Gå til innhold

Dette bør du sjekke når du skal kjøpe en brukt elbil


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Dette med bremser er overdrevet, det er bare til å bruke de innimellom og gjerne sjekke de i blandt at de ikke er åpenbart oksidert til hekkan.

Spørs nok litt hvor en bor også. Jeg måtte bytte bremser på leasing eGolfen etter kun 3 år. Men jeg bor ved sjøen, så det har litt å si det også. Bilen ble i hovedsak brukt på motorvei til og fra jobb, og jeg bremset uten regen stort sett hver dag når jeg skulle av motorveien. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs nok litt hvor en bor også. Jeg måtte bytte bremser på leasing eGolfen etter kun 3 år. Men jeg bor ved sjøen, så det har litt å si det også. Bilen ble i hovedsak brukt på motorvei til og fra jobb, og jeg bremset uten regen stort sett hver dag når jeg skulle av motorveien. 

 

Joda, det er nok mange variabler som skjer. Bor også ved sjøen forresten, glade vestland :) Dog uten motorvei. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er blank løgn at elbiler ikke har behov for oljeskift! Tesla må skifte girolje hver 15 000 km, og det er både dyrere og hyppigere enn vanlige biler. Tesla har også store og dyre problemer med drive unit, og batteriene må skiftes mellom 100- og 150 tusen kilometer. Dette har vært gjort i ALLE langtester av Tesla jeg har lest! En drive unit koster rundt 150 000 kroner og skifte, batteri koster over 300 000 kroner å skifte. Tesla har riktignok utvidet garantien til 8 år på gir og batteri, men etter det kan det bli svært dyrt å eie en Tesla.

 

Batteriene i Nissan Leaf er ofte alvorlig svekket etter 5-6 års bruk, samtidig som kapasiteten er langt under en ny elbil.

 

Elbiler spiser også bremser fordi de brukes altfor lite, og det er VELDIG dyrt.

 

Tesla skifte girolje hver 15000? ??? Har kjørt 167900 med den gamle Tesla'n uten ett eneste oljeskift. Kun bremsevæske

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...