ProphetSe7en Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 (endret) Trenger litt hjelp til valg av mobil til yngste barnet her i hus. Det er i utgangspunktet ikke noe han skal ha med seg over alt, men en telefon han skal bruke når han kommer hjem fra skolen og vi voksne ikke er kommet hjem enda. Jeg har ikke så mye krav til telefon annet enn at den koster under 3000. Jeg trenger også ett godt tips til oppbevaring av telefonen når han har den med seg ut de gangene det er aktuelt. En vanlig mobil vil ikke få plass i lommen, så da trenges det en måte å få den med seg på når han er ute å sykler eller hva han skulle finne på. Har sett på ulike modeller, men uten å ha fulgt særlig med er det vanskelig å velge en, og utvalget av telefoner under 3000 kroner var overraskende stort. Ser at en får en Moto G5 til 1500 kroner, vil dette være ett ok valg eller bør en legge på 1000 kroner å gå for en G6? Hva med Galaxy A3/A5? Eventuelt andre modeller en bør se mot? Endret 3. september 2018 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Muligens den beste mobilen i prisområdet, blir enten denne, eller en Pocofone F1 (Sistnevnte er relativt vanskelig å få tak i) https://www.komplett.no/product/1080343/mobil/mobiltelefon/xiaomi-mi-a2-64gb-sort# Når det kommer til del 2 av spørsmålet, har dere vurdert slik god gammeldags "halsveske", altså slik alle turister fløy rundt med før... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Hvilken telefon bruker du selv? Her falt valget på iPhone. Du får en iPhone SE for under 3000kr ny. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 For tilsvarende bruk fant jeg min gamle Galaxy S5 og la inn LinageOS. Telefonen er nå rask og fin, og fungerer utmerket til ringing, Spotify, nettsurfing og HBO. Noe annet skal den uansett ikke brukes til. Den er til og med vanntett og med S-cover har den trådløs lading, og best av alt er at den tåler mer enn dagens glasstelefoner. Jeg sier ikke at S5 er svaret, men jeg syns en ny telefon til 3 000 kr er mye i forhold til bruken du beskriver. Når det kommer til å ta telefonen med seg ut er det noe vår datter svært sjeldent gjør, ikke for at jeg har noe problem med at hun har telefon, men det er ingen andre i klassen/området hennes med egen telefon, noe som fører til at alle vennene hennes konstant skal plukke på den, ringe foreldrene sine (alle har jo klær merket med navn og telefonnummer) og det er jeg ikke så fan av. Den får forøvrig fint plass i en litt stor barnelomme, men ofte blir det jakkelommen. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. september 2018 Forfatter Del Skrevet 3. september 2018 (endret) Muligens den beste mobilen i prisområdet, blir enten denne, eller en Pocofone F1 (Sistnevnte er relativt vanskelig å få tak i) https://www.komplett.no/product/1080343/mobil/mobiltelefon/xiaomi-mi-a2-64gb-sort# Når det kommer til del 2 av spørsmålet, har dere vurdert slik god gammeldags "halsveske", altså slik alle turister fløy rundt med før... Xiaomi ser jo ok ut, men trenger strengt tatt ikke det beste en kan få for 3000. Vil heller ned mot 2000 enn rett over 3000 skal jeg være ærlig. Hvilken telefon bruker du selv? Her falt valget på iPhone. Du får en iPhone SE for under 3000kr ny. Her i huset er det en fin blanding av produkter som er i bruk. Tenåringen sverger til Apple for alt, mens vi andre er over på Android. iPhone SE kan jo være ett alternativ grunnet størrelse, men foretrekker Android grunnet familiedeling av apper og spill. Heller mot Galaxy A3/A5 eller Moto G5/G6, men får undersøke litt til før det blir tatt noen avgjørelse. Endret 3. september 2018 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Hvor gammel unge er det snakk om? Personlig ville jeg ikke gitt en unge under 10 år en smarttelefon, heller kjøpt en Nokia 3310 som tåler litt juling. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Xiaomi ser jo ok ut, men trenger strengt tatt ikke det beste en kan få for 3000. Vil heller ned mot 2000 enn rett over 3000 skal jeg være ærlig. A2 Lite er vesentlig billigere, og nesten like bra. https://www.banggood.com/Xiaomi-Mi-A2-Lite-Global-Version-5_84-inch-3GB-RAM-32GB-ROM-Snapdragon-625-Octa-core-4G-Smartphone-p-1315247.html?rmmds=search Husk å velge "tariff insurance" så refunderer banggood mva og tollavgiften om du skulle få krav om det. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Hvor gammel unge er det snakk om? Personlig ville jeg ikke gitt en unge under 10 år en smarttelefon, heller kjøpt en Nokia 3310 som tåler litt juling. Du tror ikke du undervurderer kidsa? Jeg ville gitt de en smarttelefon så snart de lærer å skrive. Et solid deksel så skal det litt til før de knuses. Med egen apple ID (regner med Android har noe tilsvarende) så kan du få ganske god kontroll på hva de kan gjøre på telefonen. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Xiaomi ser jo ok ut, men trenger strengt tatt ikke det beste en kan få for 3000. Vil heller ned mot 2000 enn rett over 3000 skal jeg være ærlig. Her i huset er det en fin blanding av produkter som er i bruk. Tenåringen sverger til Apple for alt, mens vi andre er over på Android. iPhone SE kan jo være ett alternativ grunnet størrelse, men foretrekker Android grunnet familiedeling av apper og spill. Heller mot Galaxy A3/A5 eller Moto G5/G6, men får undersøke litt til før det blir tatt noen avgjørelse. Moto G6 er på ingen måte en dårlig telefon, men jeg ville undersøkt litt rundt deksler ol. først, men igjen får du sikkert det meste ganske billig på feks eBay Apple har faktisk samme form for familiedeling, men det er kanskje ingen som har kjøpt noen iOS apper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå