Gå til innhold

Ideen kom under et kjedelig seminar: Patentet sikrer oss en firedel av omsetningen — minst [Ekstra]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er kanskje mer interessert enn gjennomsnittet i patenteringsproblematikk, da jeg har 2 patenter og 4 under behandling for tiden.

For meg er det blitt en hobby, da jeg er 70 år og har egentlig ikke behov for å tjene penger på patenter.

Har planer om å sende inn 3 patentsøknader til vinteren også, da dette er vinterarbeid.

Sommeren bør heller brukes til turer og det å være sammen med familien.

Grunnen til at patentsøknader kan være hobby er fantastisk gode tegneprogrammer, som Inventor.

Kjekt å holde på med og ved å betale kr 850,- finner en ut om ideen faktisk er ny, eller om bare hjulet er funnet opp på nytt.

Samtidig er det slik at det koster en del penger å holde på et patent, så for min del har det vært å hoppe av ganske fort.

Burde kanskje vært mer forståelse for samfunnsnytten i patenter, da jeg tror mange stopper ved "Dødens dal", og patent kan være starten på en bedrift som ikke blir noe av.

Jeg har stoppet når beløpene blir slik at det går ut over familiøkonomien, men det gjør at jeg heller ikke finner ut om patentet virkelig har et forretningspotensiale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...