OHJohansen Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Etter strømstans i et datasenter.Ice har trøbbel med nettet sitt Lenke til kommentar
G Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Datasentre bør vel ikke designes så sårbare? 1 Lenke til kommentar
kennethx Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Nettsiden til ice.no var nede allerede i natt rundt 0200. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Kan nå vel ikkje forvente 100% oppetid med slike hobby mobiloperatører. Det er klart at dei må kutte noken plasser når prisen skal presses ned heile tiden. Det er nok mange som har spart seg til fant i dag. Var innom facebook sida til icenet. Folk fikk ikkje jobbe pga dei ikkje fikk ringt opp vegbom, noken fikk ikkje svart på salg/kjøp av hus smser. Andre igjen fikk ikkje logga inn i banken for å kjøpe / selge aksjer. 1 Lenke til kommentar
M.H Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Kanskje renholderen hadde bruk for strøm til støvsugeren sin, og dro ut strømledningen litt? 2 Lenke til kommentar
Super-Stian Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Har 2stk. ICE Privat abn. som sliter med å sende MMS og å bruke BankID på mobil. 1 Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Kan nå vel ikkje forvente 100% oppetid med slike hobby mobiloperatører. Det er klart at dei må kutte noken plasser når prisen skal presses ned heile tiden. Slik som Telenor da? https://www.nrk.no/nyheter/mobilnett-nede-for-telenor-kunder-1.11180582 Da må en altså holde seg unna både Telenor og ICE for å gi Telia et monopol mener du? Eller er det slik at feil aldri kan oppstå? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Jeg hadde en innportering klokka fire idag, som gikk i vasken. Mitt abo nr 2 funker, men tlf må kobles manuelt til ICEs nett, ellers vil den henge på Telia. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 (endret) Rart det ikke er skrevet noe om at Puzzel også hadde strømbrudd i dag (sikkert samme datasenter) og en vesentlig del av kundemassen ikke hadde fungerende call centre nesten halve arbeidsdagen i dag. Endret 5. september 2018 av Kakeshoma Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Kommer fortsatt ikke inn på ice.no. Dette er ikke bra... 2 Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Ice er det verste abo jeg har hatt, det var så mye tull der 4g ikke kicket inn, noe som er veeeeldig negativt når man er avhengi av å vise billett i kontroll ol. Byttet til Komplett og fra den dagen har jeg ikke hatt noen problemer. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Ganske utrolig hvor tregt det var å få opp alt igjen. Er glad jeg ikke er kunde der i øyeblikket. Lenke til kommentar
Kuwaddo Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Eg forventet slikt tull når eg valgte ferskeste operatør på markedet. Kan tilgi litt ekstra nedetid, men dette har vart i over et døgn nå. Heldigvis er alt det viktige online, så eg får f.eks betalt rekninger med BankID. Samtidig er et lite strømbrudd ikke noe unnskyndling for et helt døgn verdt med nedetid. Kanskje om de var en slags liten lokal ISP med 5 000 kunder, men et nasjonalt mobilselskap som nylig skryter over en halv million kunder burde virkelig ikke bli noe serlig påvirket av et strømbrudd i ett datasenter. Selv om de blir det, burde de klare å starte opp saker igjen innen et helt døgn. Skulle nesten tro de kun hadde ett lite datasenter, og kanskje noen UPS om de er heldige. Og siden IT sektor ofte er ganske dårlig i norge hadde det ikkje overrasket meg så veldig mye om det var tilfellet. Er rett og slett pinling for Ice det her. 1 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Rart det ikke er skrevet noe om at Puzzel også hadde strømbrudd i dag (sikkert samme datasenter) og en vesentlig del av kundemassen ikke hadde fungerende call centre nesten halve arbeidsdagen i dag. Jøss, det overrasker meg litt. Jeg vet at de skal ha redundans på systemene sine (har jobbet i firmaet tidligere). Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Rart det ikke er skrevet noe om at Puzzel også hadde strømbrudd i dag (sikkert samme datasenter) og en vesentlig del av kundemassen ikke hadde fungerende call centre nesten halve arbeidsdagen i dag. Jøss, det overrasker meg. Jeg vet at de skal ha redundans på systemene sine (har jobbet i firmaet tidligere). Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Helt greit med SMS og ringe på privatabo, bedrift mottar ikke SMS men kan sende og ringe til og fra. Får tro de har alt i orden til i morgen! Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Man velger ikke Ice om man har et ønske om en pålitelig og trygg leverandør. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Jøss, det overrasker meg. Jeg vet at de skal ha redundans på systemene sine (har jobbet i firmaet tidligere). Vel, det var en ganske overdrevet uttalelse fra kakeshoma. De norske kundene hadde de viktigste systemene oppe på redundant site kl 08.30, de britiske en halvtime senere (08.00 engelsk tid), så selv om det er en alvorlig sak, så er det ikke det ikke en halv arbeidsdag uten callsenter-funksjon. Hvis vi snakker om samme datasenter som ICE bruker, som virker logisk siden det er akkurat samme feilen i samme tidsrom, så blir det nok en drøy oppvask når det gjelder rutinene og backup-systemene deres, siden det bare ble svart. Strømbrudd -> UPS feiler -> diesel-aggregat feiler, det skal bare ikke skje. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 "Krise, ikkje enkelt å drifte et firma uten mobil. Dette er elendig." "GI MEG MOBIL NÅÅ buhuuuuu jeg har vært 3 år uten problemer men nedetid én dag!!???! det er elendig! buhuu" Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Vel, det var en ganske overdrevet uttalelse fra kakeshoma. De norske kundene hadde de viktigste systemene oppe på redundant site kl 08.30, de britiske en halvtime senere (08.00 engelsk tid), så selv om det er en alvorlig sak, så er det ikke det ikke en halv arbeidsdag uten callsenter-funksjon. Hvis vi snakker om samme datasenter som ICE bruker, som virker logisk siden det er akkurat samme feilen i samme tidsrom, så blir det nok en drøy oppvask når det gjelder rutinene og backup-systemene deres, siden det bare ble svart. Strømbrudd -> UPS feiler -> diesel-aggregat feiler, det skal bare ikke skje. Det forklarer mye og jeg ble mindre overrasket. Helt enig med deg at en sånn svikt ikke skal skje! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg