DianaJuk Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Var uheldig å miste min bærbare på gulvet, og skjermen ble seendes slik ut som på bildet. (MInus den orange "sirkelen" midt i bildet, det må være fra kameraet). Er det noe å gjøre med? Eller er den å se på som ødelagt? Blir det da dyrt å reparere, i forhold til å kjøpe seg en ny? Den bærbare er en Acer Aspire e5-575 ( https://www.komplett.no/product/893991# ) På forhånd tusen takk for svar. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Den skjermen har nok tatt kvelden ja. Prøv å kople til en ekstern skjerm og se om ikke det blir greit der. Kjør også litt stabilitets tester så du ser at resten av maskinen fremdeles fungerer greit. Jeg byttet skjerm på min mors laptop en gang for et par år siden. Tror det kom meg på under en tusenlapp, så det kan jo sånn sett fort lønne seg å bytte. Husker imidlertid ikke hvor jeg fant bytte skjermen. Om det var Aliexpress eller Ebay eller hva det var. Om du finner en skjerm som passer din modell, er det bare å google etter "tear down" på modellen din, og se noen andre demontere den, så ser du om det er noe du kunne tenke deg å dille med selv. 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Garantert sprekk i skjerm, ja. Den må byttes, kan ikke repareres. Som Gabri3L sier er det mulig du finner nytt panel på Ebay e.l. og klarer å bytte dette selv. Hvis ikke er det nok like greit å bare kjøpe en ny, da det vil koste for mye å reparere. Lenke til kommentar
DianaJuk Skrevet 3. september 2018 Forfatter Del Skrevet 3. september 2018 Takk for svar. :-) Den skjermen har nok tatt kvelden ja. Prøv å kople til en ekstern skjerm og se om ikke det blir greit der. Kjør også litt stabilitets tester så du ser at resten av maskinen fremdeles fungerer greit. Jeg byttet skjerm på min mors laptop en gang for et par år siden. Tror det kom meg på under en tusenlapp, så det kan jo sånn sett fort lønne seg å bytte. Husker imidlertid ikke hvor jeg fant bytte skjermen. Om det var Aliexpress eller Ebay eller hva det var. Om du finner en skjerm som passer din modell, er det bare å google etter "tear down" på modellen din, og se noen andre demontere den, så ser du om det er noe du kunne tenke deg å dille med selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå