Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det virkelig best med andre?

Anbefalte innlegg

Kanskje dette passer bedre under utdanning (får bare flytte i så fall), men; må man virkelig jobbe med andre for å gjøre det bra? Får beskjed om at jeg må få meg venner, og jobbe i grupper med dem. Jeg har venner, men jeg liker egentlig bare best å jobbe alene, nærme meg faget i mitt eget tempo, å sitte på lesesal. Er det virkelig noe galt i det? Kanskje det er mer effektivt å arbeide med andre, men..

+ forelesninger. Hvor ille er det egentlig å droppe noen av de? matten er ok, mens jeg føler at kjemiforeleseren overkompliserer stoffet + snakker aaalt for sakte, at jeg bare kaster vekk to timer med å sitte der. men er jo ikke sikkert at jeg vet 'best'. Kanskje jeg får mer ut av å dra dit enn jeg vet.. (vet forelesere ofte trekker frem det som er mest essensielt for eksamen, men kanskje man kan få en forståelse for det ved å se på forelesningspresentasjonen+øvinger?)

(går på NTNU hvis det har noe å si. burde kanskje postet det i NTNU-tråden?)

Anonymous poster hash: f8a2d...9e9

Anonymous poster hash: f9290...d29
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk er forskjellige, noen lærer best i grupper andre ikke. Jeg er nok best alene og er sjeldent på skolen. Sosialisering er dog viktig for andre ting, som kan påvirke studier og livet ellers. Dette tar jeg igjennom jobb og fritiden(jobber fulltid og studerer på si).

I tillegg kommer det garantert oppgaver som krever arbeid med andre, så er jo greit å ha noen å "team up with" når den tiden kommer.

Hadde ett mulighetsstudie med randoms sist semester, det gikk fint men hadde nok gått bedre med kjente folk.

Lenke til kommentar

tipper kjemiforeleseren kan mer enn deg da, og er derfor muligens verdt å lytte til. Ville ikke skippet for mange forelesninger.

Deet tviler jeg ikke på! Men man kan være en dårlig formidler selv om man kan noe godt. 

Folk er forskjellige, noen lærer best i grupper andre ikke. Jeg er nok best alene og er sjeldent på skolen. Sosialisering er dog viktig for andre ting, som kan påvirke studier og livet ellers. Dette tar jeg igjennom jobb og fritiden(jobber fulltid og studerer på si).

I tillegg kommer det garantert oppgaver som krever arbeid med andre, så er jo greit å ha noen å "team up with" når den tiden kommer.

Hadde ett mulighetsstudie med randoms sist semester, det gikk fint men hadde nok gått bedre med kjente folk.

Takk for svar! Ja, tar også en god del sosialisering utenom studiet, så kanskje derfor jeg føler jeg ikke trenger det der? Selv om jeg kan jo se fordelen av å jobbe med andre.

Anonymous poster hash: f9290...d29

Lenke til kommentar

Det varierer mye hvor gode forelesere er pedagogisk. Har du mer igjen for å lese pensum enn å dra på forelesninger uten oppmøtekrav er jo det helt greit. Du ser selv hva som fungerer best for deg for å jobbe aktivt med stoffet.

For meg var det en god del fag jeg hadde utbytte av forelesninger og andre fag som var så dype at tiden ble best brukt på lese pensum og gjøre oppgaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...