Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deprimert etter forhold? (2,5 år etter forhold.)

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trykket enter ved uhell, men føler meg ganske deprimert etter siste forhold.

Føler meg ikke bra og fortsetter bare og grave min egen grav føler jeg.

Jobb og livet går videre, har venner som har støttet opp gjennom årene men de bor langt unna. Har bil men blir kanskje litt drøyt og dra langt for dette mentale problemet mitt.

Vet ikke helt hvordan det kan ordnes, vil ikke til noe psykolog og føle at jeg blir vurdert annerledes av de rundt meg.

Anonymous poster hash: 1ad2f...ace
Lenke til kommentar

Ingen andre trenger å vite at du går til behandling hos psykolog, så andre trenger ikke behandle deg noe anderledes. Å søke behandling er noe av det smarteste jeg har gjort, så ikke kvi deg for det. Det er ingen skam å trenge hjelp og det er ingen skam å søke hjelp. Da er første stoppested fastlegen din. Kan hende du kan få hjelp av medisiner også.

Sånn ellers så blir det ikke noen forandring med mindre du gjør en forandring. Hva bedriver du dagene med? Er det noe annet du kunne gjort? En hobby? Trening? Hvor langt unna bor kompisene dine? Kan ta turen i helgene kanskje? Det er et paradoks med depresjon. Depresjon får en til å ville isolere seg. Og det er nøyaktig det man ikke trenger. Du kan starte litt enklere også. Prøv bare å gå en tur på en halvtime hver dag. Gjerne i naturen om du kan, men bor du i byen så bor du i byen. Gjelder bare å komme seg ut. Klarer du ikke hver dag så ikke ta det for tungt det heller. Annenhver er bedre enn ikke i det hele tatt. Samme med hver tredje dag forsåvidt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...