Skatteflyktning Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 (endret) https://www.theadvocates.org/quiz/ Ingen overraskelser for meg: Endret 3. september 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Ikke for meg heller. (Samme resultat.) Enkle og konkrete spørsmål som ikke er tvetydige eller kulturelt avhengige slik som i mange andre slike quizzer. Geir Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Government should not censor speech, press, media, or internet. - DisagreeMilitary service should be voluntary. There should be no draft. - Maybe There should be no laws regarding sex for consenting adults. - Disagree Repeal laws prohibiting adult possession and use of drugs. - AgreeThere should be no National ID card. - Disagree End 'corporate welfare.' No government handouts to business. - Disagree End government barriers to international free trade. - Disagree Let people control their own retirement; privatize Social Security. - Disagree Replace government welfare with private charity. - Disagree Cut taxes and government spending by 50% or more. - Disagree Quiz'en var vel omtrent like dårlig og unyansert som det man kan forvente fra libertarians. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 (endret) Quiz'en var vel omtrent like dårlig og unyansert som det man kan forvente fra libertarians. Så er du misfornøyd med resultatet du fikk? Hva slags nyanser hadde eventuelt endret resultatet for din del? Edit: There should be no laws regarding sex for consenting adults. - Disagree Repeal laws prohibiting adult possession and use of drugs. - Agree Så du mener at vi ikke trenger lover om hva voksne frivillig putter i kroppen sin, med mindre det er en penis...? Geir Endret 3. september 2018 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Så er du misfornøyd med resultatet du fikk? Hva slags nyanser hadde eventuelt endret resultatet for din del? Edit: Så du mener at vi ikke trenger lover om hva voksne frivillig putter i kroppen sin, med mindre det er en penis...? Geir Vel, quizen plasserer meg feil politisk, men det er jo litt tolkning om hvordan man f.eks skal tolke "End government barriers to international free trade.". Menes her "end ALL government barriers..." eller "End SOME government barriers..."? Men f.eks det spørsmålet får meg til å stemme på et alternativ som jo ikke fanger opp at jeg i all hovedsak er for internasjonal handel og mot proteksjonisme, men f.eks miljøhensyn gjør at jeg mener at litt lovverk må på plass. Når det gjelder andre spørsmålet ditt er quiz-spørsmålene litt ulikt formulert. Det ene spør om "laws regarding" det andre spør om "laws prohibiting". Jeg mener prostitusjon må reguleres, men tror ikke vi trenger lover som forby besittelse eller bruk av narkotika. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Når det gjelder andre spørsmålet ditt er quiz-spørsmålene litt ulikt formulert. Det ene spør om "laws regarding" det andre spør om "laws prohibiting". Sant nok. Men hadde du svart annerledes på en eller begge om ordbruken var byttet om? Jeg mener prostitusjon må reguleres, men tror ikke vi trenger lover som forby besittelse eller bruk av narkotika. Så mener du at narkotika (kjøp/salg?) bør reguleres gjennom lov, slik du vil med prostitusjon? Denne reguleringen av prostitusjonen, hvordan skal den være, om ikke som et forbud? Geir Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Sant nok. Men hadde du svart annerledes på en eller begge om ordbruken var byttet om? Så mener du at narkotika (kjøp/salg?) bør reguleres gjennom lov, slik du vil med prostitusjon? Denne reguleringen av prostitusjonen, hvordan skal den være, om ikke som et forbud? Geir Ja, jeg ville svart annerledes på begge om ordbruken var byttet om. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Ja, jeg ville svart annerledes på begge om ordbruken var byttet om. Ok. Og da er forskjellen i formulering nyttig, fordi det skiller de som vil ha forbud fra de som vil ha regulering. Riktig nok på to ulike områder, men sånn må det jo nesten være i en kort quiz. Geir Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Denne quizen er så åpenbart vinklet. Jeg mener gjett hva som skjer om du svarer "agree" på alt? Jo du kommer helt oppe i toppen på resultatet nettsiden mener er best. "Disagree" på alt og du kommer til "statist". Svarer du "maybe" på alt så kommer du i midten. Så om du ikke er sikker på noe som helst er du i midten? Hvordan kan du plassere en person uten noen formening om noe? Og så er jo ordlyden på mange av spørsmålene lett vinklet som bare det. Kjekk quiz for å få folk til å tro at de er mer enige i nettsiden enn de er. Nyttig quiz? Ikke akkurat. Propaganda-quiz. 1 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Det er vel fordi de fleste oppegående mennesker er libertarianere dersom de får tenkt seg om... Endret 4. september 2018 av grovetussen Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Narkotika: Må reguleres:De færreste mennesker som begynner med nikotin klarer ikke å slutte selv, når de ønsker å slutte.Altså begår narkotika overgrep mot viljen til de avhengige -- og mennesker har vist at vi ikke er i stand til å ta rasjonelle avgjørelser;Folk blir avhengige av nikotin, og folk blir avhengige av heroin og kokain -- som er gir enda større avhengighet enn nikotin, på toppen av at de skader kroppen og hodet.Jeg ser ingen problemer med at mindre skadelige stoffer frigis til regulert bruk, for rekreasjon.Men tyngre og og mer skadelige stoffer...Bare nei.Det skulle vært lovlig å besitte til eget forbruk, men penger i belønning for å angi selgere, større belønning desto større besittelse.Statlige velferdsordninger, inkludert pensjon, er en nødvendighet -- da private tjenestetilbydere ikke har sjanse til å kunne tilby sikkerheten en stat gir, spesielt ikke uten en stat som faktisk passer på tjenestetilbyderene.Staten må kunne hjelpe bedrifter, men ikke alltid.Når det kommer til sex, så er frivillighet et ømtålig tema.Er det frivillig sex hvis en jente føler at hun ikke har noe annet valg enn å ha sex, for å får råd til narkotikaen hun er avhengig av, og for å ha råd til å ta vare på sine egne barn?Jeg mener nei.Frivillighet betyr at mennesker med et økonomisk sikkerhetsnett, og som ikke har havnet i økonomisk uføre, har sex fordi de ønsker det, og ikke fordi de er tvunget til det av omstendighetene.Den dagen alle prostituerte er fornøyde med yrkesvalget sitt, og kan slutte på dagen om de ikke lengre trives, så kan vi snakke om legalisering av prostitusjon.Og for øvrig så plasserte testen meg nøyaktig på grensen mellom liberal sosialist, sentrist, og stor stat. Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 "Left (Liberal)"... Javel ja... Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 (endret) Det er vel fordi de fleste oppegående mennesker er libertarianere dersom de får tenkt seg om... Hvor ser du slik styre i praksis om det er slik at de fleste støtter dette om de får tenkt seg om? Og hvis det var slik, hvorfor vinkler de spørsmålene da? Folk som vinkler spørsmål er folk som vil at andre skal svare noe de ikke mener, men lure dem til å tro at de er mer enig enn de er. Endret 5. september 2018 av Lunaris 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Denne quizen er så åpenbart vinklet. Jeg mener gjett hva som skjer om du svarer "agree" på alt? Diskuterte det med SSB en gang. De hadde en undersøkelse (om innvandring) som systematisk endret mellom positivt og negativt vinklede spørsmål. Nettopp for å unngå folks tilbøyelighet til å være enig/uenig med det meste. Det kunne man gjort her. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Den dagen alle prostituerte er fornøyde med yrkesvalget sitt, og kan slutte på dagen om de ikke lengre trives, så kan vi snakke om legalisering av prostitusjon. Så hvis min kone, som er lærer, ikke hadde trives med yrkesvalget sitt, og ville slutte på dagen: Hva tror du hadde skjedd? Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 The RED DOT on the Chart shows where you fit on the political map. Your PERSONAL Issues Score is 100% Your ECONOMICS Issues Score is 100% According to your answers, the political group that agrees with you most is... LibertarianLibertarians support maximum liberty in both personal and economic matters. They advocate a much smaller government; one that is limited to protecting individuals from coercion and violence. Libertarians tend to embrace individual responsibility, oppose government bureaucracy and taxes, promote private charity, tolerate diverse lifestyles, support the free market, and defend civil liberties. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 "Left (Liberal)"... Javel ja... Jeg misstenker at svært mange nordmenn havner der, uansett om du med norske øyne tilhører de konservative. Quizen er også laget for å overraske deg med hvor mye dine tanker har til felles med liberalismen, for å prøve å få deg til å identifisere deg mer med dem. Det sagt, så synes jeg den traff veldig godt med hvor jeg ville plassert meg selv politisk. Men det er mer tilfeldig, trur jeg. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Så hvis min kone, som er lærer, ikke hadde trives med yrkesvalget sitt, og ville slutte på dagen: Hva tror du hadde skjedd? Geir Sex er annerledes. Ingen bør kunne tvinges til å ha sex, selv om de har skrevet en kontrakt. Det er vel bare minerydding som er tilsvarende uetisk å tvinge noen til å være med på lengre enn de selv ønsker. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Sex er annerledes. Jeg forstår at du mener det, men hvorfor? Hva gjør underlivet til en mer beskyttelsesverdig kroppsdel enn hjernen? Ingen bør kunne tvinges til å ha sex, selv om de har skrevet en kontrakt. Hva med de som ikke tvinges? Er det ikke tvangen som er problemet her, ikke at det byttes mot penger? Så hvorfor er den så mye verre når det involverer sex at man må ha et allment forbud? Geir 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå