Tomzern Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hei_! SKal oppgradere harddisk og RAM på PC'en min... Dette er hva jeg har valgt: Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM Kr 894 Corsair Value S PC2700 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 Kr 700 Det jeg lurte på var om noen syntes jeg burde bytte ut RAM'en med en annen en?? Hovedkortet mitt har ikke full støtte for PC3200 så jeg satser på PC2700 isteden...Er det dumt?? PS. vil gjerne ikke at ram-prisen går mye over den jeg har valgt hittil Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 ville gått for denne disken. Bare 200 kroner ekstra. Lite for 40 GB meir. https://prisguiden.no/produkt/1647 Og denne rammen. https://prisguiden.no/produkt/337 Da legger eg på ca 150 kroner. God jul Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Joa greit nok med den harddisken, men jeg trenger ikke mer enn 120GB pluss 20GB, og jeg hadde tenkt meg en S-ATA harddisk...Tror nok jeg skal ha den harddisken der...Er mer ute etter andre forslag på RAM, og den ram'en du foreslo så jo veldig bra ut!!takk Tar gjerne imot flere forslag...VAnskelig å bestemme seg Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Vil ærlig talt påstå at det kan da ikke være så vanskelig å bestemme seg?!? Du har valgt rett i å kjøpe ram fra en navngitt produsent, og harddisken er stille og fin. Om du skal ha en HD som er kaldere er kanskje Maxtor eller Western Digital et alternativ, men de er ikke så stille som Seagate. Synes du har gjort fine valg Endret 16. desember 2003 av Øyst Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Før så hadde jeg liksom ikke noe problem med å velge ram for da tok jeg bare den billigste, men nå har det kommet så maaaange forskjellige, og da veit jeg ikke helt hvilken jeg skal ta... Er den APacer-ram'en like god som Corsair-brikken?? Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Ja. Personlig har jeg vært en trofast kunde av TwinMos siden PC100 var det vanligste. Har aldri hatt problemer med dem heller. Det er installasjon av minnet som er det kritiske punkt om du i utgangspunktet har kjøpt god ram. Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Oki!!!Vet du hva??Nå går jeg for den APACER-brikken og Seagate-disken...Ferdig med det...Håper jeg blir fornøyd...hehe...Får alt for 1674 inkl. frakt på PSdata, og det er jo ingen gærn pris heller... Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Bare ta av Fleece-genseren og ullsokkene og ikke rull deg på teppet og dytt støv ned i ram-slottene før du installerer så tviler jeg sterkt på at du vil angre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå