petnor Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 (endret) Hei. Jeg tenkte å leie ut huset mitt jeg eier til foreldrene mine pga jobb, men er litt usikker med skatt. Jeg har lest at det er 23% skatt av netto leieinntekter. Hva betyr det? Jeg har huslån på 8500kr i måneden. Hvis jeg leier ut for 9000 er det da 500kr netto leieinntekter? Skal jeg så betale 23% skatt av 500 kr? Ønsker ikke å få noe bak smell. Endret 5. september 2018 av petnor Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Huslån/renter kan ikke føres til fradrag i en leieavtale. Du kan føre til fradrag alle øvrige utgifter du har ved boligen, f.eks forsikring, kommunale avgifter, eiendomskatt, strøm (hvis det er inkl i leien), nødvendig vedlikehold, møbelslitasje, osv. Søk litt på skatteetaten.no så finner du mye bra info. 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Det er et fribeløp du kan tjene uten å måtte beskatte leieinntekter. Det er ganske lavt. Utover det må du betale 23% skatt av alle leieinntekter for 2018. Kjiipt. Sikkert noen fradrag Du kan kreve, men vil anta at det er ganske stusselige summer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå