DrittData Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har et spill (CM0304), skulle gjerne hatt en kopi da jeg er meget flink å ødelegge cder etter tids bruk. Meningen er å bygge opp et lage med kopier av disker i en plombert boks, men da må jeg ha et program til å ta kopi. Programmet må gjøre slik at muligheten til å bruke programmet etter install forsvinner eller noe. Programforslag og URL? Lenke til kommentar
john_h Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Programmet må gjøre slik at muligheten til å bruke programmet etter install forsvinner eller noe. Hva mener du egentlig? Forklar litt nærmere.... Lenke til kommentar
arenei Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Kansje litt dumt å spørre/diskutere dette temaet her Høres mistenkelig ut som 'ulovlig' kopiering, selv om det er til eget bruk. :-/ Bruk google du;-) Lenke til kommentar
john_h Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Kansje litt dumt å spørre/diskutere dette temaet her Høres mistenkelig ut som 'ulovlig' kopiering, selv om det er til eget bruk. :-/ Bruk google du;-) Er jo ikke ulovlig så lenge det er til privat bruk, og har orginalene.... Kan hende at han lyver, ja, men vi kan vel ikke anta det om hver og en? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Kansje litt dumt å spørre/diskutere dette temaet her Høres mistenkelig ut som 'ulovlig' kopiering, selv om det er til eget bruk. :-/ Bruk google du;-) Han sier jo det er for å ta backup av sine egne CDer. Slutt å være så mistenksom. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Det er fremdeles ikke lov, nei. Hvordan moderatorene ser det an mhp retningslinjene finner vi sikkert ut øyeblikk, jeg ser Mr.Ueland myser på denne tråden atm. http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-004.html § 12. Når det ikke skjer i ervervsøyemed, kan enkelte eksemplar av et offentliggjort verk fremstilles til privat bruk. Slike eksemplar må ikke utnyttes i annet øyemed. Bestemmelsen i første ledd gir ikke rett til å b) fremstille maskinlesbare eksemplar av datamaskinprogram Endret 16. desember 2003 av LarsC Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Kan ikke en moderator si hva vi kan hjelpe ham med og hva vi ikke kan si slik at folk tørr å svare på det han spørr om. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Vi kan jo si at det ikke funker, fordi spillet sannsynligvis er kopibeskyttet med et eller annet, så enten må man cracke spillet selv, eller finne en passende crack. Dette kan medføre at man ikke får kjørt oppdateringer til spillet. Så personlig ville jeg låst inn originalcdene og heller brukt kopiene. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 clonecd,bare søk etter det på nettet,tror det skal funke. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Nei, CloneCD funker ikke med alle kopibeskyttelser. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Trodde CloneCD tok alt som var jeg, så lenge du hadde cd-rom som støttet det, brenner som støttet det, og hadde riktige innstillinger på lesing/skriving... Har du noen eksempler på hva det ikke fungerer med da? (unnskyld hvis jeg bryter noen regler ) Lenke til kommentar
Flames Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Min clonecd tar alt den. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Da minner vi igjen om at vi har et eget fora for programvare, og cd-kopiering er både på grensen av retningslinjene og siden dette omhandler programvare så har det heller ingenting her å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg