Gå til innhold

Se resultatet: Audi ble elektrisk med Tesla-innmat


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dere burde kanskje nevne at Tesla slår av superlading om de finner ut av det, samt gjør det så vanskelig som mulig for de som ønsker å gjøre slikt...

 

Slår av superlading? Det har aldri vært aktivert for denne personen eller bil.. Vanskelig som mulig? 

Ja. Rich har skrudd på flere av Teslane, og jeg mener å huske at det var med Delores han opplevde at Tesla plutselig nektet han tilgang til SuperChargers.

 

Disse ombyggingene har en donorbil som har SC tilgang, og dette er bare basert på en unik identifikasjon av bilen. Så fort Tesla oppdager at noen har skrudd på bilene uten at de har godkjent det så skrur de av både SC og oppdateringer.

Lenke til kommentar

Selv om det er teknisk korrekt at det er "batterier" foran og bak siden disse "batteriene" er celler som er satt sammen til et batteri, så pleier man vel å kalle dette for "moduler" siden disse samlet utgjør det kan ofte kaller for batteriet.

 

Det er fort vekk veldig forvirrende når å skrive at Audien har en haug med Teslabatterier bak, når det egentlig er snakk om bare deler av et helt Tesla batteri.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja. Rich har skrudd på flere av Teslane, og jeg mener å huske at det var med Delores han opplevde at Tesla plutselig nektet han tilgang til SuperChargers.

 

Disse ombyggingene har en donorbil som har SC tilgang, og dette er bare basert på en unik identifikasjon av bilen. Så fort Tesla oppdager at noen har skrudd på bilene uten at de har godkjent det så skrur de av både SC og oppdateringer.

 

Men dette er ikke en ombygd tesla, det er en audi med noen tesla deler. Mercedes har ikke tilgang til superladerne de heller(b klasse) men de har samme "innmat". De har ikke betalt for det. 

 

Ang salvage biler så er de vell kondemmed, og så fikser de bilene. De blir fjernet i fra systemet på grunn av dette. Iallefall slik jeg har oppfattet det, men jeg har ikke full oversikt over Rich. Han har dog noen kule videoer etterhvert, og tesla er litt slu på det området for all del. Men denne audien ser jeg ikke sammenhengen med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis Tesla umyndiggjør bilene sine pga. at uautoriserte har modifisert/mekket på disse bilene så gjør de noe ulovlig såfremt det foregår innad i EU/EØS, i USA er det full lovlig og låse sitt produkt så kun autoriserte kan reparere disse.

 

Vet ikke helt hva du legger i umyndiggjør, men såvidt meg bekjent har de ikke gjort noe slikt i verken USA eller EU. De tar bare bilen ut av systemet sitt, som garantier osv. Dette er jo helt normalt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge han har tatt delene fra en tidligere fungerende Tesla, hvorfor skulle det ikke vært påslått?

 

Det er ikke en Tesla... Det er ett selvbygg som ingen vet hvordan er satt sammen, bilen det kom fra er sannsynligvis kondemmed. Det er en risiko å la den lade med høy effekt, som en av mange grunner.  

 

Du må gjerne prøve å ta en motor i fra en bil som hadde garanti/serivice avtale og slenge det inn i ett eller annet å møte opp hos merkeverksted for å få arbeid gjort..

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge han har tatt delene fra en tidligere fungerende Tesla, hvorfor skulle det ikke vært påslått?

 

Fordi i motsetning til de som har kjøpt bilene, ha/de ikke har betalt for tilgang til SC-ladenettverket.

 

Hadde vært mer fair om de da hadde forsøkt å få en individuell avtale, ved f.eks. å tilby en viss sum for tilgangen, og per kWh ladet. Siden målet er å elektrifisere, og dette knapt kan kalles konkurrenter, så burde det ikke være umulig. Gjenbruk er uansett bedre enn å kaste, og delene kan eventuelt sjekket av spesialister med bilelektro og batterielektro-papirer, gjerne hos Tesla Servicesenter for å se om delene kan friskmeldes nok til å slippes til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

…mens her på berget vil du omtrent bli stilt for retten for å prøve deg på en slik ombygging.

Man må ha dokumentasjon f.eks vognkort forsikringer og ha naf test eller bekreftelse fra staten veivesen på en slik ombygging er lov i følge lovverket, f.eks har man for dårlig kjørling som kan ødlegge motoren kan det bli elektrisk brann.

 

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/11/26/195351049/500-verksteder-reparerer-biler-ulovlig

 

Er vel mere ulovlig med trimming.

Lenke til kommentar

Det er ikke en Tesla... Det er ett selvbygg som ingen vet hvordan er satt sammen, bilen det kom fra er sannsynligvis kondemmed. Det er en risiko å la den lade med høy effekt, som en av mange grunner.  

 

Du må gjerne prøve å ta en motor i fra en bil som hadde garanti/serivice avtale og slenge det inn i ett eller annet å møte opp hos merkeverksted for å få arbeid gjort..

Jeg regner med at jeg fortsatt får fylt diesel/bensin...

 

 

Fordi i motsetning til de som har kjøpt bilene, ha/de ikke har betalt for tilgang til SC-ladenettverket.

 

Hadde vært mer fair om de da hadde forsøkt å få en individuell avtale, ved f.eks. å tilby en viss sum for tilgangen, og per kWh ladet. Siden målet er å elektrifisere, og dette knapt kan kalles konkurrenter, så burde det ikke være umulig. Gjenbruk er uansett bedre enn å kaste, og delene kan eventuelt sjekket av spesialister med bilelektro og batterielektro-papirer, gjerne hos Tesla Servicesenter for å se om delene kan friskmeldes nok til å slippes til.

Så lenge tilgangen er betalt for når bilen ble kjøpt så ser jeg ikke problemet, men er forøvrig enig i forslaget ditt, det hadde vært en god løsning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke noe hybrid som du ser på videoen er disel\bensin intakket byttet mot ladeplugg.

Så det er ren elbil med tesla motor.

 

Problemet er vel hvis ting ikke virker, antar ikke bilen er for kjøring 24\07 hvis den er det bør den sjekkes litt grundigere.

Selv store bilprodusenter gjør feil.

Lenke til kommentar

Hvis du betaler for det ja. Men hvis det hadde fulgt gratis fylling med den opprinnelige bilen så tviler jeg sterkt på at det hadde blitt videreført hvis du plukket ut motoren og satte den i en annen bil.

Jeg regner med at jeg fortsatt kunne fylt tanken min like fort som den opprinnelige bilen kunne, om jeg selv kjøper en supercharger så får jeg ikke ladet bilen så fort som jeg burde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...