Martin Braathen Røise Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Eivind (18) fant hull som eksponerer to millioner nordmenn. Ble avvist: - Det er trist at du prøver å tjene penger på dette [Ekstra] Lenke til kommentar
Populært innlegg l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 4. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Og nå prøver dere å thene penger på at jeg skal finne ut om hullet berører meg personlig? Hjeeeelp! Gjelder det meg? Er det noe vi må passe på? Dette er jo samfunnskritisk informasjon som det burde åpnes opp om! Endret 4. september 2018 av l0mf0mgl0mbl0og 11 Lenke til kommentar
NightlyDev Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Nå vet ikke jeg hvordan samtalen gikk for seg, men jeg kontakter som regel folk anonymt og spør om det er noen belønning for seriøse sikkerhetsfeil. Om det ikke er noen belønning, enten i form av penger eller en offentlig anerkjennelse(en takk til side el.) og personene som svarer ikke er hyggelige så driter jeg i det. Da får de bare ta konsekvensene om noen andre skulle finne feilen. 3 Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Og nå prøver dere å thene penger på at jeg skal finne ut om hullet berører meg personlig? Hjeeeelp! Gjelder det meg? Er det noe vi må passe på? Dette er jo samfunnskritisk informasjon som det burde åpnes opp om! Sikkerhetshullet ble tettet på fredag. 2 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Og nå prøver dere å thene penger på at jeg skal finne ut om hullet berører meg personlig? Hjeeeelp! Gjelder det meg? Er det noe vi må passe på? Dette er jo samfunnskritisk informasjon som det burde åpnes opp om! Så Norges Idrettsforbund er en samfunnskritisk organisasjon. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg toffo Skrevet 5. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 5. september 2018 Det er trist at du prøver å tjene penger på dette [Ekstra] The irony... :-D 14 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Sikkerhetshullet ble tettet på fredag. Bra! Takk Så Norges Idrettsforbund er en samfunnskritisk organisasjon. Jeg visste ikke at det var det. Jeg fant kommentarfeltet gjennom forumet Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Å gi belønning for dette til så unge som Eivind (18) blir å dyrke enere på bekostning av breddesikkerhetsekspertisen. Hvis unge etiske hackere vil ha betalt kan de heller gå til Betsson og Red Bull. 3 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Han Far: Her er jeg uenig med deg. Hva med å dyrke en kultur hvor man hjelper bedrifter (mot betaling) med å finne svakheter slik at de blir bedre rustet i kampen mot cybertrusler? Dette er noe som de største bedriftene i internasjonal sammenheng betaler for. Det er ikke snakk om at man forventer store summer, men man legger inn et arbeid som i verste fall kan selges på svartebørsen for langt større summer (gitt at sårbarheten er kritisk nok). 2 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Dummeste man gjør er å fortelle om sikkerhetshullet, man må jo kreve pengene først. 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Dummeste man gjør er å fortelle om sikkerhetshullet, man må jo kreve pengene først. Han er 18. Han har lært nå... 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Han Far: Her er jeg uenig med deg. Hva med å dyrke en kultur hvor man hjelper bedrifter (mot betaling) med å finne svakheter slik at de blir bedre rustet i kampen mot cybertrusler? Dette er noe som de største bedriftene i internasjonal sammenheng betaler for. Det er ikke snakk om at man forventer store summer, men man legger inn et arbeid som i verste fall kan selges på svartebørsen for langt større summer (gitt at sårbarheten er kritisk nok). Jeg var sarkastisk. Lenke til kommentar
eivindl Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Litt ekstra informasjon, i følge hva en insider jeg har i NIF fortalte så brydde de seg ikke om sikkerhetshullet. Kan ikke garantere denne kilden, men er i hvertfall det jeg har blitt fortalt. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Der traff man utfordringen med å være sarkastisk på et skriftlig forum 1 Lenke til kommentar
Computron Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Sarkasme er vel snart en glemt, men kjær kunst og til tider vanskelig å mestre ordentlig? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 (endret) Jeg vet ikke helt om jeg er fan av denne «løsepenger taktikken», en slags utpressing. «Dere har et alvorlig sikkerhetshull, betal meg x penger eller så kommer jeg ikke til å fortelle dere noe om hullet».Jeg synes alle bedrifter burde ha en policy når det gjelder sikkerhetshull og informere om den på en nettside.Hvordan de tar i mot tips, hva slags respons man kan forvente og hva slags type belønning de gir.Hvis man er seriøs og tar sikkerhet på alvor så opererer man med en finnerlønn eller i det minste en form for en offisiell takk. Førstnevnte vil selvsagt tiltrekke seg flere som vil avdekke hull.Hvis ikke de har en slik policy så hadde jeg driti i dem. Endret 6. september 2018 av Uderzo 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Sarkasme er vel snart en glemt, men kjær kunst og til tider vanskelig å mestre ordentlig? Med tanke på utsagn og organisasjonen det gjaldt fremgikk det jo rimelig klart. Lenke til kommentar
Computron Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 (endret) Med tanke på utsagn og organisasjonen det gjaldt fremgikk det jo rimelig klart. "Vel, åpenbart ikke". Men skjønner hvor du vil hen. Min kommentar baserer seg mer på en generell samfunnsobservasjon. Endret 6. september 2018 av Computron 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Har man ikke råd til sikkerhet så har man ikke råd til å drifte tjenester som krever sikkerhet. Det er fryktelig arrogant av NIF å kreve at Eivind skal være en gratis fallpute for demmes manglende IT-budsjett, og manglende fokus på sikkerhet. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå