Gå til innhold

3Dmarks på meg?

Anbefalte innlegg

Quote:

Ærlig talt, så vet jeg ikke om det er noen ytelses-forskjell mellom 100 FSB + 17 multiplier og 133 FSB og ca 13 i multiplier. Men har dette noe å si, har du antakeligvis funnet svaret

Dette er fremdeles ikke en løsning siden han fremdeles ikke kan justere multiplikatoren på sin Intel prosessor han heller, som med resten av verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt klart et problem med driverne. P4 1700 med et GF3 kort skal klare godt over 6000 poeng på 3Dmark. Nature demoen med 14 fps skal i hvertfall ligge opp mot 40(+).

Avinnstaller 27.xx driverne og sett standard VGA. Omstart + ny innstallasjon burde fikse saken.

Er heller ingen kløpper på OC, men jeg tipper at du ikker får stille på annet en FSB i bios.

Yoda

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 23:45, pegg skrev:

Quote:

On 2002-03-03 23:43, sosohal skrev:

Ærlig talt, så vet jeg ikke om det er noen ytelses-forskjell mellom 100 FSB + 17 multiplier og 133 FSB og ca 13 i multiplier. Men
har
dette noe å si, har du antakeligvis funnet svaret.

Egentlig kan du vel bare sjekke om PCI står på 33 MHz og AGP står på 66 MHz i BIOS? For når du klokker FSB, klokker du også kortplassene. Kanskje disse er klokket ned sammen med FSB, og da har du vesentlig dårligere ytelsesforskjell. Klokker du FSB opp, får du bedre ytelse på kortplassene, men da er det også en minimal risiko for ødelagte kort.

Skjønte du mer nå? :smile:

som jeg sa så går det ikke an å endre verken fsb eller multiplier på en pc som er ferdig fra dell.

Hvis dette er slått fast (at en ikke kan justere noe på FSB i bios) så gjenstår bare software justering av FSB som nevnt i ID 17

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 23:53, jason skrev:

Sosohal skrev:

Quote:

Men det må da gå an å låse opp disse på en eller annen måte?

Det er det en hel verden leter etter
:grin:

Og ingen har funnet ut hvordan enda. (Der har du oppdraget :smile:)

Som sagt, hadde jeg liten peil på dette. :smile:

Jeg tror du må taste inn en 6-sifra kode først. :razz:

Lenke til kommentar

jeg tror du sliter når det kommer til et oc'messig synspunkt, intels cpu'er er multiplierlåst, så du får ikke endra på "17". og med RDRAM er det vanskelig å komme noe særlig høyere enn 100, kanskje 103-4 på fsb, siden rdram er så "pumped" fra før, med sine 400mhz.

det beste du kan gjøre er vel software tweaks? prøve forskjellige drivere, oc'e skjermkortet litt kanskje....

eller er jeg helt på jordet? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-04 00:15, rakett skrev:

jeg tror du sliter når det kommer til et oc'messig synspunkt, intels cpu'er er multiplierlåst, så du får ikke endra på "17". og med RDRAM er det vanskelig å komme noe særlig høyere enn 100, kanskje 103-4 på fsb, siden rdram er så "pumped" fra før, med sine 400mhz.

det beste du kan gjøre er vel software tweaks? prøve forskjellige drivere, oc'e skjermkortet litt kanskje....

eller er jeg helt på jordet? :smile:

Og ID 17 gadd du ikke lese? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...