Gå til innhold

Listhaug ny nestleder


Vaniman

Anbefalte innlegg

Det er innvandrere som topper kriminalstatistikkene, ikke høyreekstreme. Det finnes nesten ingen høyreekstreme, hverken i Norge eller andre vestlige land. Men for deg er det kanskje slik, at alle som ikke er sosialdemokrater, er høyreekstreme?

 

Hvorfor er det du kaller "alternative nye virkelighetsforståelser" en trussel? Kanskje disse nye virkelighetsforståelsene er riktige, og de gamle er feil?

Post gjerne den offisielle kriminalstatistikken fra Sverige -- fra troverdige kilder, med redegjørelse av forbryterenes etnisitet, politiske holdning, og økonomiske forhold.

 

Husk at ikke alle drap og voldtekter som blir begått av høyreekstreme regnes som høyreekstreme drap eller voldtekter -- selv om alle drap og voldtekter begått av innvandrere regnes som drap begått av innvandrere;

Det er ingen hemmelighet av nasser er betydelig mye mer voldelige enn normalt oppegående mennesker.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt, at du mener de du ikke liker er dumme medfører ikke nødvendigvis at det er tilfelle. Selv ikke når du gjentar det flere ganger eller sier at "det jeg mener er sant".

 

Ellers artig at også du påberoper deg å "kalle en spade for en spade". Nå er det vell like før du skal snakke rett fra levra? :p

Det er vitterlig ikke de jeg ikke liker som er dumme -- der er dumme mennesker jeg ikke liker som er dumme.

Det finnes smarte mennesker jeg ikke liker spesielt godt.

Det finnes sikkert også genier med tvilsom etikk.

 

Men tingen med dumme mennesker jeg ikke liker er...

 

...at de er dumme.

 

 

Og ja.

Det er sant at de ikke er dumme bare fordi jeg sier det.

 

Men det forandrer ikke det faktum at de *er* dumme, fordi de mangler noen vesentlige evner til å tolke og forstå verden rundt seg, og fakta -- som andre mennesker har, og noen i overflod.

 

Jeg kan kalle dem mentalt utfordret, hvis det høres bedre ut?

Lenke til kommentar

Det er vitterlig ikke de jeg ikke liker som er dumme -- der er dumme mennesker jeg ikke liker som er dumme.

Det finnes smarte mennesker jeg ikke liker spesielt godt.

Det finnes sikkert også genier med tvilsom etikk.

 

Men tingen med dumme mennesker jeg ikke liker er...

 

...at de er dumme.

 

 

Og ja.

Det er sant at de ikke er dumme bare fordi jeg sier det.

 

Men det forandrer ikke det faktum at de *er* dumme, fordi de mangler noen vesentlige evner til å tolke og forstå verden rundt seg, og fakta -- som andre mennesker har, og noen i overflod.

 

Jeg kan kalle dem mentalt utfordret, hvis det høres bedre ut?

Om du kaller de du ikke liker dumme på flere måter blir det ikke nødvendigvis sant av den grunn. Ei heller om du kaller det et faktum. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Post gjerne den offisielle kriminalstatistikken fra Sverige -- fra troverdige kilder, med redegjørelse av forbryterenes etnisitet, politiske holdning, og økonomiske forhold.

 

Husk at ikke alle drap og voldtekter som blir begått av høyreekstreme regnes som høyreekstreme drap eller voldtekter -- selv om alle drap og voldtekter begått av innvandrere regnes som drap begått av innvandrere;

Det er ingen hemmelighet av nasser er betydelig mye mer voldelige enn normalt oppegående mennesker.

Den offisielle kriminalstatistikken fra Sverige, ja den var god. Tror du sossarna går ut med alle fakta rundt det? Når vi samtidig vet at politiet i Oslo dysset ned overfallsvoldtekter begått av innvandrere?

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VEEpp/oslo-politiet-toner-ned-omtale-av-overfallsvoldtekter

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GoBeV/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo

 

Men her har du en liten snutt du kan se på

 

https://m.youtube.com/watch?v=MSo4ufcfSfs&feature=youtu.be

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Om du kaller de du ikke liker dumme på flere måter blir det ikke nødvendigvis sant av den grunn. Ei heller om du kaller det et faktum.

Jeg kaller ikke dem jeg ikke liker dumme.

R

Jeg kaller dumme mennesker dumme.

 

At jeg ikke liker dem handler tilfeldigvis om at de er dumme i dette tilfellet;

 

Jeg liker ikke at dumme mennesker som har politisk ansvar ikke evner å forstå sosiologi, statistikk, vitenskap, etikk, samfunnet vi lever i, virkeligheten vi lever i, konsekvensene av sin egen politikk, eller sine motstandere sin politikk.

 

Plukk heller tilfeldige mennesker fra telefonkatalogen.

Lenke til kommentar

Jeg kaller ikke dem jeg ikke liker dumme.

R

Jeg kaller dumme mennesker dumme.

 

At jeg ikke liker dem handler tilfeldigvis om at de er dumme i dette tilfellet;

 

Jeg liker ikke at dumme mennesker som har politisk ansvar ikke evner å forstå sosiologi, statistikk, vitenskap, etikk, samfunnet vi lever i, virkeligheten vi lever i, konsekvensene av sin egen politikk, eller sine motstandere sin politikk.

 

Plukk heller tilfeldige mennesker fra telefonkatalogen.

Det er faktisk ikke opp til deg å "avgjøre" om folk er dumme eller ikke, selv om du måtte tro det selv. For tross alt er du bare en random forumbruker som alle oss andre.

 

Men du kan jo late som du vet hvem som har lav iq og ikke, det kan ingen nekte deg.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Den offisielle kriminalstatistikken fra Sverige, ja den var god. Tror du sossarna går ut med alle fakta rundt det? Når vi samtidig vet at politiet i Oslo dysset ned overfallsvoldtekter begått av innvandrere?

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VEEpp/oslo-politiet-toner-ned-omtale-av-overfallsvoldtekter

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GoBeV/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo

 

Men her har du en liten snutt du kan se på

 

https://m.youtube.com/watch?v=MSo4ufcfSfs&feature=youtu.be

Hvor engasjert er du i å forhindre voldtekt?

 

Det er over 200 000 ofre for voldtekt i Norge med etnisk norske gjerningsmenn som har gått totalt fri.

 

Overfallsvoldtekter anmeldes i det minste, I motsetning til vanlige voldtekter, som spesielt konservative dysser ned og skjuler.

 

Sverige har offisiell kriminalstatistikk.

 

Hvis du er bekymret for voldtekt, hva med å begynne å forhindre det som rammer 95% av ofrene, og ta de 98% av gjerningsmennene som går fri?

 

Men neida.

Det er ikke viktig i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Svenskene har ikke forsket særlig på dette:

 

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ny-kartlaggning-av-valdtaktsdomar-58-procent-av-de-domda-fodda-utomlands

 

Men de skal gjøre det nå. Uansett hvem som voldtar, så er det viktig å gjøre noe for å få ned tallene.

 

Edit: Tallene i linken over viser til at utlendinger står for 58% av voldtektene. Tar man i tillegg med de som er født i Sverige, men med utenlandske foreldre - er andelen veldig mye høyere. Finner ikke link til hvor jeg leste dette.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Norsk kriminalstatistikk og spørreundersøkelse om folkets sikkerhet.

 

Andel selvrapporterte voldtatte jenter fra et representativt utvalg -> antall jenter i Norge som har blitt voldtatt

 

Kriminalstatistikken forteller hvor mange anmeldte tilfeller og dømte individer.

 

Kunne du lagt ved noe her, tror du, slik at det hadde vært mulig å ettergå tallet du bruker?

 

Vil nødig være nødt til å ta deg på ordet eller måtte bruke masse tid på å sjekke opp det selv.

Lenke til kommentar

Denne voldtektsdiskusjonen er en avsporing. Men det viser at man er redd for å presentere fakta - redd for å krenke noen eller gi noen argumenter som man ikke vil høre i offentlig debatt.

 

Her en sak i Norge om hvordan SSB pynter på tall, antagelig av de samme grunnene:

 

https://www.nettavisen.no/politikk/nye-ssb-tall-sa-fa-innvandrerkvinner-jobber/3423533887.html

 

Jeg skjønner ikke tankegangen. Hvordan i all verden skal politikere kunne ta de beste avgjørelsene, om hvor de skal sette inn tiltak, hvis de ikke får greie på fakta?

 

Så selv om Listhaug kanskje ikke bestandig bidrar med positive ting - så er hun ikke redd for å ta tak i ting. Dessverre kan man si - så trenger vi slike som henne.

Lenke til kommentar

"58% av voldtektene utført av innvandrere."

 

Tolket ut fra: 58% av DØMTE voldtektsmenn.

 

Ut av de ~10% anmeldte voldtektssaker som ender med dom.

Hvorav majoriteten er mellom et offer og en hun ikke kjenner godt fra fø.

 

Ut av ~10% voldtekter som ender med anmeldelse, hvorav majoriteten av de som ikke anmeldes begås av noen offeret kjenner godt.

 

Man utlede altså fra at "av de rundt 1% av voldtekter som ender med dom ble 0.58% av disse utført av innvandrere" med at "58% av voldtekter begås av innvandrere"...

 

Det er å strekke statistrikken litt langt.

 

Kilde på >200 000:

Voldtekt

Forekomsten av voldtekt noen gang i løpet av livet var 9,4 % hos kvinner og

1,1 % hos menn.

https://www.nkvts.no/rapport/vold-og-voldtekt-i-norge-en-nasjonal-forekomststudie-av-vold-i-et-livslopsperspektiv/
Lenke til kommentar

"58% av voldtektene utført av innvandrere."

 

Tolket ut fra: 58% av DØMTE voldtektsmenn.

 

Ut av de ~10% anmeldte voldtektssaker som ender med dom.

Hvorav majoriteten er mellom et offer og en hun ikke kjenner godt fra fø.

 

Ut av ~10% voldtekter som ender med anmeldelse, hvorav majoriteten av de som ikke anmeldes begås av noen offeret kjenner godt.

 

Man utlede altså fra at "av de rundt 1% av voldtekter som ender med dom ble 0.58% av disse utført av innvandrere" med at "58% av voldtekter begås av innvandrere"...

 

Det er å strekke statistrikken litt langt.

 

Kilde på >200 000:

https://www.nkvts.no/rapport/vold-og-voldtekt-i-norge-en-nasjonal-forekomststudie-av-vold-i-et-livslopsperspektiv/

 

 

Sikkert interessant for noen, men dette er en fordumming av debatten. Man bør velge fakta når det finnes tilgjengelig og ikke gjetting og mørketall noen tror noe om.

 

 

 

Blir like dumt som å lese innlegg av de som ikke tror på menneskeskapte klimaendringer. De vil ikke se fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen gjetting her..?

Hva er gjetting egentlig?

 

At av tusenvis av spurte, i et representativt utvalg av befolkningen, så rapporterte over 9% av Norske kvinner at de har blitt voldtatt?

 

Det er over lang over 200 000 norske kvinner.

Antall anmeldelser og antall dømte er lett tilgjengelig for alle vestlige land.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke opp til deg å "avgjøre" om folk er dumme eller ikke, selv om du måtte tro det selv. For tross alt er du bare en random forumbruker som alle oss andre.

 

Men du kan jo late som du vet hvem som har lav iq og ikke, det kan ingen nekte deg.

Jeg kan også trekke konklusjoner basert på hvor mye politikere ser ut til å forstå av hvordan samfunnet fungerer, utfordringene samfunnet står ovenfor, forståelsen deres av deres meningsmotstandere sin posisjon, og politikerene sine egne holdninger til vitenskap og hendelser i verden...

 

Da blir konklusjonen at Frp på stortinget i snitt er det minst intelligente partiet på Stortinget, med svært god margin.

 

Jeg kan skrive en begrunnelse (basert på individer i partiets uttalelser, og handlinger) på noen tusen ord - om ønskelig.

Det er bokstavelig talt tonnevis av idioti å ta av.

 

Eller.

La oss bare ta Sylvi, for ordens skyld.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det er ingen gjetting her..?

Hva er gjetting egentlig?

 

At av tusenvis av spurte, i et representativt utvalg av befolkningen, så rapporterte over 9% av Norske kvinner at de har blitt voldtatt?

 

Det er over lang over 200 000 norske kvinner.

Antall anmeldelser og antall dømte er lett tilgjengelig for alle vestlige land.

 

Du må gjerne skrive om dette - men jeg forholder meg til den undersøkelsen som Uppdrag Granskning gjorde i SVT.

 

Denne undersøkelsen viser et resultat som gir store muligheter til å identifisere grupper som er veldig overrepresenterte. Hvor det er gode muligheter til å få positive resultater med målrettede tiltak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...