Greit om HK har SPDIF utgang for å koble på forsterker - Prisantydning: 10 000 kr - Maskinen trenger ikke å kunne overklokke. Jeg ønsker sterkt å ha et Nvidia skjermkort, da jeg tenker å bruke CUDA teknologien til forskjellig prosessering som utnytter denne teknologien. - Deler jeg ikke trenger: PC skjerm, tastatur, mus, OS og PSU (som følger med i kabinettet). Foreslått oppsett: Kabinett: Fractal Design Node 202 + PSU HK: Gigabyte B360N WiFi, Socket-1151 Prosessor: Intel Core i5-8400 Prosessor Minne: HyperX Fury DDR4 2666MHz 8GB Disk: Samsung 860 EVO 500GB SSD Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB G1 Gaming Hva tenker dere? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 (endret) Tenker å bygge en pc som skal fungere som en gaming PC i en mellomfase inntil jeg har tid (og penger) til å bygge en større pc dedikert bare til gaming og annet. Hva å kjøpe en litt bedre pc GTX 1070-1080 brukt er ikke så veldig dyrt heller ikke ryzen 1700 men sikkert litt bedre til gaming. 4k krever en del av cpu\skjermkort. EVGA Geforce GTX 1080 selges 3 900, Skal du ha intel cpu: Intel i7-8700K (Ny i eske) 3 249,- kan jo prøve å prute den litt ned. Selvfølgelig må du i så fall ha større PSU og kabinett. For det blir nok varmt. Endret 6. september 2018 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Quixylados Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 ASUS GeForce GTX 1060 6GB Dual OCEr et bedre valg en G1 akkurat nå Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg veit minne er dyrt nå, men åtte gigabyte er litt lite i disse dager. Men det er jo single stick du har valgt deg ut, så skulle ikke være noe problem å utvide seinere uansett. Lenke til kommentar
Fredinand Skrevet 7. september 2018 Forfatter Del Skrevet 7. september 2018 Takk for fine svar, tar de til etteretning. Å fikse litt større minne skal nok gå greit, og så skal jeg se litt mer på de forskjellige variantene av GTX 1060 og eventuelt om det er noen brukte GTX1070/1080 for å få opp ytelsen noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå