Gå til innhold

Ny teknikk kan la hackere lese opplåsningsmønstre og PIN-koder på mobilen din ved hjelp av lydbølger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskerne skriver i forskningsdokumentet sitt at arbeidet setter søkelys på en en helt nye «familie» av sikkerhetstrusler.

Sukk. Blir sikkert 7-faktor autentisering i fremtida fordi noen "mener" noe er en trussel.

Er det ikke tusen ganger mer effektivt å se mønster og pinkode utifra fettflekker?

Jeg ser mønsteret på min telefon med det blotte øyet. Da er det bare to forsøk.

Endret av Edgelord
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forskerne skriver i forskningsdokumentet sitt at arbeidet setter søkelys på en en helt nye «familie» av sikkerhetstrusler.

Sukk. Blir sikkert 7-faktor autentisering i fremtida fordi noen "mener" noe er en trussel.

Er det ikke tusen ganger mer effektivt å se mønster og pinkode utifra fettflekker?

Jeg ser mønsteret på min telefon med det blotte øyet. Da er det bare to forsøk.

Tenkte det samme, men usikker på om det har så mye å si når man har passord på mobilen og fingerleser?
Lenke til kommentar

En gang i tiden kunne man jo avlese minibanker ved å høre på lyden hver gang det sa bipp. -Nå er de enten lydløse, eller har samme bippelyd på hele tastaturet. Frekvensmålere fungerer ikke spesiellt godt lenger heller.

At man kan skanne fingerbevegelsen er en rimelig heftig utvikling.

Jeg spør meg gang på gang. Folk som er kløktige nok til å finne på disse tingene, hvorfor i all verden bruker de hjernekapasiteten på snyt, kriminalitet og svindel, istedet for å skape seg en skikkelig jobb??? ?

Lenke til kommentar

Bare for å tilføye. Det er ganske enkelt å avlese de fleste tastaturer i dag. (spesiellt utendørs minibanker) -Man bruker IR-kamera til å lese hvor en person nettopp har plassert 4 varme fingre. På den måten finner man 4 varme punkter. Punktene har forskjellig temperatur, så man kan se hvilket tall ble trykket først, og hvilket som ble trykket sist. Jeg demonstrerte det for en nabo som er politi. Han kom med et langt sukk, men nå skjønte han hvordan trikstere utnytter stjålne bankkort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Bare for å tilføye. Det er ganske enkelt å avlese de fleste tastaturer i dag. (spesiellt utendørs minibanker) -Man bruker IR-kamera til å lese hvor en person nettopp har plassert 4 varme fingre. På den måten finner man 4 varme punkter. Punktene har forskjellig temperatur, så man kan se hvilket tall ble trykket først, og hvilket som ble trykket sist. Jeg demonstrerte det for en nabo som er politi. Han kom med et langt sukk, men nå skjønte han hvordan trikstere utnytter stjålne bankkort.

Så flott da siden jeg bare har tre forskjellige siffer i koden min. Lykke til med å knekke den ved å se på tre varmepunkter og der skal være fire tall.

Ikke snakk om at du klarer å lese av temperaturforskjellen da inntastingen skjer innenfor 2 sekunder.

En annen ting er at færre og færre har behov for å ta ut kontanter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En gang i tiden kunne man jo avlese minibanker ved å høre på lyden hver gang det sa bipp. -Nå er de enten lydløse, eller har samme bippelyd på hele tastaturet. Frekvensmålere fungerer ikke spesiellt godt lenger heller.

At man kan skanne fingerbevegelsen er en rimelig heftig utvikling.

Jeg spør meg gang på gang. Folk som er kløktige nok til å finne på disse tingene, hvorfor i all verden bruker de hjernekapasiteten på snyt, kriminalitet og svindel, istedet for å skape seg en skikkelig jobb??? ?

Fordi dette er jobben deres! Du hører om det fordi de finner ut av det og slipper "teknologien"

De som jobber av snytet, kriminaliteten og lignende, de hører du ALDRI noe ifra før det smeller og du sitter der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Fordi dette er jobben deres! Du hører om det fordi de finner ut av det og slipper "teknologien"

De som jobber av snytet, kriminaliteten og lignende, de hører du ALDRI noe ifra før det smeller og du sitter der.

Tøvprat det med IR kamera. Det var et oppkonstruert case og ble beskrevet i en avhandling. Forsøkene går igjennom, men det er så mange faktorer som skal være tilstedte, at det praktisk ikke er mulig irl.

https://www.usenix.org/legacy/events/woot11/tech/final_files/Mowery.pdf

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hva om man går over til å trykke med en hard gjenstand i hånden som har liten kontaktflate,

eksempelvis ei penn?

Må bli dårlig varmesignatur da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...