Tasaran Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Hei. Jeg vurderer den nye klokka fra Samsung som kommer om noen uker. Den støtter esim. Er det noen operatører som støtter dette? Har snakket med OneCall, men de visste ikke deres esim ville funke på klokka siden de ikke ville få den inn. Burde det ikke funke som et vanlig tvilling sim? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Telenor skal lansere esim samtidig med den klokka. Lenke til kommentar
Tasaran Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Det er jo supert. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Telia påstår man kan bruke e-SIM med deres abonnementer. Men kommer ikke bluetooth-only utgaven til Norge? Den er ikke på lager noe sted og koster mye mer en 4G versjonene som ble tilgjengelige i dag. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) Telia og Telenor har eSIM pr i dag, håper MVNOene får tilgang snart. Komplett snakket om desember... Endret 28. september 2018 av MariusJS Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Onecall nettbutikk har klokken til salgs nå Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Hmmm. Ombestemte meg. Samsung må opprettholde støtte og oppdateringer og apper er det lite av også. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 (endret) Ombestemte meg. Samsung må opprettholde støtte og oppdateringer og apper er det lite av også. Kan du utdype? De oppdaterer fortsatt klokkene som kom ut i 2015: https://news.samsung.com/global/four-ways-the-gear-s2-will-become-even-more-convenient Telenor, Telia og OneCall tilbyr eSIM ved lansering. Klokken støtter forresten 4G-tale, bilde hentet fra testen på tek.no: https://img.gfx.no/2346/2346983/watch%20LTE.jpg Endret 29. september 2018 av mandela Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Bare synd Samsung klokken kjører på Tizen OS Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 På Telia sine sider står det at e-SIM ikke kommer med PIN-kode. Trenger man ikke PIN-kode for å hindre urettmessig bruk av mobiler med e-SIM?? Hvordan henger dette sammen?? For øvrig støtter ikke Bank-ID på mobil e-SIM så da er det ikke aktuelt å kjøpe mobil med e-SIM likevel. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) På Telia sine sider står det at e-SIM ikke kommer med PIN-kode. Trenger man ikke PIN-kode for å hindre urettmessig bruk av mobiler med e-SIM?? Hvordan henger dette sammen?? For øvrig støtter ikke Bank-ID på mobil e-SIM så da er det ikke aktuelt å kjøpe mobil med e-SIM likevel. Her er lenken til kilden for øvrig: https://www.telia.no/magasinet/hva-er-esim/ Telia sine "eSIM profiler", i alle fall de hvor man får en pdf med QR kode på, kommer med PIN og PUK koder som vanlig, men PIN autentisering er slått av som standard, i motsetning til fysiske kort. Dette kan slås på igjen enten på klokkene eller mobilen. Sikkerhetsbarrieren mot urettmessig bruk av mobil i dag er dessuten skjermlås, ikke SIM PIN. Selv om eSIM stort sett er helt like de fysiske SIM-kortene, er det noen ting som ikke er helt på plass ennå. eSIM leveres uten PIN-kode aktivert, og er foreløpig ikke standardisert til å støtte BankID på mobil. Du kan selvfølgelig velge å aktivere PIN-beskyttelse også for eSIM, men det vil ikke bety at du får BankID på mobil. Enn så lenge trenger du altså et fysisk SIM-kort til akkurat den biten. Merkelig hvis Bank-ID ikke støttes av e-SIM da man kan ha de samme "SIM applets" på eSIM som på SIM (har jeg hørt fra pålitelige kilder). Endret 30. oktober 2018 av mandela Lenke til kommentar
ozone Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 e-SIM er jo genialt av mange grunner, men spesielt nå når produsentene prøver å vanntette telefonene sine. Fysisk SIM-skuff er jo vanskelig å sikre helt mot vann. Men hittil har det bare vært snakk om s-SIM til klokke; Når kommer e-SIM til telefonene? Noen som vet? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Iphone XR har vel esim allede. Så er sikkert ikke langt unna. Problemet verken telenor eller telia støtte esim på mobil ennå. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Jeg har nettopp kjøpt en XR, så det hadde vært artig å frigjort den fysiske SIM-slot'en til bruk i utlandet o.l. Operatørene må jo ha dette på trappene! Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Jeg var nettopp i kontakt med Happybytes. De kommer med eSIM så fort telenor tillater dem å videreselge tjenesten. I nær fremtid forstod jeg det på kundebehandleren. Jeg porterer til happybytes nå og har gaalxy watch. med LTE. Jeg skal rapportere her så fort eSIM kommer. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Jeg var nettopp i kontakt med Happybytes. De kommer med eSIM så fort telenor tillater dem å videreselge tjenesten. I nær fremtid forstod jeg det på kundebehandleren. Jeg porterer til happybytes nå og har gaalxy watch. med LTE. Jeg skal rapportere her så fort eSIM kommer. Nice, blir kanskje happybytes på meg i Januar da Lenke til kommentar
ozone Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 De kommer med eSIM så fort telenor tillater dem å videreselge tjenesten Til mobiltelefon, eller bare til klokke? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Til mobiltelefon, eller bare til klokke? Går visst an å bruke det uansett enhet Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Fortsatt bare de samme 3 som har eSIM? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Jepp. Hørte med happybytes og komplett i dag. Det er restriksjoner hos samsung og apple som gjør at det kun er onecall, telia og telenor som har eSIM per dags dato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå