Hauken90 Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Hei. Trodde å innstalere en chromecast var det enkleste men kunne gjøre men den gang ei. Jeg hadde en gammel chromecast som jeg antok var utdatert og derfor ikke virket, så kjøpte idag en ny chromecast. Har det samme problemmet som jeg hadde med den forje. Innstallasjonsprossesen går fint og den vises på tven, men verken pc/mobil/ipad finner enheten når jeg prøver å søke den opp. "finner ingen chromecast enheter". De er selvsagt på samme nett osv. Det er utrolig irriterende og jeg antar derfor det har med router innstillinger å gjøre? Bor i borettslag, men har egen internett fra next gentel visst det har noe å si. Har liten greie på hvordan jeg eventuelt endrer i router innstillingene. Noen som kan hjelpe? takk takk Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Eneste jeg kan tenke meg i farten er tilgangspunktisolering, også kjent som AP isolation eller klientisolering. Dette må du deaktivere på ruteren din. Om det er aktivert, kan problemet løse seg hvis du deaktiverer dette. Nå vet jeg ikke hvilken ruter du har fra Nextgentel og fremgangsmåten for å slå det av på denne, eller om det i det heletatt aktivert. Men det er iallefall en start for å feilsøke problemet ditt på Endret 4. september 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
Hauken90 Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Eneste jeg kan tenke meg i farten er tilgangspunktisolering, også kjent som AP isolation eller klientisolering. Dette må du deaktivere på ruteren din. Om det er aktivert, kan problemet løse seg hvis du deaktiverer dette. Nå vet jeg ikke hvilken ruter du har fra Nextgentel og fremgangsmåten for å slå det av på denne, eller om det i det heletatt aktivert. Men det er iallefall en start for å feilsøke problemet ditt på takk for hjelp jeg har "Technicolor 789ivac" visst det har noe å si Aner ikke hva jeg skal gjøre da jeg er rimelig grønn på dette området, men får prøve meg fram. Lenke til kommentar
Hauken90 Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Fått logget meg inn på routeren på nettsiden, men herfra har jeg ikke peiling. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg prøver å se om jeg fant noe fornuftig i manualen til ruteren din, men klarte ikke å se noe om tilgangspunktisolering der i farten.. Men om du går inn på noen av fanene og finner eksempelvis UpNP og Multicast, få de aktivert å se om det hjelper på.. Lenke til kommentar
Hauken90 Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Fant ut av det.. Veldig rart, men måtte bytte navn og passord på nettverk, tilbakestille chromecasten og da virket det plutselig. takk for hjelp Endret 4. september 2018 av Hauken90 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Fant ut av det.. Veldig rart, men måtte bytte navn og passord på nettverk, tilbakestille chromecasten og da virket det plutselig. takk for hjelp Så flott at det løste seg da Uansett av hvilken merkelig grunn Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Hadde samme problem her om dagen. Ga opp til slutt. Dagen fant mobilen min den igjen. Lenke til kommentar
Samuello Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Den ruteren støtter "simultaneous dual-band" (5 og 2.4ghz i ett) og jeg har hvertfall dårlig erfaring med å kombinere det og Chromecast. Jeg ville splittet nettverkene i to forskjellige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå