Gå til innhold

Priser etter jul på digitalkamera?

Anbefalte innlegg

Hva kan man spare på å kjøpe kamera etter jul? :xmas:

Jeg har tenkt å kjøpe Canon A80, men synes det er litt dyrt.. og lurer på om det er noen som vet hvordan det er med digitalkameraer og priser opp mot jul.. pleier de å gå ned noe i januarsalget.. eller er det ikke noen forskjell??

Fint om det er noen som vet noe om dette!!

:thumbup:

Baseyub

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert A80 selv, og har sett på bildene det tar sammenlignet med andre kameraer, og det virker som de er helt på høyden med G3 og G5, ihvertfall utendørs, og litt bedre enn ixus 400, ellers er jo bildene det tar utrolig mye bedre enn f.eks coolpix 4500. Så verden går fremover.

Skal jammen si det er lurt og bruke tid på og studere testbilder.

Jeg drister meg til og tippe at kameraet vil falle med opptil 100 kroner i måneden til det når rundt 2600-2800 kroner, da tror jeg ikke det faller noe mer ned før det eventuelt utgår. Tror ikke det vil erstatte A60 prismessig på sikt, tror mindre påkostede modeller med samme, eller høyere oppløsning som A80 kommer til og gjøre det. Det virker nesten som topp testresultater, er med på og holde prisene oppe stabile en stund, det hadde vel hjulet på prisene om det hadde blitt slaktet i akams kommende test, hehe.

Lenke til kommentar

Når vi først venter til januar, kan vi jo like godt vente til februar-mars som kommer like etter. Og da er jo nesten sommeren her. Og like etter sommeren kommer høsten og da kommer det nok et stort slipp av nye produkter. Og så er det jo nesten jul igjen, og nok et januarsalg...

Min erfaring er at det er bedre å kjøpe nå og heller oppgradere senere.

Skal man vente på noe bedre og billigere vil man aldri få kjøpt, da det alltid kommer noe bedre og billigere! :)

Lenke til kommentar

Bruk prisgarantien på Lefdal! Hvis de har kameraet på Lefdal, ligger prisen gjerne en tusenlapp over billigste pris på nettet. Siden de har 150 prosent prisgaranti, får du kameraet 500 kroner under billigste nettpris. Og går prisen ned etter nyttår går du bare tilbake til Lefdal og henter mer penger. Garantien gjelder i 30 dager.

Endret av haglemann
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke prisgarantien inkluderer nettbutikker, kun andre butikker.

Jo, den gjelder også nettbutikker. Har brukt den både da jeg kjøpte mobil, og da jeg kjøpte digitalkamera for noen dager siden. Men noen av selgerne slenger på en hundrings på nettprisen for porto. Jeg har fått noen sinnsykt bra priser ved å bruke denne garantien!

Lenke til kommentar

Må undersøke dette nærmere, vet det ihvertfall var et generelt problem, at elkjøp og lefdahl (som tidligere var eid av elkjøp, som så ble kjøpt opp av Dixons, så nå eies både elkjøp og lefdahl av Dixons) kjøpte inn produkter, som de fikk merket slik at bare de har modelltypen. Men dette gjelder ikke mobiler og digitalkamera, men på mye annet.

Endret av Martin_03
Lenke til kommentar
Må undersøke dette nærmere, vet det ihvertfall var et generelt problem, at elkjøp og lefdahl (som tidligere var eid av elkjøp, som så ble kjøpt opp av Dixons, så nå eies både elkjøp og lefdahl av Dixons) kjøpte inn produkter, som de fikk merket slik at bare de har modelltypen. Men dette gjelder ikke mobiler og digitalkamera, men på mye annet.

Ja, det var noen problemer med det tidligere. Men etter at Forbrukerombudet laget bråk, oppgir de nå at garantien gjelder "produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner". Jeg har ikke hatt noen problemer med å hente ut tusenlapper når jeg finner varene billigere på nettet, det eneste er at de krever at nettbutikkene har varene inne på lager.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at de ikke solgte disse. Var der for noen dager siden, og det eneste jeg husker og ha sett av større kameraer var G5, og Kodak DX 6490, men det var på alnabru, utvalget varierer vel hele tiden, fra butikk til butikk. Tror også de hadde 730 modellen fra olympus!

Lenke til kommentar

Tusen takk for innspillene.. Da blir det en A80 på meg i julegave fra meg selv :xmas: Tjoho!!! Gjett om jeg gleder meg!!

Så med dette ønsker jeg dere alle en God jul og godt nyttår og slikt!!

Og det tipset med å bruke garantien fra de store er jo helt genial!!

Noen som vet om de har A80 på disse plassene?? I såfall skal jeg ta meg en tur ditt og casj'e inn!! :devil: hihi

Baseyub :thumbs:

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller virker det som om prisene på digitalkamera spratt opp et par hundre kroner rett etter julaften?

Ser f.eks Komplett som lå noe under 4000 for IXUS 400 er nå plutselig oppe i over 4200kr.

business is business- stemmer nok det der.

alle butikker gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...