daho Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Hva hjelper dette mot bare vibrasjoner eller? er det bedre med sånne matter fra biltema Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Du finner to type plater som egner seg på Biltema: Vare: 59201/59202 Gummimatter som enkelt lar seg klippe med lim på ene siden (i stedet for "asfaltmatter") Se side 74 i Høst/vinter 2001/02 katalogen (den siste) Vare: 369214 Dempningsplater. Demper lydbåren støy. Se side 235 i overnevnte katalog Er allerede på vei ned i dag for å kjøpe. Har de ikke er tomme... :-0 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Det er stort sett bare asfaltplater som dan dempe vibrasjon. HD støy forplanter seg i kabinettet som vibrasjoner, og da er det stortsett bare tilføring av død masse som hjelper. (asfalt) Asfaltplater vil derimot hjelpe lite mot vifte-hyling, men kansje litt. Jeg har lagt en 10mm strimle rundt ytterkanten på CPU vifta, det fjernet nesten all vibrasjon fra den. (ikke spes bra vifte) Lenke til kommentar
Cool Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg dempet alle plasser der det er mulig i mitt chieftec, brukte 3 plater som var ca 50*40 cm. Kabinettet ble 4.5 KG tyngre, men det hjalp en del da (synes jeg i vertfall) Lenke til kommentar
john ivar Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 bruk samme sort skummgumi som brukes i sitteunderlag. dette fjerner nesten all støy fra kabinettet. eneste du kan høre er viften i psu'en. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 NB! Du bør være ops på at temperaturen vil da oxo øke, så man bør sørge for kjøling i kabinettet når man instalerer slike asfaltplater i et kabinett. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-08 11:48, Cool skrev:Jeg dempet alle plasser der det er mulig i mitt chieftec, brukte 3 plater som var ca 50*40 cm.Kabinettet ble 4.5 KG tyngre, men det hjalp en del da (synes jeg i vertfall) Bruke d samme selv og veide kabinettet for ikke så lenge siden,og nålen viste ca 23kg... Dårlig nyhet når e tenker på LAN..! Men støyen er ikke ille med tanke på at det er totalt 9 vifter inni... Har noen triks til jeg kommer til å sette i verk for å redusere støy, slik at pc'n kan stå på om natten på et soverom for eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå