monicasi Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 men har akkurat kjøpt PC og skriver med innebygd kortleser - som tar alle andre kort enn Super CCD (aldri hørt om typen eller sjekket prisen på ekstra mb). Noen av dere som er overbevist over at jeg bør overse Canon ixus 400, S50 el. A80 (som er alternativene) fremfor finepix 700? Takknemlig for tips. Evt. andre fuji entusiaster med preferanse for andre fuji kamera? Gode jule ønsker til gode hjelpere! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 SuperCCD er ikke brikken som bildene lagres på, men typen brikke som registrerer bildet. Selve bildene blir nok lagret på ett XD kort som de fleste nye Fuji kamera bruker (rett meg om jeg tar feil). Så om datamaskinen din tar XD kort, har du ikke noe problem. Hvis den derimot IKKE tar XD, har du to valg... kjøp en XD-CF adapter så du kan bruke XD kortet ditt i CF slotten på datamaskinen din. Eller du kan kjøpe en ekstern kortleser som støtter XD. De Canon kameraene du nevner er meget gode kamera. Ixus 400 er regnet for å ha ekstremt god bildekvalitet til å være ett kamera i den prisklassen, mens A80 er litt mer avansert med manuelle funksjoner (og større) og S50 er enda mer avansert med flere manuelle funksjoner, og ikke så veldig mye større enn Ixus 400. Vet ikke så mye om Fuji kameraet du snakker om, så hva du bør velge, er vanskelig for å meg å si. Kommer ann på hva du legger vekt på også. Men hva bildekvalitet angår, blir du ihvertfall ikke misfornøyd om du velger ett Canon kamera. Lenke til kommentar
Martin_03 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg har sammenlignet testbilder fra A80 og canon ixus 400, og A80 er ihvertfall best av de 2 når det kommer til bildekvalitet, ved at bildene er litt skarpere, dvs bedre optikk. Lenke til kommentar
monicasi Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Tusen takk begge to. Det var nyttig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå