Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kunder bestrider faktura med ulogisk argumenter.


Mojanorwegia.pl

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kunder har ordret fast vaskehjelp.

 

23.06.2018 jeg vært på befaring og å si full informasjon til kunder at jeg kan å vaske hus i 3-3,5 time, men den første vask trenger lengre tid. Kunde vært enig med dette.

 

Vi har ikke avtalt på papirene.

 

Kunder har lest på nettsiden at

''Vi tar ingenting for transporten til og fra selve oppdraget. Kunden betaler kun for tiden som blir brukt i hjemmet / kontor.''

 

13.08.2018 jeg vasket hus den første gang og fått ikke informasjon fra kunde at må jeg bruke bare 3 - 3,5 time. Hus vært i dårlig stand - veldig møkkete.

Når jeg jobbet i hjem, kunder vært bestrider ikke. Kunde ikke sagt at må jeg jobber bare 3 - 3,5 time eller må stoppe arbeid mitt etter 3,5 time. Kunder vært hjemme og bestrider ikke det da.

 

Mine normalt pris er 300 NOK / en time + MVA.

Kunder fått mindre pris - 280 NOK / en time + MVA og fått veldig godt kvalitet i den pris.

 

14 August 2018, 21:37 kunder skrevet e-post ''Tusen takk for arbeidet du utførte hjemme hos oss i går 13/8-18. Vi er veldig fornøyde og det var veldig kjekt å komme hjem til rent hus.For ordens skyld har jeg noen spørsmål til deg.

Når du kom på befaring var vi enige om at vi ønsket vask i 2-3 timer etter behov. Etter 3 timer i går fortalte du meg at det var ofte vanlig at det tok 1 til 2 timer lengre ved første vask, og at dere gjorde det for å ha et godt utgangspunkt til vedlikeholdsvask videre. Da antar jeg at det er riktig å betale for vask i 3 timer for arbeidet i går? "

 

Når jeg skrevet at kunder må betale for tid som jeg brukt i hjemmet hun bestrider.

Hun skrevet at alt over 4 timen er unloving.

 

Jeg mener at kunder har ingen logisk argumenter til bestrider.

 

Kan jeg sende faktura til inkasso?

Hva tenker du om det?

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår frustrasjonen din, men forstår jeg deg rett er det snakk om 560kr + moms som du har tapt ved å være utydelig i kommunikasjonen din. 

Kunden var fornøyd, og det er kanskje bedre å beholde kunden enn å gå til forliksrådet for 700 kr? 

Neste gang, vær tydelig og lag skriftlige avtaler :)

Lenke til kommentar

Jeg har masse førnøyd kunden som vite at kunden må betale for tid som jeg brukt i hjemmet. Det er ærlig og logisk, ja? Derfor jeg har timepris.

 

Jeg trø norske kunden at de er ærlig derfor ikke skrive noe avtale. Mine Sms og eposten er nok. Kunden ikke ønsket avtale i papirene.

 

Det er ikke om 700 NOK. Det er om honor.

 

Den spesielt kunde ønsker å jukse meg fordi hun vært hjemme når jeg rengjør og hun ikke bestrider. Hun fått mindrest pris som jeg har og hun fått godt kvalitet. Hun er førnøyd og må betale for tid som jeg brukt i hjemmet. Hun har lest dette på nettsiden. Hennes argumenter er ikke logisk.

 

Jeg ser at du er på siden av en Snyder.

Endret av Mojanorwegia.pl
Lenke til kommentar

Jeg har ikke det på papirene. Men hun skrevet noe om dette i eposten.

 

"Etter 3 timer i går fortalte du meg at det var ofte vanlig at det tok 1 til 2 timer lengre ved første vask, og at dere gjorde det for å ha et godt utgangspunkt til vedlikeholdsvask videre. Da antar jeg at det er riktig å betale for vask i 3 timer for arbeidet i går? "

 

Når jeg jobbet var jeg i kontakt med kunde. Hun var hjemme.

 

Hun var enig med alt og hun er førnøyd.

Nå, Hun vil ikke å betale for tid som jeg brukt til å vaske hjemmet hennes.

 

Jeg er professional renholder derfor jeg har timepris. Er vanskelig å si fastpris til kunden for første husvask.

 

Husk at befaring var i juni og førstevask i august. Huset var i dårlig stand egentlig.

 

Hun fått mindrest pris enn normalt og hun fått veldig bra kvalitet.

 

 

Hennes argumenter er ikke logisk.

Endret av Mojanorwegia.pl
Lenke til kommentar

"23.06.2018 jeg vært på befaring og å si full informasjon til kunder at jeg kan å vaske hus i 3-3,5 time, men den første vask trenger lengre tid. Kunde vært enig med dette."

 

"Etter 3 timer i går fortalte du meg at det var ofte vanlig at det tok 1 til 2 timer lengre ved første vask, og at dere gjorde det for å ha et godt utgangspunkt til vedlikeholdsvask videre.

Da antar jeg at det er riktig å betale for vask i 3 timer for arbeidet i går? "

 

 

Kunden antar feil ift dine opplysninger......og enkel dialog løser misforståelsen

 

Du har opplyst at standardvask tar 3-3,5 timer, men FØRSTE vask vil kunne være 4-5,5 timer og det har kunde bekreftet.

Lenke til kommentar

"Hei,

 

Jeg var hos deg på befaring og estimerte at fast vask ville ta ca 3 timer, men at første vask gjerne tar 1-2 timer lengere da det er mere som må gjøres for og få et godt utgangspunkt. Det er altså kun denne ene vasken dere vil bli fakturert for mere enn 3 timer.

 

Mvh 

XXXXXX"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Renhold er arbeid på fast eiendom, og omfattes av håndverkertjenesteloven.

 

Utgangspunktet er at håndverkeren har plikt til å utføre arbeidet fagmessig forsvarlig (håndverkertjenesteloven § 5), men så billig som mulig for forbrukeren hvis det er dyrere og billigere måter å gjøre jobben forsvarlig på. Med mindre noe annet er avtalt skal forbrukeren betale gjengs pris (håndverkertjenesteloven § 32). For renholdstjenester er dette tid brukt ganger timehonorar.

 

Jeg kan ikke se at forbrukeren vil vinne frem i noen sak. Men siden hun har kommet med en innsigelse - uansett hvor ulogisk den fremstår for deg - må saken sendes forliksrådet. Det er den som krever penger som må sende saken.

 

Du kan eventuelt henvende deg til Forbrukerrådet for mekling, og kreve saken brakt inn for Forbrukerklageutvalget som kan avgjøre saken med vedtak som får virkning som dom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...