Gå til innhold

Begynner å bli MEKTIG irritert

anon12234

Anbefalte innlegg

det er jo helt klart hva problemet er:

volten på agp porten er for høy!

det er et tilfelle som abit kort har.

radeon korta tåler jo ikke over 1.5v før de får hvite prikker å lignende.

det er mektig irriterende.

men slik er det desverre.

skru ned volten til 1.5, så skal du se det gjør underverker ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjører mitt R9700Pro på 1.8v jeg..

uansett, Radeon kort digger ekstremt dårlig overklokking av AGP porten, ett par mhz over de spesifiserte 66Mhz på AGP porten og radeon kortene begynner å gjøre mye merkelige ting.

som nevnt tidligere, klokk ned maskinen til standardhastigheter på alt og se om ting forbedrer seg, eller formater maskinen og reinstaller OS pluss DX9.0b og grafikk driverene på ny. det er ett meget kjent sak at ATI og Nvidia ikke liker hverandre og overgang fra Nvidia til ATI grafikkort uten en clean install har en tendens til å bli problemer..

PS

husk å oppdater chipsett og AGP driverene for ditt hovedkort til siste version, samt dobbelsjekke at du har siste BIOS'en for HK'et

PPS

har du fortsatt problemer så kan kanskje Omega driverene hjelpe eller nedgradering fra Cat.3.9 til 3.7 vere en god ide, eller du kan vente til i morgen (onsdag) ettermiddag og prøve Cat.3.10 som blir lansert da

Lenke til kommentar

Tusen takk for supre svar folkens, skal klokke ned og skjekke i bios senere i dag, er på skolen shø. men han kammeraten min har også Abit hovedkort og der virker det. men skal teste allt dere har anbefalt.

Men reinstall girrer jeg ikke, eller viss det ikke virker så er jeg nok pent nødt til det

Flott forum dette altså, mye hjelp å hente :thumbs:

Lenke til kommentar

har testet litt og funnet ut at når jeg re-innstallerer driverene og startet maskinen så skjer følgende, dere vet at den går inn i windows og først etter en stund så blir skjermen svart og så kommer den tilbake igen, står på pakke nat det skal gjøre det, men før den blir blinkser så er det ikke feil i grafikken, hva er det egentlig som skjer når skjermen "restarter" første gang man skrur på skjermen etter reinstall av drivere...

Ska nedover i kveld å teste kortet til en kammerat,

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

det som skjer når du har reinstallert grafikkdriveren og rebooter så blir en funksjon kalt 'smartgart' i driversettet startet opp og setter igang med å teste om maskinen din takler fastwrites. når den da får slått på fastwrites og detekterer ingen umiddelbare feil så lar smartgart fastwrites vere på og starter opp grafikkortet og fortsetter innlastningen av windows.

gå inn i kontroll panelet til kortet og sjekk smartgart om fastwrites er på, viss ja prøv og slå av fastwrites og reboot. fastwrites har voldet en del problemer for enkelte få og det kan hjelpe at du slår av fastwrites i smartgart. enkelte få hovedkort liker rett og slett ikke fastwrites..

det kan og hjelpe på boot tiden viss du slår av 'vpu recovery', denne funksjonen kom i 3.8 og har den oppgave å resette grafikkortet viss kortet låser seg under spilling. har selv tvunget fram en grafikkrasj og den fungerer men jeg har ikke problem med at spill krasjer ut i eningen så viss du ikke har det problemet så kan du slå av den funksjonen og hente inn igjen ~10 sec på booten

PS

har du prøvt siste Cat 3.10 som kom i går?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...