Gå til innhold

Listhaug ny nestleder


Vaniman

Anbefalte innlegg

En syk, syk verden vi lever i. Virker som at mange velgere, de minst begavede, mener at politikk handler om skittkasting og ekstreme uttalelser. Litt som på ungdomsskolen.

Politikk skal være forutsigbart, profesjonelt, voksent. I praksis litt traust. Se for eksempel på Trump vs McCain. Så mye mer klasse McCain hadde, for eksempel da han nektet å godta rasisme og andre nedrige angrep på Obama.

Frp har/hadde en hel gjeng på toppnivå som er totalt uegnet til å være politikere. Man kan være uenig politisk, men ingen partier fra Høyre til Rødt opererer på et slikt sandkassenivå.

Politikere skal være der folket er. En valgkamp skal være et sirkus, for det skal være underholdende nok til å få høy valgdeltakelse (mange er ikke interessert i politikk), og det skal være en feiring av demokratiet. Politikere skal holde sine valgløfter, slik som Trump gjør.

Endret av Vaniman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politikerne skal være der folket er. En valgkamp skal være et sirkus, for det skal være underholdende nok til å få høy valgdeltakelse (mange er ikke interessert i politikk), og det skal være en feiring av demokratiet. Politikere skal holde sine valgløfter, slik som Trump gjør.

Totalt uenig, men dessverre den retningen politikken går. Man må få med seg de stusseligste velgerne, som dette appellerer til. De som er ivrigst i kommentarfeltene og skriver ting som til tider er på kant med loven mtp ærekrenkelser, beskyldninger om lovbrudd osv. Høyere antall Frp-velgere i kommentarfeltene enn oppslutningen i forbindelse med valg.

 

Jeg skulle ønske at påtalemyndigheten og rettsapparatet tok litt tak i dette og sørget for at folk roer seg. Bortkastet ressursbruk vil noen mene, men jeg tror at folk ville lært relativt raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja for Rødt er jo et vanvittig seriøst parti.

Ja, det vil jeg si, selv om det virker utenkelig for meg å stemme på dem. Alle partier tabber seg ut i blant, men ikke i samme grad som Frp. Bare i år har Listhaug og Sandberg gått av som statsråder i skam. Ikke glem Tybring-Gjedde, bare for å nevne en til som til stadighet tråkker feil. Helt utrolig at Tybring-Gjedde fortsatt har en politisk karriere.

Lenke til kommentar

Stortinget kan ikke bestemme hvem FrP har som nestleder.

 

Sylvi Listhaug har etter det jeg vet ikke gjort noe kriminelt eller brutt noen regler.

 

Det hun gjorde galt var å komme med uttalelser som alle unntatt FrP synes var ille. Som gjorde at de stilte mistillit. Det betyr ikke at hun gjorde noe galt, bare at de andre ikke har tillit til henne. Og FrP/Høyre har ikke flertall på Stortinget.

 

Ser ikke noen grunn til at hun skal miste nestlederposisjonen. Hun ligger bra an til å blir leder etter Siv også. Hun er godt likt av FrP velgere, og det er det som teller. Folk driver og ser det utifra hva alle i landet synes, men hvem bryr seg hva AP velgere synes om hvem som er i FrP sin ledelse? Ingen, ingen.

 

Ville aldri stemt på henne, men dette var rimelig forventet. Hun kommer til å komme tilbake som minister og. Og det å slenge med leppa på FB er en stor grunn til hennes popularitet. Og igjen dette kommer aldri til å få henne i problemer med stillingen sin. Husk FrP støttet henne hele tiden når hun var minister. Sandberg gjorde ting som helt klart var galt og hadde ikke videre støtte fra FrP heller, men ikke Listhaug.

 

Kanskje mange blir sinte og ikke liker hva hun sier, men det er faktisk ikke opp til AP velgere å bestemme hvem som har hvilke posisjoner i FrP. FrP bestemmer det. Og Listhaug er populær i FrP. Og FrP gikk opp i oppslutning etter Listhaug måtte gå.

Hvorfor blander du inn AP?

Lenke til kommentar

Hvem har gått av i skam? FrP folkene føler ikke de har gått av i skam. De ser jo vanligvis ikke problemet med det det har gjort en gang :p

 

Men ja, jeg liker heller ikke måten Listhaug driver valgkamp på. Vi burde diskutere politikk. Ikke gå personer, driver skremselspropaganda, snakke om alle andre. Jeg forstår hvorfor FrP gjør det da, mtp hvor svak politikken deres er. Ikke så mye å snakke om liksom.

 

Dessverre har også AP av uante grunner gått mer i den retningen. Selv om de ikke er drøye som FrP så snakker de mindre om politikk nå til dags. Kunne kanskje stemt AP jeg, men da må de nesten begynne å snakke om egen politikk og hva de vil gjøre og stå for den politikken. Ikke prøve å unngå vanskelige spørsmål, drive med retorikk, angripe regjeringen for å gjøre noe dårlig, som kommunesammenslåing når AP begynte??? Altså da er det bare 0 troverdighet fra AP sin side. Du kan ikke skifte mening om noe så snart du blir hevet ut av regjering. 

Lenke til kommentar

Hvorfor blander du inn AP?

AP var bare et eksempel, trenger ikke være AP. AP representerer en stor gruppe som ikke er FrP velgere og FrP og AP har  konkurrert mye. Uansett det var ikke en viktig del av innlegget.

 

Likevel trakk du den delen ut, og ikke poenget i innlegget, selvfølgelig... Uansett om du har tenkt å svare på det jeg skrev gjør gjerne det. Om du har ingen planer om å svare og bare avspore diskusjonen på valg av eksempel som har ingenting å si, så gidder jeg ikke kaste bort tiden min på det.

Lenke til kommentar

Bør ikke Frp kunne ta noen velgere fra Ap? Ap har vel egentlig blitt et parti for offentlig ansatte, subsidierte og folk som står utenfor arbeidslivet. Det er vanskelig å se at Ap skal representere arbeidere i industrien eller transportsektoren, "gutta på gulvet". Bare hør hvordan Ap-politikere snakker om innvandring og klima! Dette er ikke stemmen til "gatas parlament" eller "folk på bakken". Skattene og avgiftene er vel også såpass høye at det knapt lønner seg lenger for ufaglærte og lavtlønnede å jobbe. De kan like gjerne gå på NAV. De får riktignok mindre utbetalt i måneden, men så blir også levekostnadene mindre, slik at det ikke utgjør store forskjellen. Jeg tror Frp kan ta noen velgere fra "den gamle garden" med partitilhørighet til Ap. Men jeg ser ikke noen Frp-politikere som er like bevisst på dette som Listhaug er på å stjele Krf-velgere. (Ikke rart Hareide ønsket henne vekk). Her tror jeg det finnes en mulighet for Frp. Men de må våge å være politisk ukorrekte, -våge å utfordre de i samfunnet som har definisjonsmakt. Kanskje noen Frp-politikere ønsker å gjøre dette, men kvier seg fordi de vet at media vil henge dem ut og begå karakterdrap på dem, slik som de har gjort med Trump, Berlusconi, Sarkozy, Bush, Orban, Hagen osv.

Endret av Vaniman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En syk, syk verden vi lever i. Virker som at mange velgere, de minst begavede, mener at politikk handler om skittkasting og ekstreme uttalelser. Litt som på ungdomsskolen.

 

Politikk skal være forutsigbart, profesjonelt, voksent. I praksis litt traust. Se for eksempel på Trump vs McCain. Så mye mer klasse McCain hadde, for eksempel da han nektet å godta rasisme og andre nedrige angrep på Obama.

 

Frp har/hadde en hel gjeng på toppnivå som er totalt uegnet til å være politikere. Man kan være uenig politisk, men ingen partier fra Høyre til Rødt opererer på et slikt sandkassenivå.

 

Hva har du noen gang gjort for at FrP skal få færre velgere?

Lenke til kommentar

Det stemmer. Frp er et useriøst parti. Dette har ikke så mye med partiprogrammet (men er jo et populistisk parti, og miljøpolitikk forstår de seg ikke på) å gjøre, men nivået på diskusjonene. Ofte drukner politikken i mangelen på anstendighet. Det er et trumpsk nivå.

 

Jeg har ikke særlig mye til overs for Jensen, men Listhaug, Sandberg og Tybring-Gjedde er mye verre. Det at Listhaug får tillit som nestleder nå sier svært mye om partiet.

 

Men jeg vet ikke hvorfor du drar inn meg i dette, når du snakker om hva jeg har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har ikke så mye med partiprogrammet (men er jo et populistisk parti, og miljøpolitikk forstår de seg ikke på) å gjøre, men nivået på diskusjonene. Ofte drukner politikken i mangelen på anstendighet.

 

Men så langt i denne tråden har du jo selv snakket om de du mener er de "minst begavede" og de "stussligste velgerne" og sagt at en "hel gjeng på toppnivå i FrP" holder et "sandkassenivå". Hvor er anstendigheten her? Du er jo (formodentlig) ikke dum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor lenge holder hun denne gangen? Tipper <12mnd. Hun er allerede å slenger med leppa på facebooken nok en gang..

 

Hun er konstituert som ny nestleder etter at Sharia-Per trakk seg.

Hun skal sitte som nestleder fram til landsmøtet neste vår der en ny nestleder skal velges.

Om Listhaug vil være kandidat til det vervet da, og om hun vil bli valgt, se det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Hun er konstituert som ny nestleder etter at Sharia-Per trakk seg.

Hun skal sitte som nestleder fram til landsmøtet neste vår der en ny nestleder skal velges.

Om Listhaug vil være kandidat til det vervet da, og om hun vil bli valgt, se det er en annen sak.

Jepp, jeg kan gjerne omformulere meg. Når "trekker" hun seg med tvang som han andre..

Lenke til kommentar

Men så langt i denne tråden har du jo selv snakket om de du mener er de "minst begavede" og de "stussligste velgerne" og sagt at en "hel gjeng på toppnivå i FrP" holder et "sandkassenivå". Hvor er anstendigheten her? Du er jo (formodentlig) ikke dum.

Jeg er "mannen i gata" og kan formulere meg som jeg vil, mer eller mindre. Det kan ikke en politiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...