Vw1302 Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg har en VW 1302 boble 1971, orginal US-modell cabrioloet importert i 2004. Den har stort sett startet greit i alle år, men ofte 2-5 sek kinning avhengig av hvor lenge den har stått (starter svært lett hvis den har stått kun over natta). I går kjørte jeg Hamar-Oslo, og motor var nok svært varm ved ankomst Oslo. Så kvalte jeg den ved et uhell ifm parkering. Da var det ikke mulig å starte, men gikk såvidt på trillestart. I dag, var den ikke mulig å starte. Kinner lenge, men tenner ikke. I dag gikk det heller ikke å få start ved trillestart, eller med startgass, ikke antdyning til fyring. Hva kan problemet her være? Tenning? Får ikke bensin? (Ser at bensinfilter er helt tørt, dvs det som sitter på slangen mellom bensinpumpe og forgasser ). Andre relevante momenter: - den har fusket litt men dette ble bedre da jeg skiftet vakumslangene inn til forgasseren. - Mistenker en liten bensinlekkasje noe sted rundt tank, det er ofte sterk bensinlukt frami bilen ved full tank. Bilen står nå i Oslo, her har jeg Ittno verktøy, noen som vet om noen i Oslo-området som er dreven nok til å hjelpe? Kan taue den et stykke Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Skal jo starte på startgass, så det kan være noe med tenning. Sjekk coil, pluggledninger, plugger og fordeler (rotor, stifter osv). Sjekk om fordeler kan være løs. Er den det vil jo tenning til slutt bli helt ute av lage slik at den hverken starter eller går. Sjekk også bensinpumpe og slanger, bensinfilteret skal uansett ikke være tørt. Kan være at du har flere samtidige feil her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå