Maxopp Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 (endret) BMW har hatt problem med kjedet i vært fall opp til 2013 på 4 høls motorer. Jeg vill også påstå at det er litt suspekt at de ikke opplyser om skiltnummer så det er ikke mulig å sjekke den. Endret 15. september 2018 av Maxopp Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Kjøp deg en corolla, de meste av delene er ganske billige og de er lette å jobbe på selv, uansett erfaringsnivå. Hvis du skal ha deg en gammel bakhjulstrekker så MÅ du investere i slepetau, hjultvinne og startkabler. De fleste jeg kjenner som kjøpte seg bakhjulstrekker som første bil havnet i grøfta minst 1 gang i løpet av vinteren pga de ikke visste hva de skulle gjøre når rumpa kom. (og det vil den, enten du vil eller ikke iløpet av vinteren.) BMW med 4'er motor anbefaler jeg ikke, mtp at de har hatt en god del svakheter rundt kjede og ventil løftere oppgjennom. Dessuten, tyskere er en god del vanskeligere å jobbe på enn mye annet. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 (endret) Alfa Romeo, Audi, BMW, Mercedes og dyre merker/modeller generelt vil jeg fraråde om en vil ha billig bilhold. Endret 17. september 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 (endret) Kjører du firmabil i forbindelse med jobb? Isåfall kan det lønne seg å ha forsikringen på foreldrene dine noen år, deretter ordne en attest fra arbeidsgiver at du har kjørt firmabil skadefritt og du vil da kunne starte din egen forsikring med opparbeidet bonus. Var slik jeg gjorde det og sparte nok en del Endret 17. september 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Tror forsikring ordner seg Hva slags biler anbefaler du for billig bilhold? Lenke til kommentar
toffo Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Tror forsikring ordner seg Hva slags biler anbefaler du for billig bilhold? En litt undervurdert bil som både er kul (synes jeg), sportslig, småkjapp, plass til passasjerer, trygg og driftssikker er Honda Civic 2006-> Bare unngå 1.4-literen, de andre har krefter som står til utseende og understell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Takk for svar. Må si meg uenig dessverre, synes ikke at Honda Civic er så særlig kul, men takk for forslaget! Har du noen andre forslag som passer dine "krav" nevnt i innlegget ditt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 (endret) Fikk råd fra kjøreskolen at man helst ikke bør kjøpe gamlere biler enn 5 år +/- da sikkerheten blir dårligere og dårligere jo lengre det har gått siden bilen er produsert. Dermed vil jeg overhode ikke anbefale deg å kjøpe en bil fra 80-90 tallet. Kjøp heller en bil fra 2010 eller senere. Endret 19. september 2018 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Biler fra den tidsperioden trenger ikke akkurat være spesielt farlige, heller motsatt spesielt om du kjøper en bil med moderat motorstørrelse, feks en Volvo 240 eller Mercedes 190 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Biler fra den tidsperioden trenger ikke akkurat være spesielt farlige, heller motsatt spesielt om du kjøper en bil med moderat motorstørrelse, feks en Volvo 240 eller Mercedes 190 Slik jeg forstår det har det mye med karosseriet, og de skal ifølge læreren min på kjøreskolen være bedre på nyere modeller. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 (endret) Ble solgt 3 millioner 240er (relativt tidlig, så totalen er langt høyere) og det var vel nesten ingen av dem som hadde vært involvert i en dødsulykke, det ble jo til og med oprettet en "volvo saved my life" klubb Endret 19. september 2018 av MariusJS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Såpass! Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Ble solgt 3 millioner 240er (relativt tidlig, så totalen er langt høyere) og det var vel nesten ingen av dem som hadde vært involvert i en dødsulykke, det ble jo til og med oprettet en "volvo saved my life" klubb Det der er bare ikke sant. Volvo har alltid vært langt fremme på sikkerhet, og det var en tryggere bil en mye annet ganske lenge, men etter 2000 er nesten alt annet tryggere. Moderne biler er mye tryggere enn eldre biler. Fremgangen har vært enorm, og det redder liv. En bil fra 2000 er mye tryggere enn en fra 1990, og en 2010 modell er mye tryggere enn en 2000 modell. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Volvo og 240 var jo de som revolusjonerte sikkerheten i biler, Volvo har vel fortsatt patent på sikkerhetsbilde som vi kjenner det i dag, men de valgte å gjøre det gratis. Samtidig som de også begynte med det revolusjonerende desginet hvor motoren osv. gikk "gjennom gulvet" og en del andre sikkerhetsfunksjoner. OJ Doe, utsagnet fra volvo var vel no one died while riding in a Volvo 240 between 1988 and 1993 Volvo har forøvrig ett mål om at ingen skal dø i en Volvo fra 2020 og fremover. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Det der er bare ikke sant. Volvo har alltid vært langt fremme på sikkerhet, og det var en tryggere bil en mye annet ganske lenge, men etter 2000 er nesten alt annet tryggere. Moderne biler er mye tryggere enn eldre biler. Fremgangen har vært enorm, og det redder liv. En bil fra 2000 er mye tryggere enn en fra 1990, og en 2010 modell er mye tryggere enn en 2000 modell. Du må gjerne presisere hva som er løgn, jeg vil på lik linje påstå at det er ren løgn å si at "en 2010 modell er MYE tryggere enn en 2000 modell", ja den er tryggere, men ikke på nærhet like stor forskjell som ble gjort i Volvo 240 tider, jeg vil til og med påstå forskjellene er relativt marginale. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Volvo og 240 var jo de som revolusjonerte sikkerheten i biler, Volvo har vel fortsatt patent på sikkerhetsbilde som vi kjenner det i dag, men de valgte å gjøre det gratis. Samtidig som de også begynte med det revolusjonerende desginet hvor motoren osv. gikk "gjennom gulvet" og en del andre sikkerhetsfunksjoner. OJ Doe, utsagnet fra volvo var vel Volvo har forøvrig ett mål om at ingen skal dø i en Volvo fra 2020 og fremover. IIHS (altså bare på motorvei, i USA) _undersøkte_ ingen dødsulykker i klassen "single-vehicle-accident" hvor noen døde i en 240 i denne perioden. Så har fem fjær blitt en hønsefarm. 240 var den første masseproduserte med kompresjonssoner. Volvo PV var først ute med tre-punkts belte, ikke sikkerhetsbelte. Ja, volvo har alltid vært ledende, men det har bare tatt noen få år før resten har fulgt etter. Du må gjerne presisere hva som er løgn, jeg vil på lik linje påstå at det er ren løgn å si at "en 2010 modell er MYE tryggere enn en 2000 modell", ja den er tryggere, men ikke på nærhet like stor forskjell som ble gjort i Volvo 240 tider, jeg vil til og med påstå forskjellene er relativt marginale. Se over. Ikke løgn. Bare feil. Igjen, les deg opp på emne. Du har bare ikke rett. Forskjellene er enorme med sikkerhetsfunksjoner. Begynn med å lese litt om nullvisjonen sine studier sammen med TØI. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 IIHS (altså bare på motorvei, i USA) _undersøkte_ ingen dødsulykker i klassen "single-vehicle-accident" hvor noen døde i en 240 i denne perioden. Så har fem fjær blitt en hønsefarm. 240 var den første masseproduserte med kompresjonssoner. Volvo PV var først ute med tre-punkts belte, ikke sikkerhetsbelte. Ja, volvo har alltid vært ledende, men det har bare tatt noen få år før resten har fulgt etter. Se over. Ikke løgn. Bare feil. Igjen, les deg opp på emne. Du har bare ikke rett. Forskjellene er enorme med sikkerhetsfunksjoner. Begynn med å lese litt om nullvisjonen sine studier sammen med TØI. Poenget var uansett at jeg ikke ser noen grunn til å være "redd" for å eie eller sitte i det jeg ville kalt en "relativt moderne bil". Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Når det kommer til kollisjonssikkerhet og gamle biler kan denne videoen anbefales for alle her. https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY Men det er allikevel for enkelt å si at bilen må være så og så ny for å være sikker nok. Eksempelvis hadde jeg heller gått for en 2003-modell E-klasse enn en 2014-modell Civic. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Godt å se entusiasme her, men jeg har ikke tenkt til å kjøpe Volvo Har funnet en god del BMW 3-serier i nærheten som er i god stand og for en rimelig penge. Tanker om denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128918269 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Det er sykt stusselig med så lite motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå