steinjarle Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Her er Mercedes' el-SUV - med hengerfeste og større batteri enn varslet Lenke til kommentar
SandWaves Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 GLCe med nytt tryne. Så "spenne" Lenke til kommentar
Ripcurl87 Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Wow - første reflekterende og informerende artikel jeg har lest ang ny elbil. Ikke bare rett i skyene og Tesla-killer med engang. Veldig bra! Her var det både positive og negative sider som er riktig belyst. Keep up the good work! Lenke til kommentar
Bjørn-Magnus Olsen Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Se "Skitne penger" dokumentaren på Netflix. Da får man et fint innblikk på tyske bilprodusenter. Lenke til kommentar
r0w Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Hvordan oppnår man en rekkevidde på over 400km med et snittforbruk på 22,2kWh/100km når batteriet er på 80kWh? Syns forbruket var litt vel høyt, men den eneste referansen jeg har er e-golfen min, hvor forbruket varierer fra ca. 10kWh-18kWh/100km i forhold til utetemperatur og kjøremønster. Nå er vel Mercedesen en større og tyngre bil, så kanskje det er dette som gjør så stort utslag på forbruket? 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Hvordan oppnår man en rekkevidde på over 400km med et snittforbruk på 22,2kWh/100km når batteriet er på 80kWh? Syns forbruket var litt vel høyt, men den eneste referansen jeg har er e-golfen min, hvor forbruket varierer fra ca. 10kWh-18kWh/100km i forhold til utetemperatur og kjøremønster. Nå er vel Mercedesen en større og tyngre bil, så kanskje det er dette som gjør så stort utslag på forbruket? Mercedes oppgir forbruk på en litt annen måte enn konkurrentene: Forbruket er oppgitt til 22,2 kilowattimer per 100 kilometer med blandet kjøring. Dette er imidlertid forbruk fra stikkontakt, og inkluderer dermed alle tapsledd, blant annet lading. 5 Lenke til kommentar
r0w Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Hvordan oppnår man en rekkevidde på over 400km med et snittforbruk på 22,2kWh/100km når batteriet er på 80kWh? Syns forbruket var litt vel høyt, men den eneste referansen jeg har er e-golfen min, hvor forbruket varierer fra ca. 10kWh-18kWh/100km i forhold til utetemperatur og kjøremønster. Nå er vel Mercedesen en større og tyngre bil, så kanskje det er dette som gjør så stort utslag på forbruket?Mercedes oppgir forbruk på en litt annen måte enn konkurrentene: Forbruket er oppgitt til 22,2 kilowattimer per 100 kilometer med blandet kjøring. Dette er imidlertid forbruk fra stikkontakt, og inkluderer dermed alle tapsledd, blant annet lading. Ah, det var jo meget oppklarende, takk. Kanskje en grei detalj å ta med i artikkelen. Lenke til kommentar
Herr Akkar Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Hvorfor må det bare være SUVer som dukker opp? Det er da ulogisk å sløse med luftmotstand og veigrep påden måten. Jeg venter spent på at det dukker opp en elektrisk E-klasse. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Hvorfor må det bare være SUVer som dukker opp? Det er da ulogisk å sløse med luftmotstand og veigrep påden måten. Jeg venter spent på at det dukker opp en elektrisk E-klasse. Du forventer at det gjøres beslutninger basert på fysikk og aerodynamikk, i en forretningsverden der f.eks. betalingsvilje i segmentet er langt viktigere. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Fokus akkurat nå er vel SUV, men det har i liten grad vært det tidligere hva gjelder elbiler? Personlig setter jeg pris på flere alternativer til Model X, som har vært eneste reelle alternativ for den som ønsker en romslig bil for en familie, med plass til hundebur og hengerfeste. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 "Toppfarten er begrenset til 180 kilometer i timen, og 0-100 kilometer i timen skal gå unna på 5,1 sekunder, takket være et solid maksimalt dreiemoment på hele 765 Nm." Så.. Har igrunn tilsvarende eller mindre futt enn en diesel eller bensinmotor motor da altså? 