Jonas Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hallo Når er jeg ferdig med min tekst editor, noe likt notepad. det eneste som ikke funker er at når jeg åpner en tekst fil og setter den inn i en RichTextBox så blir teksten krympet! det blir uten linjeavstand! Teksten i fila: Hallo på do Sånn kommer teksten opp i programmet: Hallopå do vanlige mellomrom funker, men ikke linjeskift.. noen som vet hvordan jeg kan få til linjeavstand? det funker å skrive med linjeavstand, men ikke åpne tekst... Jeg legger ut programmet hvis noen hjelper meg ferdig Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Rart, hvordan åpner og lagrer du? Se litt på dette: Private Sub Form_Load() Dim Buff$ If Dir("C:\buff.txt") = "" Then Exit Sub Open "C:\buff.txt" For Binary As #1 Buff = Space(LOF(1)) Get #1, , Buff Close #1 RichTextBox1.Text = Buff End Sub Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) Dim Buff$ Buff = RichTextBox1.Text Open "C:\buff.txt" For Binary As #1 Put #1, , Buff Close #1 End Sub Koden åpner en fil når programmet starter og lagrer teksten i RichTextBoxen når det avsluttes. Legg merke til at jeg har brukt Binary i Open koden. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) den åpne koden du gir meg funker ikke.. den finner fila, men den kommer ikke opp ike den RichTextBox'en.. Dette er hva jeg har nå: Åpne-kommando Open Text1 For Input As #1 Do Until EOF(1) Line Input #1, lineoftext$ alltext$ = alltext$ & lineoftext$ RichTextBox1.Text = alltext$ Loop Close #1 Lagre-kommando Open Text2 For Output As #1 Print #1, RichTextBox1.Text Close #1 å lagre funker fint med linjeskift, men ikke åpn vet du hva jeg gjør feil? Endret 17. desember 2003 av jonas22282460 Lenke til kommentar
rwu Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Open Text1 For Input As #1Do Until EOF(1) Line Input #1, lineoftext$ alltext$ = alltext$ & lineoftext$ RichTextBox1.Text = alltext$ Loop Close #1 prøv: alltext$ = alltext$ & lineoftext$ & vbcrlf Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Tusen takk!! Nå er hele greia ferdig og ligger ute her Hvis dere finner noe bugs eller noe sånt så si ifra. Edit: har hørt at folk har fått opp en feilmelding sånn som dette.. Noen som vet årsaken? Endret 18. desember 2003 av jonas22282460 Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 De som har hatt problemer med en manglende comdlg32 fil, bør laste denne ned her. Den skal legges inn i SYSTEM mappen (SYSTEM32 hvis oprativsystemet er Windows 2000 eller XP) og registreres ved å trykke på START>RUN og skrive inn regsvr32 comdlg32.ocx Lenke til kommentar
rwu Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 når du distribuerer et program du har laget, kan det være en ide å lage et zip-arkiv med programfila di, msvbvm6.dll og eventuelle ocx/dll du måtte ha brukt.. eller enda bedre(koster litt, men er det beste)... få deg install shield, wise eller setup factory... disse finner alle "deps", og legger dem inn i setup-appen automatisk... stiligere enn ei zip-fil med masse filer i blir den også.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Hvordan lager man sånn instal shield greie? har litt lyst på det Lenke til kommentar
rwu Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 http://www.installshield.com kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå