avo Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Litt usikker på hvor denne hører til, men prøver her. Har revet ut de hårene jeg hadde igjen i dag. En ny workstation/server dual Xeon med quadro p4000 kort og supermicro X11DPH-T hk. Skal brukes med fire skjermer, men på min testbenk har jeg ikke nok skjermer, så jeg bruker enPhilips 43" UHD som kan vise 4x HD bilder samtidig. Dette spiller utmerket med et unntak. Om jeg stenger av, og tar ut powerkablene, vil den ikke starte igjen før jeg har tatt ut to eller tre DP kabler. LED på HK og frontpanel lyser når maskinen oppfører seg bra, men ikke når den nekter å oppføre seg. da er det mørkt, helt til jeg har tatt ut to, noen ganger tre DP kabler. I utgangspunktet tenkte jeg dette var sært, men greit, det må være skjermkort, HK, power, eller noe beslektet. Byttet skjermkort. Samme feil. Byttet powersupply Samme feil. ...ok, må være HK. Testet på identisk maskin. samme problem, skjønt her måtte jeg ut med tre kabler før fandenskapet startet opp. Kan legge til at etter å ha tatt ut kabler, fått power (lys i LED), satt inn igjen kablene og bootet, får jeg startet maskinen(e), men de ser ikke skjermen(e), og jeg må plugge ut, sette inn med wintendo i gang, og noen ganger inn med Nvidia drivere på nytt. Litt ugreit i 320x200 oppløsning eller hva nå enn jeg får. Nå virker det naturlig som neste ledd å bytte monitor til fire separate, men en monitor som fungerer utmerket skal da ikke hindre en maskin fra å boote... Noen idé??? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 (endret) Hvilket merke er DP kablene fra? Er de DisplayPort sertifiserte? For å utdype litt mer: https://www.displayport.org/cables/how-to-choose-a-displayport-cable-and-not-get-a-bad-one/ Forsøkt med kun 1 RAM brikke? Endret 5. september 2018 av Cipher Panda Lenke til kommentar
avo Skrevet 6. september 2018 Forfatter Del Skrevet 6. september 2018 God tanke, spesielt siden jeg har funnet ut at det er nettop DP som er problemet. Jeg må ut med begge de kablene som går til DP inn på skjermen - de med DP-HDMI gir ingen slik effekt. Er helt ok kabel, godkjent av vitamininstituttet i Sveits elns. Har prøvd noen andre også. Tenker det i praksis må være en standbuspenning på PCIe som kortet trekker litt for mye av med DP tilkoblet, siden da sikert også DP leverer noe spenning. Merker jeg må lese meg litt opp på dette ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå