SilverShaded Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Lenge siden sist, på tide med nytt bygg :-) Jeg skal bygge i et TT Level20 XT kabinett, med nesten ubegrenset plass og horisontalt mobo-tray. Radiator(er) er tenkt plassert i toppen. Hovedkortet er EVGA X299 Dark og CPU er i9-7900X. Til CPU har jeg tenkt et EK X-360 kit, som har separat pumpe/reservoir. GPU blir EVGA 1080 Ti FTW3. Jeg var inne på å kjøpe et FTW3 hybrid-kort, men føler meg ikke trygg på denne løsningen. Noen som har erfaring her ? Liker ikke at hybrid-løsningen vil blåse varmbluft fra VRM-vifta inn i kabinettet. Alternativ 1 : Kjøpe en AIO-type løsning : EKWB MLC-Phoenix med 360mm rad og blokk, innebygd pumpe...altså en helt separat GPU-kjøling. Bør kunne styres ut fra GPU-temperatur enten i BIOS eller EVGA Software. Alternativ 2 : Kjøpe en radiator til (360 eller 420mm) + GPU-blokk og fittings, og koble denne på same kretsløp som CPU-kittet. Iflg. EKWB har pumpa ingen problemer med dette. Men hvordan kan jeg da best styre viftene...ut fra CPU-temp eller ut fra GPU-temp, eller begge deler ? Hva vil fungere best...hybrid, alt.1 eller alt.2 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå