Mojanorwegia.pl Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hei Kunder har ordret fast vaskehjelp. 23.06.2018 jeg vært på befaring og å si full informasjon til kunder at jeg kan å vaske hus i 3-3,5 time, men den første vask trenger lengre tid. Kunde vært enig med dette. Vi har ikke avtalt på papirene. Kunder har lest på nettsiden at ''Vi tar ingenting for transporten til og fra selve oppdraget. Kunden betaler kun for tiden som blir brukt i hjemmet / kontor.'' 13.08.2018 jeg vasket hus den første gang og fått ikke informasjon fra kunde at må jeg bruke bare 3 - 3,5 time. Hus vært i dårlig stand - veldig møkkete. Når jeg jobbet i hjem, kunder vært bestrider ikke. Kunde ikke sagt at må jeg jobber bare 3 - 3,5 time eller må stoppe arbeid mitt etter 3,5 time. Kunder vært hjemme og bestrider ikke det da. Mine normalt pris er 300 NOK / en time + MVA. Kunder fått mindre pris - 280 NOK / en time + MVA og fått veldig godt kvalitet i den pris. 14 August 2018, 21:37 kunder skrevet e-post ''Tusen takk for arbeidet du utførte hjemme hos oss i går 13/8-18. Vi er veldig fornøyde og det var veldig kjekt å komme hjem til rent hus.For ordens skyld har jeg noen spørsmål til deg. Når du kom på befaring var vi enige om at vi ønsket vask i 2-3 timer etter behov. Etter 3 timer i går fortalte du meg at det var ofte vanlig at det tok 1 til 2 timer lengre ved første vask, og at dere gjorde det for å ha et godt utgangspunkt til vedlikeholdsvask videre. Da antar jeg at det er riktig å betale for vask i 3 timer for arbeidet i går? " Når jeg skrevet at kunder må betale for tid som jeg brukt i hjemmet hun bestrider. Hun skrevet at alt over 4 timen er unloving. Jeg mener at kunder har ingen logisk argumenter til bestrider. Kan jeg sende faktura til inkasso? Hva tenker du om det? Hilsen Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Kunden har bestridt kravet med en plausibel bestridelse. Et bestridt krav kan ikke sendes til inkasso. Tvisten må gå til forliksrådet og de alminnelige domstoler hvis dere ikke blir enige. Lenke til kommentar
Mojanorwegia.pl Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 "med en plausibel bestridelse"? Kan du førklare på engelsk, jeg førstå ikke hva betyr. Jeg har lest at hvis kunden bestrider faktura kan ikke sendes til inkasso. Men kunden bruke ikke logisk argumenter. Lenke til kommentar
Mojanorwegia.pl Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Og hvem må send sak til forliksrådet? Jeg eller kunden? Lenke til kommentar
tangenfoto Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Jeg forstår frustrasjonen din, men forstår jeg deg rett er det snakk om 560kr + moms som du har tapt ved å være utydelig i kommunikasjonen din. Kunden var fornøyd, og det er kanskje bedre å beholde kunden enn å gå til forliksrådet for 700 kr? Neste gang, vær tydelig og lag skriftlige avtaler Lenke til kommentar
Mojanorwegia.pl Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 (endret) Jeg har masse førnøyd kunden som vite at kunden må betale for tid som jeg brukt i hjemmet. Det er ærlig og logisk, ja? Derfor jeg har timepris. Jeg trø norske kunden at de er ærlig derfor ikke skrive noe avtale. Mine Sms og eposten er nok. Kunden ikke ønsket avtale i papirene. Det er ikke om 700 NOK. Det er om honor. Den spesielt kunde ønsker å jukse meg fordi hun vært hjemme når jeg rengjør og hun ikke bestrider. Hun fått mindrest pris som jeg har og hun fått godt kvalitet. Hun er førnøyd og må betale for tid som jeg brukt i hjemmet. Hun har lest dette på nettsiden. Hennes argumenter er ikke logisk. Jeg ser at du er på siden av en Snyder. Endret 2. september 2018 av Mojanorwegia.pl Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 TS har det svart på hvitt at kunden visste at det kunne ta litt lengre tid, så rett antall timer vil være maks 5 timer, og ikke 3 som kunden vil betale for 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Hvis du har skrevet på epost og SMS er det det samme som avtale på papir. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Du har det skriftlig at du ville bruke lenger tid første gangen og kunden var enig? Lenke til kommentar
Mojanorwegia.pl Skrevet 3. september 2018 Forfatter Del Skrevet 3. september 2018 (endret) Jeg har ikke det på papirene. Men hun skrevet noe om dette i eposten. "Etter 3 timer i går fortalte du meg at det var ofte vanlig at det tok 1 til 2 timer lengre ved første vask, og at dere gjorde det for å ha et godt utgangspunkt til vedlikeholdsvask videre. Da antar jeg at det er riktig å betale for vask i 3 timer for arbeidet i går? " Når jeg jobbet var jeg i kontakt med kunde. Hun var hjemme. Hun var enig med alt og hun er førnøyd. Nå, Hun vil ikke å betale for tid som jeg brukt til å vaske hjemmet hennes. Jeg er professional renholder derfor jeg har timepris. Er vanskelig å si fastpris til kunden for første husvask. Husk at befaring var i juni og førstevask i august. Huset var i dårlig stand egentlig. Hun fått mindrest pris enn normalt og hun fått veldig bra kvalitet. Hennes argumenter er ikke logisk. Endret 3. september 2018 av Mojanorwegia.pl Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Du trenger ikke ha på papir. Hvis du har på epost eller sms så er det nok. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 "23.06.2018 jeg vært på befaring og å si full informasjon til kunder at jeg kan å vaske hus i 3-3,5 time, men den første vask trenger lengre tid. Kunde vært enig med dette." "Etter 3 timer i går fortalte du meg at det var ofte vanlig at det tok 1 til 2 timer lengre ved første vask, og at dere gjorde det for å ha et godt utgangspunkt til vedlikeholdsvask videre. Da antar jeg at det er riktig å betale for vask i 3 timer for arbeidet i går? " Kunden antar feil ift dine opplysninger......og enkel dialog løser misforståelsen Du har opplyst at standardvask tar 3-3,5 timer, men FØRSTE vask vil kunne være 4-5,5 timer og det har kunde bekreftet. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 "Hei, Jeg var hos deg på befaring og estimerte at fast vask ville ta ca 3 timer, men at første vask gjerne tar 1-2 timer lengere da det er mere som må gjøres for og få et godt utgangspunkt. Det er altså kun denne ene vasken dere vil bli fakturert for mere enn 3 timer. Mvh XXXXXX" 3 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Renhold er arbeid på fast eiendom, og omfattes av håndverkertjenesteloven. Utgangspunktet er at håndverkeren har plikt til å utføre arbeidet fagmessig forsvarlig (håndverkertjenesteloven § 5), men så billig som mulig for forbrukeren hvis det er dyrere og billigere måter å gjøre jobben forsvarlig på. Med mindre noe annet er avtalt skal forbrukeren betale gjengs pris (håndverkertjenesteloven § 32). For renholdstjenester er dette tid brukt ganger timehonorar. Jeg kan ikke se at forbrukeren vil vinne frem i noen sak. Men siden hun har kommet med en innsigelse - uansett hvor ulogisk den fremstår for deg - må saken sendes forliksrådet. Det er den som krever penger som må sende saken. Du kan eventuelt henvende deg til Forbrukerrådet for mekling, og kreve saken brakt inn for Forbrukerklageutvalget som kan avgjøre saken med vedtak som får virkning som dom. Lenke til kommentar
Mojanorwegia.pl Skrevet 3. september 2018 Forfatter Del Skrevet 3. september 2018 takk krikkert Jeg må sende saken til Forbrukerrådet eller kunde ? Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 takk krikkert Jeg må sende saken til Forbrukerrådet eller kunde ? Du. Sitat krikkert: "Det er den som krever penger som må sende saken" (du er den som krever penger). Lenke til kommentar
Mojanorwegia.pl Skrevet 3. september 2018 Forfatter Del Skrevet 3. september 2018 (endret) Du. Sitat krikkert: "Det er den som krever penger som må sende saken" (du er den som krever penger). Men jeg fant ingenting om det på forbrukerradet.no se https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/vaskehjelp/ der er bare en klageskjema for kunde. Endret 3. september 2018 av Mojanorwegia.pl Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Men jeg fant ingenting om det på forbrukerradet.no se https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/vaskehjelp/ der er bare en klageskjema for kunde. Tror du kan bruke nr 2 (klag til forbrukerrådet). Er bare nr 1 som er for kunde. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Denne "fillesaken" bør du være profesjonell nok til å løse enkelt med direkte dialog.... 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 takk krikkert Jeg må sende saken til Forbrukerrådet eller kunde ? Hvis du sender saken til Forbrukerrådet mister du garantert en kunde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå