Spinner109 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hei. Har et Gigabyte 7NNXP hovedkort som jeg kjøpte fra databutikken.com. I senere tid har det oppstått en irriterende høyfrekvent lyd. Lyden kommer når jeg kjører spesielle operasjoner som "beveger" seg. Det kommer av og til i NfSU, når jeg skroller i exploreren og veldig kraftig hvis jeg kjører dxdiag sine 3d-tester. Det høres ut som om lyden kommer fra øverst til høyre på hovedkortet, der det befinner seg masse kondensatorer og spoler. Lurer da på om det kan være fra de lyden kommer fra? Den er meget irriterende, og når jeg nå prøver å spille DeusEx2 så er den konstant så lenge "logoen" til spillet kjører i hovedmenyen. Det er en plagsom lyd og jeg lurer bare på om det er noen som vet hva som kan være feilen og om det er en "vanlig" feil. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Spontant tenker jeg på viftestøy - SmartFan regulerer cpu- og nb-vifta etter belastning til enhver tid. Kjenner ikke kortet/ Bios, men se om du kan disable SmartFan. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Spontant tenker jeg på viftestøy - SmartFan regulerer cpu- og nb-vifta etter belastning til enhver tid. Kjenner ikke kortet/ Bios, men se om du kan disable SmartFan. Takker for svar...smart fan er enablet, og skal forsøke å disable denne. Skal si i fra om det er vellykket. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Det ble faktisk bedre nå, men lyden er nok desverre ikke borte. Takker. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det ble faktisk bedre nå, men lyden er nok desverre ikke borte. Takker. Bruker du siste Bios ? F15 har faktisk en oppdatering ang. smartfan - verd å prøve Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Har F15 ja. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 hmm... da ville jeg kikka nærmere på driverne til skjermkortet - problemet ser ut til å ha med grafikk å gjøre - men kan gjelde en mengde saker - ingenting nytt som ble installert, f.eks. mus, på tidspunktet dette oppsto ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det kan jo høres ut som resonans i spoler, et velkjent problem. Du kan forsøke å hive en klatt Araldit over de spolene slik at du støper de inn. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Er ikke sikker på når det startet, har 3.9 driverene til ATI, og et 9800Pro. Edit: Hvor får man kjøpt Araldit? Endret 16. desember 2003 av Spinner109 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) På nærmeste byggevare-/maler-sjappe/ bensinstasjon Endret 16. desember 2003 av Zink Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Den er grei, skal prøve dette. Takker for svar. Det er iallefall bedre nå enn det var før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå