Gå til innhold

Begynner å bli MEKTIG irritert

anon12234

Anbefalte innlegg

Hei, det hele beyynte med at jeg skulle ha meg nytt skjermkort, det gammle MX440 kortet duger jo ikke hvis man skal klare å nyte de nye spilla. jeg fikk veldig lyst på et Radeon 9800PRO men syntes de var for dyre(prisen lå da på ca 3000 kr for PowerColor), så jeg tenkte å nøye meg med et 9600XT kort, så leste jeg med litt rundt på forumet og fikk vite om noe som het softmod, dette var jo en enorm mulighet til å klare å anskaffe et 9800pro ved å kjøpe et 9800se til "halve" prisen. jeg bestillte i vei et Hercules 9800se awi kort til ca 2200 hos mamoz. kortet komm og jeg testa det, det var da jeg så at noe var galt:

Det var små hvite prikker på skjermen fra første stund, jeg hadde brukt rktige drivere og allt( ikke softmod dette). jaja tenkte jeg, kortet er vell skadet. jeg gikk ned til en kammerat av meg for å teste det, men der virket det helt fint. vi forsøkte å softmode det ned til ham men det viste jeg at pipelinesene ikke var intakte. greit nokk d, det var da ihvertfall et forsøk. så angrer jeg på kjøpet og venter, nå hadde jeg så inderlig lyst på et PowerColor 9800PRO at jeg var på nippet til å bestille hver dag, men så. den 8 eller 9 desember så ser jeg i julekalenderen til HWB og ser at kortet er på tilbud til 2200 kr, jeg blir kjempeglad og bestiller med det samme. kortet kommer noen dager senere og jeg pakker det stolt inni maskina. fyrer opp med 5500 marks i 3dmark 03 uklokket, men neste dag når jeg skrur på pc'n så er kortet jaggu meg føkka d også, små hvite prikker på enkelte steder i spill og 3dmark, akuratt lik de som var der på 9800se kortet. har enda ikke dratt ned til kompisen min og testa det men ska gjøre det i morgen.....

hva kan være galt?

Er det AGP-porten som er skadet?

det funker helt fint med MX440kortet, har teste med uttalige drivere og innstillinger

har sjekka kjøleren, at den sitte ordentlig fast og at vifta funker. ja strømmkontakten er feste og allt er riktig, det eneste jeg ser at kan være feilen er AGP porten.

Noen som har hatt like problemer selv?

Tusen takk for alle svar, allt hjelper. holder på å bli gal her......., skal klage på det forhondsvis nye hovedkortet om det funker til kammeraten min som har akuratt samme hovedkort.

Min HW:

Abit nf7 v2.0

512 pc2100 ramm

XP2500@3200

Min kammerats hw:

Abit nf7 v2.0

512 pc3200 ramm

xp2500@3200

MSI gf4 ti4200

Igen, tusen takk for all hjelp

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd r9800pro kortet hos kameraten din?

Høres veldig merkelig ut...du har ikke noen drivere til et eller annet skjermkort som du ikke har sletta enda? Send en mail til den internett butikken du kjøpte det av, kanskje de har noe de vil si.

Du kan jo også prøve å reinstallere dataen, det kan jo være noen filer som ligger og fucker opp hele greia. Men hvis ikke kortet funker på noen andre dataer så er det jo bare å sende det tilbake...

Lenke til kommentar

Ting du bør teste/sjekke.

1. Pass på at du har AGP-lås aktivert (AGP skal kjøre på 66MHz).

2. Oppdater BIOS på hovedkort, slå av fast-writes (du kan jo og sette til 4X AGP selv om dette offisielt ikke skal ha _noe_ å bety).

3. Klokk ned maskinen din, se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Må du virkelig klokke det 3D-kortet for å få spillene dine til å gå glatt? Hvis ikke hvorfor klokker du det i filler da? :no:

??, hva er det du babbler om?, det ble grafikkfeil uten noe klokk i det hele tatt......bare ble slik...

BTW: jeg fikk det til å virke i en meget kort periode med 9800se kortet også, slik som det virka den første dagen med 9800pro kortet

Og ja, jeg har klokka prosessoren min til 2200mhx (xp3200) med pc2100ramm, bare låst ram-hastigheten på 300mhz...........

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Regner med det var en skriveleif at du har XP2500@3200 med PC2100 ram?

3200 ?

Han skriver:

Min HW:

Abit nf7 v2.0

512 pc2100 ramm

XP2500@3200

Har du forsøkt uten denne kuriøse form for pressing av minnet?

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Tja,

1. Hvis grafikkortet virker helt fint hos kameraten din, er det jo ikke noe feil på grafikkortet ditt.

2. Hvis MX440- kortet ditt funker fint på din PC, så er det altså noe med dine konfigurasjoner/innstillinger på din PC.

3. Kan aldri tenke meg at det er AGP- porten din som er problemet. Da skulle det jo være samme problemet med MX- kortet også.

Ett spørsmål har jeg til deg, og det er: Hvilken strømforsyning er det du har? Kanskje den er for liten. 9800- kort drar atskillig mer saft.

Hvis strømforsyningen din er av tilstrekkelig størrelse, så har du følgende feilmuligheter;

1. Du har feil innstillinger i BIOS på hovedkortet ditt.

2. Du overklokker et eller annet med 9800- kortet ditt, som du ikke gjør med MX- kortet ditt.

3. Du har problemer med drivere til det nyeste kortet.

Lenke til kommentar
Kan du bestemme deg for hva du har av hardware og hva som er klokket hvor mye først og fremst?

Han har XP2500+@XP3200+. RAM'en kjører på 300MHz DDR (2*150) på et NF7-S. Skjermkortet er uklokket (han har i hvert fall ikke sagt han har klokket det).

Har du prøvd r9800pro kortet hos kameraten din?

Tviler på han har testet de på de ti minuttene det er siden han skrev han ikke hadde det.

Mitt råd: Klokk alt ned og se hvordan det går. Kan også være, som en annen sa her, "rester" etter nVIDIA-driveren din. Et god ide kan være å formatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...