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Hvorfor må det bare være SUVer som dukker opp? Det er da ulogisk å sløse med luftmotstand og veigrep påden måten. Jeg venter spent på at det dukker opp en elektrisk E-klasse. Venter spent på noe bedre og at man innser El-bil ikke er veien å gå. Holder meg heller til diesel eller bensin ja. Spesielt om jeg skal ha Merce eller Audi igjenn. 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Fokus akkurat nå er vel SUV, men det har i liten grad vært det tidligere hva gjelder elbiler? Personlig setter jeg pris på flere alternativer til Model X, som har vært eneste reelle alternativ for den som ønsker en romslig bil for en familie, med plass til hundebur og hengerfeste. Skal du ha god plass OG hengerfeste så velger man heller diesel. Og generelt styrer langt unna Teslas dårlige kvalitet 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Skal du ha god plass OG hengerfeste så velger man heller diesel. Og generelt styrer langt unna Teslas dårlige kvalitet Diesel er ikke temaet for tråden og heller ikke noe jeg ønsker å leke bingo med hvorvidt jeg får lov til å kjøre inn til byen på dager som ikke starter med t. 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Fokus akkurat nå er vel SUV, men det har i liten grad vært det tidligere hva gjelder elbiler? Personlig setter jeg pris på flere alternativer til Model X, som har vært eneste reelle alternativ for den som ønsker en romslig bil for en familie, med plass til hundebur og hengerfeste. Det finnes vel ikkje ein einaste bil i dag som kan betraktast som elektrisk SUV. Nærmast du kjem er Model X og I-Pace som blir levert i desse dagar, og då snakkar du meir om crossover. Det kjem ein del SUVer med hybrid neste år, men for folk flest kan det nok gå nokre år endå før det kjem elektrisk SUV frå billegare prisa merker enn Tesla, Jaguar, Audi, BMW, Mercedes osv. SUV er veldig i vinden for tida, men det er ikkje umogleg at dei vil bli litt mindre populære ettersom elektrifiseringa tar over. Det er òg avhengig av om produsentane vil satse på den type bilar. Kanskje crossover eller små-SUV blir meir aktuelt. Ein elbil med god kapasitet er allereie ganske tung, opp mot 2,5 tonn. Skal du i tillegg ha ein stor bil med mykje eigenvekt så blir det fort tunge saker. I tillegg er det eit poeng å spare på vekta der du kan på ein elbil. 1 Lenke til kommentar
Panter 2 Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Oppgitt kjørelengde 400km, det synes vel mye og det står ingenting om kjørelengde med henger.. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Hvorfor må det bare være SUVer som dukker opp? Det er da ulogisk å sløse med luftmotstand og veigrep påden måten. Jeg venter spent på at det dukker opp en elektrisk E-klasse. Sedanmarkedet er dessverre døende. Stasjonsvogner er fortsatt ganske populære i Europa, men det varer nok ikke lenge før SUV-er overtar for disse også. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Skal du ha god plass OG hengerfeste så velger man heller diesel. Og generelt styrer langt unna Teslas dårlige kvalitet Ellers så gjør en som en vill og ikke det en random debattant på diskusjon.no proklamerer. 2 Lenke til kommentar
elasticE Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Skal du ha god plass OG hengerfeste så velger man heller diesel. Og generelt styrer langt unna Teslas dårlige kvalitet Ser frem til VW Sharan eller Caravelle som el-bil, med rekkevidde på minst 400 km. Inntil den dagen; diesel. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Ser frem til VW Sharan eller Caravelle som el-bil, med rekkevidde på minst 400 km. Inntil den dagen; diesel. Ikke Caravelle, men i alle fall Renault Master er nå kommet som el-bil (Master Z.E.). Som man kanskje kan forvente har første generasjon bare 120 km rekkevidde. Det har vel vært en typisk "start"-lengde for nye produktklasser. VW Buzz blir kanskje nærmere Sharan i størrelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå