Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med bilstereo

Actyx

Anbefalte innlegg

Hei, koblet anlegget i bilen min for sirka 3 måneder siden, men for noen dager siden skulle jeg ut å kjøre, i mens jeg kjører skrur DAB-radioen min seg plutselig av og dette gjør den akk som den selv vil, av og på. Sjekket om det er dårlig kontakt men ser ikke sånn ut.. NON som har noen anelse av hva dette kan være? Er på en 93 mod golfmk3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@sedsberg

Var ikke noe stereo der fra før, jeg har ettermontert dette, dab radio jvc er det.

Tvinna de i starten men har gjort om på dette å lodda det.

Skjønner ikke hva problemet er for har fungert i 3 måneder.

Hver gang jeg starter bilen også så starter airbag lampa å lyse konstant etter 30 sek. Aldri gjort før, dette skjedde likt med radioen..

Takk for svar

Lenke til kommentar

Du er helt sikker på at du har koblet B+ og Acc på riktige kabler og ikke på noe som går til noe annet? Hadde du koblet deg inn på f.eks. strømtilførselen til airbag så kunne du kanskje ha tatt sikringen eller noe på den kursen og dermed fått feillampe.

Acc er bare et styresignal så dette trekker ikke mye, men B+ er hovedstrøm og kan ofte trekke opp mot 10A. Jeg vill ekoblet av spilleren (midlertidig) og sjekket sikringene. Sett om airbaggen slukker da.

Så ville jeg sjekket B+ og forsikra meg om at den kommer fra en passende kurs. Evt. lagt opp ny kabel enten fra batteriet eller sikringsboksen. Du kan da også koble sammen B+ og Acc midlertidig bare for å utelukke at Acc-signalet ditt tuller.

Lenke til kommentar

Testet det du sa men den lyser fortsatt, hvis du ser på dette bildet under så ser du at B+ er den gule å ignition er den rød, men er de koblet riktig i forhold til hverandre? Hvis du ser på bildet

Trenger virkelig hjelp til dette, blir gal

post-492925-374572_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...