Gå til innhold

Samsungsjef: – Vi lanserer brettbar mobil i år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor større og større telefoner, store telefoner hadde vi på - 90 tallet og så ble de mindre og mindre.

Det er fordi at de telefonene som ble krympet til å passe i lommer på 90 tallet, fikk ikke nødvendigvis så mye ny funksjonalitet for hver revisjon. Mens da vi fikk fargeskjermen i 2002, oppdaget folk at man kunne se filmer på skjermene. Og ikke minst nye bruksområder til telefonene. De ble mer og mer multimedia-enheter og folk ville ha større og større skjermer. Derfor økte også den totale størrelsen.

Jeg er motstander av phone navnet. Ja man kan ringe med dem, men det er media konsumerings maskiner. De har mye mere til felles med pdaer. Lomme pcer.

Og nettopp derfor det heter "smartphone" og ikke bare "phone" eller lignende

Så hvorfor heter det ikke en smartlysstyrer? Jeg styrer lyspærene med den. En smartlysstyrer som man også kan ringe med.

Lenke til kommentar

Smarttelefon uttrykket kom i sin tid i 2001-2003 da man skulle beskrive de nye telefonene som kom på markedet. Datidens definisjon på en smarttelefon var: En enhet man kan konsumere media på som musikk, bilder, video. Installere programmer på og benytte disse. Programmer ble siden kalt «apper» fra rundt 2006-2007. Applications = apps. Fordi det heller var små programsnutter på alt fra få KB og opp til et par MB. I dag kan disse være mye større og omfavnsrike. Og telefonene i seg selv kan brukes som datamaskiner med de riktige tilkoblede enhetene. Da bør jeg spesifisere modellene Samsung s8, s9 og note 9 ved hjelp av en docking stasjon. Og et par Asia transformers fra 2013-14 som man kunne putte i nettbrett

Lenke til kommentar

Ja dere får da bare produsere den. Bortkasta penger. Den blir en flopp.

Det er så kjekt at ekspertene ikke er lenger unna enn i kommentarfeltene med slike nyttige innlegg. Da jeg først leste artikkelen tok jeg meg selv i å tenke: «Tja, det er spennende med utvikling» og lignende. Han ga riktignok Samsung tillatelse til å produsere produktet, men kunne meddele at dette ville bli en flopp og reddet meg fra å kaste bort pengene mine. Jeg føler meg naiv og gammel...
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er så kjekt at ekspertene ikke er lenger unna enn i kommentarfeltene med slike nyttige innlegg. Da jeg først leste artikkelen tok jeg meg selv i å tenke: «Tja, det er spennende med utvikling» og lignende. Han ga riktignok Samsung tillatelse til å produsere produktet, men kunne meddele at dette ville bli en flopp og reddet meg fra å kaste bort pengene mine. Jeg føler meg naiv og gammel...

Og hva har det å si at det blir en flopp? Er det et poeng i å ha en mobil som ikke er en flopp?

Lenke til kommentar

Det var da det jeg mente. Phone funksjonen er ikke noen hoved funksjon. Så hvorfor er det med i navnet?

Så vidt jeg vet, bruker tilnærmet 100 % av disse til å ringes med, så jeg vil da påstå at "phone"-delen er hovedfunksjonen.

At alt annet settes på hold til du har bekreftet eller avkreftet om du vil akseptere en innkommende samtale, så styrker det min vurdering av at den først og fremst er en telefon, med mange andre kule "smart"-funksjoner som kan være svært nyttige og produktive.

En laptop med ringemuligheter er dog fremdeles en laptop først og fremst.

Lenke til kommentar

Når noen kaster bort 13k på en mediocre iPhone X, hvorfor skal ikke andre betale 15k for denne?

Nå vet jeg ikke om folk kommer til å kjøpe denne (jeg holder meg til tradisjonelle telefoner foreløpig), men å kalle iPhone X "mediocre" blir for dumt. Det er åpenbart en bra telefon, i og med at så mange er villige til å betale en ganske stiv pris for den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...