Gå til innhold

"Bli kjent"-intervju?

Lami

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal til intervju neste uke. Dette er et intervju før man går videre til endelig intervju. Jeg ble fortalt dette var et intervju for å bli kjent med meg og slikt. Skal ikke ha med noen dokumenter eller noe.

Hva slags spørsmål kan jeg forvente på et slikt intervju egentlig? Burde jeg gå gjennom sjekkliste for intervju?

Det høres ut som den type intervju som kalles personlighetstest. Tror dere det er det?

Vil forberede meg mest mulig ...

Takk for svar :)

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva dette er vil variere alt etter kva intervjuaren legg i dette, men dersom det hadde vært snakk om ein personlegheitstest så hadde du fått beskjed om dette.

Med høg sannsynlegheit så er du innkalt til ei grovsortering basert på at din søknad og CV viser at du er ein aktuell kandidat.

Eg kan godt sjå for meg at dette er ein enkel samtale direkte med den potensielle arbeidsgivaren, utan at det er tillitsvalgte til stades.

Målet er nok enkelt å greit å sjekke fyrsteinntrykket som du gir, før det blir vurdert om dei skal bruke meir tid på deg.

Behovet for eit slikt før-intervju tyder på at dei har svært mange kandidatar som dei ikkje klarer å skille på CV'en åleine.

Lenke til kommentar

Tillitsvalgte på intervju tror jeg bare man praktiserer i det offentlige. For min del er det litt ødeleggende for stemningen i et intervju når man har en tilstede som bare skal observere at alt går riktig for seg.

Beste råd - svar ærlig og by på deg selv. Ellers vil de kanskje spørre hvorfor du ønsker jobben/søkte jobben. Da bør du få fram noen av dine sterke sider, helst i kombinasjon med noe som engasjerer deg. Ingen forventer at den som kommer på intervju er verdensmester i alt. Å være klar over sine svakheter (både faglig og personlig) kan være din sterkeste side. Klart, om svakheten din er at du er uskikket/ukvalifisert til jobben, må du kanskje ta en runde på hvor ærlig du skal være.

Lenke til kommentar

Hei,

Skal til intervju neste uke. Dette er et intervju før man går videre til endelig intervju. Jeg ble fortalt dette var et intervju for å bli kjent med meg og slikt. Skal ikke ha med noen dokumenter eller noe.

Hva slags spørsmål kan jeg forvente på et slikt intervju egentlig? Burde jeg gå gjennom sjekkliste for intervju?

Det høres ut som den type intervju som kalles personlighetstest. Tror dere det er det?

Vil forberede meg mest mulig ...

Takk for svar :)

Mvh

Senk skuldrene, det er som oftest "Nevn 3 positive og negative ting om deg selv" og hvordan du er som person og hvilket verdier du innehar. :)
Lenke til kommentar

Hva slags negative ting bør man nevne om seg selv?

Jeg sliter med å finne negative ting i jobbsammenheng og som innvirker på arbeid.

Føler mer at jeg lettere kommer på negative ting å trekke fram på privaten og i hverdagsstresset med kone og unger på hjemmebane, men som ikke har noen negativ konsekvens i arbeidshverdagen.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle. :)

Bra å høre jeg kan senke skuldrene. Men er ikke så flink å ta ting på sparket hehe spesielt når det gjelder personlighet.

Hehe ja det var de positive og negative sidene da.

Jobben er "rådgiver innkjøp for Sykehusinnkjøpene."

Har kun barnehagerfaring utenom.

Positive: takler hektisk arbeid (pga barnehage) og er pliktoppfyllende i arbeidet som jeg blir gitt.

Negative: blir for ivrig og tar på meg gjerne mer enn jeg klarer, lærer fort men redd for å gjøre feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...