Complexity Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Lite fres i en sånn ja. Forbikjøringer må planlegges i god tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Det er sykt stusselig med så lite motor. Hvorfor? Jeg kommer jo til punkt A til punkt B i fartsgrense fart. Har du noe erfaring med en liten motor som fusker eller lignende? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Hvorfor? Jeg kommer jo til punkt A til punkt B i fartsgrense fart. Har du noe erfaring med en liten motor som fusker eller lignende? For all del, du kommer deg fra A til B men kan knapt nok ta en forbikjøring. Du må også beregne latterlig stor luke når du skal inn på en vei. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Jeg kjører aldri forbi 1 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Litt mer motor gjør forbikjøring, fartsavpasning og kjøreflyt greiere. En sånn bil som du har lenket til har jeg hatt. Den var supergrei, men jeg ville hatt større motor helst. Det øker prisen betraktelig i mange tilfeller, og jeg ville heller hatt en så hel og fin bil med liten motor enn en sliten bil med større motor. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Klart, alle vil ha stor motor i en BMW og helst sekser. Problemet er at da må man vesentlig opp i pris også i forsikring. Dersom du skal ragge rundt på damer, så er de mer opptatt av det ikke lukter mugg enn sekserlyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Hehe er vel ikke så farlig med forbikjøringer Takk for morsomme og hjelpsomme svar! Lenke til kommentar
MKap Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Hehe er vel ikke så farlig med forbikjøringer Takk for morsomme og hjelpsomme svar! Fornuftig val med litt mindre motor (sjølv om eg personleg ikkje skjønnar fasinasjonen for små, tyske sedanar blant folk). Meir bil for pengane, og billegare forsikring. At ein gjeng motorfrelste på bilforumet synst det er for lite er nok ikkje så overraskande. Sjølv køyrer eg sjeldan bilar med større motor enn det der, og synst det fungerer heilt greit (kanskje med mindre det er ein van på 2 tonn). Fartsmonster kan du eventuelt kjøpa når du blir gammal nok til at forsikringa ikkje kostar meir enn bilen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Fornuftig val med litt mindre motor (sjølv om eg personleg ikkje skjønnar fasinasjonen for små, tyske sedanar blant folk). Meir bil for pengane, og billegare forsikring. At ein gjeng motorfrelste på bilforumet synst det er for lite er nok ikkje så overraskande. Sjølv køyrer eg sjeldan bilar med større motor enn det der, og synst det fungerer heilt greit (kanskje med mindre det er ein van på 2 tonn). Fartsmonster kan du eventuelt kjøpa når du blir gammal nok til at forsikringa ikkje kostar meir enn bilen. Høres veldig fornuftig ut. Burde jeg gå for en slik type bil som jeg linket til? Blir kanskje litt annerledes (2-dørs elns), men motoren skal ikke være noe større Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Jeg reagerer på at den har hatt 7 eiere på 14 år. Hadde styrt unna pga det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Jeg reagerer på at den har hatt 7 eiere på 14 år. Hadde styrt unna pga det. Hva sier dette om bilen? Trøblete bil? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) 7 Eiere er ganske mye. Man kan jo undres på hvorfor ingen vil ha bilen. I tillegg har den sikkert vært gjennom alskens kjørestiler. Alt fra gamlemor som står i i ro i bakker ved å ha clutchen hallveis innkoblet, til 18årigen som tar breisladd i alle rundkjøringer. Ang breisladd i rundkjøringer så har jo denne bilen såppas liten motor at turtallsperren har nok blitt flittig brukt isåfall.Ikke gunstig for motorens levetid. Endret 23. september 2018 av Complexity Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) Eller så har alle eiere funnet ut at liten motor var kjedelig og blitt kvitt bilen ganske fort. Regner egentlig med at mange har brukt den som "førstegangs" bil, og oppgradert når de har hatt råd. Tror jeg faktisk hadde latt være å kjøpt den. Endret 23. september 2018 av VegardBS Lenke til kommentar
MKap Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Her er ein liknande: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129916346 «Dessverre» ungdomskøyrt, men det er gjerne del av pakka når ein kjøper eldre BMW? Eit anna tips er Ford Focus. Køyreglade bilar som kanskje har betre rykte hos forsikringsselskapa enn Golf, BMW etc. Spesielt 2. Generasjon (frå 2004) er kjent for å ha lite feil. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Om du først gir faen i størrelse på motor; https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129420099 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129147480 Endret 24. september 2018 av MariusJS Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Om du først gir faen i størrelse på motor; https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129420099 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129147480 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=125374490 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Igjen, takk for alle gode tips. Lærer meg noe nytt hver gang jeg besøker denne tråden!Har veldig lyst på BMW 3-serie som førstebil, men blir svært usikker pga det dere skriver om liten motor, mange eiere osv.Er det en mulighet for at jeg finner en eneste BMW 3-serie som er grei og praktisk eller er dette bare en "stay away" type bil? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Alle leter etter den bilen. Urørt 325 med man gir 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Oppdatering: Har greid å åpne meg litt for ulike muligheter og jeg synes Audi ser ganske fint ut det også Noen spesifikke bilmodeller som jeg burde holde meg unna? Hvis det er det, så hvorfor? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Heller BMW enn Audi synes jeg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå