Gjest Slettet+1374861 Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 jeg har ett irriterende problem i oppstarten min. det må vel være en bug ellerno. hver gang jeg starter windows så kommer det opp 15 vindu med Explorer (dette programmet som viser diskene og underkataloger og slikt ) sprettende opp. jeg har ikke noe om det i startup katalogen eller hvis jeg bruker noe program til å sjekke oppstarten min for de. de vinduene som kommer opp er kataloger jeg en gang i tiden var inne på med explorer, men som jeg ikke vil ha opp hver jævla gang jeg starter! det kommer nye for nesten hver gang jeg er inne på en katalog i Explorer og så lukker programmet. jeg har ingen anelse hva jeg har gjort for å fortjene dette, men antallet vindu bare fortsetter og øke. noen som har en anelse hva som gjør dette? bjynder og irritere meg fordi jeg kan ikke si min 400mhz er så rask til å starte opp uten disse vinduene. og da er den hvertfall ikke det med! hjelp! Lenke til kommentar
xonic Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 gå på kjør og skriv "msconfig" så går du på statup, sjekk gjennom den og kryss av hvis du ser noen av vinduene som kommer opp under oppstart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 det jeg har i MSConfig startup lista: ScanRegistry TaskMonitor PCHealth SystemTray LoadPowerProfile Norton Auto-Protect Tweak UI QuickTime Task EM_EXEC ISDNMonitor KAZAA LoadPowerProfile SchedulingAgent *StateMgr CSINJECT.EXE SymTray - Norton SystemWorks ScriptBlocking Machine Debug Manager JetCar -- halvparten vet jeg ikke hva det er og noe er jo duplicates som ikke er nødvendig i guess. noen anelse? btw jeg kjører WinME _________________ - you are the perfect drug [ Denne Melding var redigert av: viCtim på 2001-10-23 18:27 ] Lenke til kommentar
PapagenoNo Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Jeg mistenker at det er Norton System Works som gjør dette. Slike program gjør ofte mer ugang enn hva de er til hjelp (og sløver ned PC'n). Prøv å de-aktivere hele Norton. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 takk...trodde det var ett slikt program som gjorde det!! hadde nettopp installert det og det kom liksom etter det (var ikke sikkert pga. flere installations). skal prøve det når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Jeg har også hatt dette problemet, da var det et explorer-vindu som kom opp hver gang, etter at det hadde vært oppe en gang og PC-en hengte seg. Hvis man har explorer oppe og rebooter, kommer dette vinduet opp igjen ved oppstart, og det virker som det kan bli krøll med denne funksjonen. Jeg har ikke vært i stand til å finne ut hvor disse innstillingene ligger, det er sikkert i registry en plass (det ligger ikke under HKLMsoftwaremicrosoftwindowscurrentversionrun[eller noen av de andre] der de fleste oppstartsprogrammer ligger), eller muligens en ini-fil (men jeg tviler på det). (parentes[org{IE}])! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 har du norton systemworks eller noen andre norton program?? lurer på om det er de som gjør det men er jo ikke sikker. er vertfall svært irriterende for nå har jeg begynnt å få svært mange!! håper noen vet noe om dette problemet ellers må jeg spørre på ett anna forum Lenke til kommentar
bulldog76 Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 >btw jeg kjører WinME Her er dagens beste forslag som vil spare deg for mye trøbbel: Windows 2000 sp2 eller WindowsXP. Just do it. :wink: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 her er det som trekker ned for win2k og winxp: 400mhz p2-mmx 128mb ram pc66 gf2 pro 17gb hd still saying i should choose winxp?? ;P Lenke til kommentar
bulldog76 Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Quote: On 2001-11-02 12:59, viCtim skrev:her er det som trekker ned for win2k og winxp:400mhz p2-mmx128mb ram pc66gf2 pro17gb hdstill saying i should choose winxp?? ;P Nei.. Men 2k fungerer på det systemet. Kanskje putte inn en 128 brikke til? Koster jo ikke akkurat skjorta for tida. :wink: Lykke til med å løse problemet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 tror heller jeg oppgraderer hele dritten, bare det jeg vil beholde disken fordi jeg føler for første gang jeg har klart og holde det ryddig. må vel formatere hvis jeg skal ha winxp eller ny HD : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå