AnonymDiskusjon Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Hei, Jeg har kommet i en litt kinkig situasjon her når det gjelder signering av jobb. Søkt rundt på nettet og funnet motstridende svar. Saken er den at jeg går siste året på universitetet og signerte en arbeidskontrakt som gjelder fra august 2019. Jeg var storfornøyd med dette, da dette er et sted jeg har hatt lyst til å jobbe kjempelenge. Nå har det derimot kommet opp et tilbud jeg føler er enda mer attraktivt enn det jeg allerede har signert og jeg vurderer derfor om jeg heller har lyst til å gå for dette tilbudet hos en annen aktør. Jeg har ikke snakket med arbeidsgiveren jeg har signert for enda, så jeg lurer på dette med oppsigelsestid. Vil en eventuell oppsigelse gjelde fra august 2019 eller fra dagens dato? Jeg regner med jeg uansett får diskutert meg ut av oppsigelsestiden, da arbeidsgiver tvilsomt vil ha meg der en måned, men det er veldig greit å vite om jeg kan starte i en eventuell annen jobb som planlagt eller ikke. Anonymous poster hash: 11da1...5be Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 En oppsigelse trer i kraft fra den er mottatt, og oppsigelsestiden varer i den lengde som arbeidsmiljøloven (eller, hvis bedre, arbeidsavtalen) fastsetter. Sier du opp nå varer oppsigelsestiden din i praksis ut oktober 2018. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå