Smedsrud Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Særlig RTX 2080 Ti blir dyrt i Norge.Nvidia: Ikke forvent annonserte priser ved lansering Lenke til kommentar
Populært innlegg Discord Skrevet 4. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2018 helt hinnsides at prisene for ett grafikk kort er så pass høy nå, eneste dette beviser er at siden Nvidia nå nermest har monopol på dette markedet så kan de ta faen meg hvor mye de vil. håper AMD og Intel snart kommer på banen med gode konkurenter til en billigere penge (tviler på intel da men lov å håpe) 16 Lenke til kommentar
herr LaSk Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Er det sansynlig at prisene vil falle nevnverdig over nyttår? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 helt hinnsides at prisene for ett grafikk kort er så pass høy nå, eneste dette beviser er at siden Nvidia nå nermest har monopol på dette markedet så kan de ta faen meg hvor mye de vil. håper AMD og Intel snart kommer på banen med gode konkurenter til en billigere penge (tviler på intel da men lov å håpe) Er det egentlig så dyrt? Mobiler koster like mye, og de er mye mindre.. 4 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Er det sansynlig at prisene vil falle nevnverdig over nyttår? Kommer nok an på hvordan krypto valutaen gjør det. Funker disse bra mot det, så blir de dyre. 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Hehe, smått galskap å sette av så mye penger til et skjermkort. Husker når GTX 580 var ute til lansering... 4000 kr? 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg mozaix Skrevet 4. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2018 (endret) There are no breaks on the ngreedia hype-train!I mens sitter jeg stille og venter på tester. Endret 4. september 2018 av mozaix 13 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Betalte 3800kr for en lett brukt Asus GTX1070 for snart to år siden. Dyreste kortet jeg har hatt siden Geforce 3 256. Å se prisene estimeres til 12-15k for 2080 er rett og slett galskap 3 Lenke til kommentar
ikek Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg synes 10+- tusen for et toppkort begynner å bli dyrt. Samtidig synes jeg det ikke er like drøyt som topptelefoner som også koster fra rundt 10k (sist jeg sjekket). Det eneste som er sikkert er at de må levere på ytelse. Hvis ikke forblir 1000serien et godt valg, og da er det ikke mye rom for å oppgradere. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 helt hinnsides at prisene for ett grafikk kort er så pass høy nå, eneste dette beviser er at siden Nvidia nå nermest har monopol på dette markedet så kan de ta faen meg hvor mye de vil. håper AMD og Intel snart kommer på banen med gode konkurenter til en billigere penge (tviler på intel da men lov å håpe) Er det egentlig så dyrt?Mobiler koster like mye, og de er mye mindre.. Hva i all verden har størrelse mellom skjermkort og mobil noe som helst med saken å gjøre!? Ja, det er dyrt. GTX480 kostet 3500kr. 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Det er liten tvil om at dette er et kort for entusiasten som setter ytelse foran pris. En må ut med omlag 4000 blanke kroner for herligheten, men til tross for prisen føler vi at en sitter igjen med mye ytelse for pengene. Fra hardware.no sin test av GTX295. Husker det var mad da jeg kjøpte det. Morsomt nå med single GPU til 13000. Endret 4. september 2018 av Kakeshoma 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Relativt bra kvantesprang fra 295 til 2080 også da Lenke til kommentar
Trono Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Alle som driver med GPU rendering, som virkelig begynner å få momentum nå, sikler på disse korta. Mining-miljøet har nok også siktet seg inn her. Sammen med at nVidia har komplett monopol på førstnevnte, og omtrent monopol i topend-markedet, så så vil nok prisene desverre være ganske stive en stund fremover. Lenke til kommentar
Populært innlegg -=HellBound=- Skrevet 4. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2018 Gleder meg til å se fratrukket poeng når dette skal til test. Slik som det ble gjort for AMD med sitt Vega 64 hos dere. * AMDs frittstående kort til veiledende pris på 4990 kroner er ikke lenger tilgjengelig. I lys av at det billigste kortet nå koster 5990 har vi trukket kortet et poeng. 19 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Relativt bra kvantesprang fra 295 til 2080 også da Daværende toppmodell og nåværende toppmodell? De burde være priset ganske likt. 4800ish for 2048Ti er mer riktig pris hvis vi tar utgangspunkt i prisen til 295 i 2009, 2 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Er det egentlig så dyrt? Mobiler koster like mye, og de er mye mindre.. Jeg kjøpte en 8210 da den kom og mener å huske at jeg betalte nærmere 8000 kroner for den. Og den var jo knøttliten!!! Er det sansynlig at prisene vil falle nevnverdig over nyttår? Over til nyttår 2019, vanskelig å si. Nyttår 2023 antageligvis. Endret 4. september 2018 av Knutgrus Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Er det sansynlig at prisene vil falle nevnverdig over nyttår? Vent til black friday 1 Lenke til kommentar
Galneryus Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg har en skjerm med 3440x1440 @100Hz og G-Sync. Jeg ønsker derfor å ha det beste kortet jeg kan få og bytter nå ut 770 (4gb) med et 2080ti som koster 14,5k. Det koster helt hinnsides, ja det vet jeg. Men jeg ønsker å kjøre tunge spill så godt som mulig. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Jeg har en skjerm med 3440x1440 @100Hz og G-Sync. Jeg ønsker derfor å ha det beste kortet jeg kan få og bytter nå ut 770 (4gb) med et 2080ti som koster 14,5k. Det koster helt hinnsides, ja det vet jeg. Men jeg ønsker å kjøre tunge spill så godt som mulig. Det er penger rett i dass. Kjøp deg heller et 1080Ti til fem/seks lapper på finn. Mye mer for penga. 2 Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Relativt bra kvantesprang fra 295 til 2080 også da Daværende toppmodell og nåværende toppmodell? De burde være priset ganske likt. 4800ish for 2048Ti er mer riktig pris hvis vi tar utgangspunkt i prisen til 295 i 2009, Så priser skal settes på bakgrunn av at det er en toppmodell? Har du i det hele tatt tenkt på økte kostnader for utvikling av kortene, økte lønninger (i hele kjeden (underleverandører, transportører, selgere osv)). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå