B1ack Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Har dårlig trådløsdekning hjemme med Zyxel P2812ac. Kjøpte meg en Asus RT-AC66U trådløsruter i går, men ser jo at om jeg skal fjerne Zyxel'en helt og holdent så blir jeg fortsatt sittende igjen med veldig få nettverksporter da jeg allerede bruker 2 utganger til TV signal. Har fått tak på denne switchen nå: https://www.cnet.com/products/3com-baseline-switch-2948-sfp-plus/specs/ Kan jeg bruke denne som mellomledd mellom altibox modemet (optisk til kopper konverteren) og Asus trådløsruteren? Da tenkte jeg i såfall å kunne koble TV signalene direkte til switchen og beholde alle de 4 portene på asus ruteren som kablet internett? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 (endret) Jeg ville satt Zyxel P2812 i bro-modus, sett opp Asus-routeren som normalt (router) og så koble switchen til en av utgangene på Asusen. Da er du i mål. Edit: rettet skrivefeil. Endret 3. september 2018 av Faller Lenke til kommentar
B1ack Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Jeg kunne sikkert satt Zyxel'en i bro-modus og behold 3 kablete TV uttak på den, samtidig med å fått 4 datauttak på Asus'en? Men hadde håpet å slippe å bruke Zyxel'en da den må restartes med jevne mellomrom. Fikk satt opp Asus'n i går med TV på port 3 og 4 og data/internett på 1 og 2. 3COM switchen bråkte så mye at jeg gadd ikke prøve mer med den, må nok ha noe mer egnet til hjemmebruk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Modem som settes i bro-modus blir ofte 1000 ganger mer stabile enn når de står som routermodem. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå