Gå til innhold

WikiLeaks-medarbeider meldt savnet i Bodø

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg leser informasjonen fra politiet rett er mobiltelefonen slått på med et annet simkort enn hans vanlige. Det tyder vel heller på at den som har slått den på ikke har forsøkt å lage noe spor, men derimot ikke forstått at de sporer IMEI. Enten det er Kamphuis selv som har arrangert forsvinning, eller noen andre som hadde telefonen hans. Relativt sikre vitneobservasjoner i Stavanger-området kan vel tyde på det første, med tanke på at han har et ganske lett gjenkjennelig utseende.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Fortsatt savnet så vidt jeg vet. Politiets presselink om saken ligger i innlegg 17 og det har ikke skjedd noe der siden i september. Det var noe i nyhetene for noen uker siden. De hadde vist spor av telefonen hans på Jæren eller noe sånt. Gammelt spor men likevel først publisert nå nylig.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Ønsker å gjenopplive denne tråden i dag, i lys av nyheten for noen dager siden om at CIA la planer om å likvidere Julian Assange omtrent på samme tidspunkt. Dessuten ble min kommentar slettet av youtubes moderatorer i dag og da liker jeg å få postet den et annet sted, som en liten seier mot sensurveldet.

Her er videoen:

Her er min kommentar (slettet av youtubes moderatorer):

Sitat

Assange is still alive, to the extent that his current state of being qualifies as being alive. Wikileaks consultant Arjen Kamphuis may not have been so "lucky". He disappeared on vacation in Norway under weird circumstances 20th of August 2018. Since the CIA appears to have considered Wikileaks a "non-state intelligence agency" at this point, it adds even more reasons to investigate. You have to suspect there have been a phone call from Washington to Oslo to not investigate properly. https://www.theguardian.com/media/2018/sep/14/speculation-over-fate-of-missing-dutchman-linked-to-wikileaks

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...